Gebruik bij koude acquisitie een 'proefrit' om de prospect op te warmen
Een uitstekende manier om prospects langzamerhand kennis te laten maken met uw organisatie, is om ze uit te nodigen voor een 'proefrit'.  Niet een letterlijke proefrit, maar een gelegenheid om de mensen van uw organisatie, uw werkwijze en uw cultuur te leren kennen.
Zo nodigt bijvoorbeeld een advocatenkantoor zijn prospects uit voor bijscholingstrajecten, waarbij de prospect enerzijds inhoudelijke kennis opdoet en anderzijds kennis maakt met het kantoor.
Een ander voorbeeld is een vermogensbeheerder die zijn prospects uitnodigt voor een golf-clinic of een bezoek aan een polotoernooi. Mooie gelegenheden om elkaar informeel beter te leren kennen.
Tip Prospects moeten thuis raken in uw bedrijf en uw mensen leren kennen voordat ze zich echt vertrouwd voelen. Een uitnodiging voor een bedrijfsactiviteit - van welke aard ook - helpt daarbij.
Victor Bonke Acquiro
Victor Bonke
|
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro & LinkedIn4Biz
Alle artikelen van deze auteur
|
|