Reacties
Het moeilijkste is inderdaad om de tijd te nemen voor telefonische prospectie.
Volgens mij zit de angst vooral in het worden afgewezen. Hélaas zien veel verkopers deze afwijzing als een persoonlijke afwijzing. Als dat het geval is dan heb je wel een uitdagende manier gevonden om je brood te verdienen. Soms hebben klanten het écht te druk of hebben ze gewoon géén behoefte aan jouw aanbieding op dát moment.
Blijf altijd netjes en probeer het later gewoon nog eens.
Succes!
wim koning
Beste Victor. Door je taalgebruik ( stukje inhoud,happen en score) krijg ik de indruk dat je een een prospect manipuleert. Dat vind ik jammer. Verkopen is voor mij: op een integere wijze toegevoegde waarden bieden. Geen TW = geen deal, zo simpel is het. Wat vind jij?
Beste Wim,
Dank voor je reactie; ik ben het met je eens dat je toegevoegde waarde moet bieden. Het gaat mij erom in dit artikel, aan te geven dat je niet teveel met de inhoud bezig moet zijn tijdens de koude acquisitie. Het gaat om het maken van de afspraak: dat is je doel. Als je dan aan tafel zit bij de klant, moet je uiteraard je volledige toegevoegde waarde laten zien en horen, maar NIET door de telefoon. Daar moet je 'inhoud' tot een minimum beperken en de klant 'verleiden' om een afspraak te maken en dus meer van je te horen.
Hartelijke groet,
Victor
wim koning
Bedankt voor je reactie Victor. Je inspireerde me tot deze kernzin: "Hoe interesseer ik telefonisch een klant voor een afspraak over voor hem relevante toegevoegde waarden van mijn onderneming/ product zonder dat ik teveel op de inhoud in ga?
Daarmee combineer ik de AIDA formule met de TW eis en de regels van telefonisch afspraken maken. Als jij daarmee een training ontwikkelt draag je opnieuw bij aan dit zinvolle vak.
groet
Wim
.
Beste Wim,
Ofschoon dit NIET het punt is om mijn workshops/trainingen te promoten, wil ik je er toch even op wijzen dat ik al jarenlang workshops geef over alleen maar koude acquisitie, waarin impliciet AIDA is verwerkt, alleen bij mij de 'RATRACE' heet... Een acroniem voor 'Zeven ingredienten voor succesvolle koude acquisitie'.
Hartelijke groet,
Victor Bonke
steven wolthuis
Enthousiasme is iets wat in mijn bloed zit. Ik win iedere keer ook in mij huidige werk bv het aantal afspraken maken. Ik probeer ook nu om tijdens sales gesprekken wel te doseren want dit is wel belangrijk maar niet altijd even makkelijk. Het werkt ook bij mijn klanten erg aanstekelijk. Heb jij tips hoe ik nog beter kan doseren.
@Steven: prachtig dat je zo enthousiast kan zijn Steven, maar doseren is inderdaad een schoon goed. Probeer eens meer vragen, open vragen, te stellen en daarna de klant te laten praten. Hou gerust even een tijdje je mond als je voelt dat je TE enthousiast aan het worden bent.
Tel een paar keer tot tien voordat je weer iets zegt. Neem een slokje water tussendoor.
Zoiets??
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|