Gebruik bij koude acquisitie een 'proefrit' om de prospect op te warmen

Een uitstekende manier om prospects langzamerhand kennis te laten maken met uw organisatie, is om ze uit te nodigen voor een 'proefrit'.

Gebruik bij koude acquisitie een 'proefrit' om de prospect op te warmen

Niet een letterlijke proefrit, maar een gelegenheid om de mensen van uw organisatie, uw werkwijze en uw cultuur te leren kennen.

Zo nodigt bijvoorbeeld een advocatenkantoor zijn prospects uit voor bijscholingstrajecten, waarbij de prospect enerzijds inhoudelijke kennis opdoet en anderzijds kennis maakt met het kantoor.

Een ander voorbeeld is een vermogensbeheerder die zijn prospects uitnodigt voor een golf-clinic of een bezoek aan een polotoernooi. Mooie gelegenheden om elkaar informeel beter te leren kennen.

Tip
Prospects moeten thuis raken in uw bedrijf en uw mensen leren kennen voordat ze zich echt vertrouwd voelen. Een uitnodiging voor een bedrijfsactiviteit - van welke aard ook - helpt daarbij.

Victor Bonke
Acquiro

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,1
(22 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Jan Vermeiren |  http://www.networking-coach.com

Beste Victor,

een uitstekende tip !

En je geeft zelf op www.acquiro.nl een mooi voorbeeld met je gratis online cursus.

You Walk the talk !

Jan

DJ

Hi Victor,

Helemaal waar dit stukje. Hier een andere vorm van een proefrit..doordat de prospect daadwerkelijk (in ons geval)achter het dashboard gaat zitten van geavanceerde software om te zien dat de productiviteit echt omhoog gaat. Effect: er wordt budget vrijgemaakt want het is immers wel heel vervelend als deze mooie oplossing plotseling verdwijnt. De proefrit...beviel :-) en wij zitten continu als bijrijder(s) in de organisatie om samen dat 'rijbewijs'te halen :=)

Nicolette van Buuren |  http://www.prorespect.nl

Beste Victor,

Ja, lijkt me duidelijk dat dit heel goed zal werken! Min of meer hetzelfde idee als gewoonweg iets geven zonder de druk iets terug te verwachten.

Roelf Kampinga |  http://www.fitvitaalservice.nl

Dag Victor.
Helemaal de spijker op de kop. Eerst geven, eerst proeven en dan ontstaat een klimaat van uitwisselen. Pas bij een match komt vervolg. Ons zakelijk contact nodigt zijn zakelijke klanten uit voor FitVitaal Xperience; een combi van inspiratie en energie krijgen.

karin Jansen |  http://www.tmcontact.nl

Ik mag graag de artikelen lezen en delen met ons team

Het zorgt voor inspiratie!

Mvg

Karin Jansen

Peter van Munster |  http://www.metall.nl

Had laatst het genoegen een klant daadwerkelijk een proefrit te laten maken. Hij had een machine nodig, en een andere klant had die machine staan. Hij mocht hem wel gebruiken. Dat was een succes.

Wij doen dit al jaren, zo'n proefrit. Het werkt echt. Iedereen weet snel waar hij aan toe is.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..