Afspraken nakomen

Bij koude acquisitie is het nakomen van uw afspraken cruciaal. Het bepaalt de toekomstige relatie met uw klant.

Afspraken nakomen

Wanneer u (telefonisch) met een prospect afspreekt om documentatie op te sturen, een mail te sturen, bepaalde zaken uit te zoeken, terug te bellen of iets dergelijks, zorg er dan voor dat u dat ook daadwerkelijk DOET.

Cruciaal
Het nakomen van afspraken is van eminent belang om de relatie met een klant 'warm' te maken en hem het gevoel te geven dat hij met een accurate en betrouwbare partner te doen heeft. 

Laat er dus geen gras over groeien en zorg dat u op de kortst mogelijke termijn uw afspraken nakomt. De prospect zal het nakomen van uw afspraken namelijk beoordelen en projecteren op een eventuele toekomstige relatie.

Een paar streepjes voor...
Als u nu uw afspraken al niet nakomt, dan zal dat in de toekomst ook niet het geval zijn, denkt de klant. Als u daarentegen snel, alert en doeltreffend reageert, heeft u een paar streepjes voor op al die anderen die wat 'lakser' zijn in het nakomen van afspraken.

Een voorbeeld uit mijn eigen praktijk: onlangs werd ik telefonisch benaderd door een organisatie die mij webdiensten wilde aanbieden. Op zich had ik wel interesse en we spraken af dat ze me een mail zouden sturen met nadere contactgegevens. Dat is nu enkele weken geleden en die mail nooit ontvangen; kennelijk hebben ze ingeschat dat ik niet serieus geïnteresseerd was. Jammer van hun kansen want wellicht was ik wel degelijk klant bij ze geworden.

Tip
De kwaliteit van uw relatie met een prospect hangt af van de snelheid en accuratesse waarmee u uw afspraken nakomt.

Victor Bonke
Acquiro

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,7
(9 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Fred van Daal |  http://www.pbgroep.com

Maak notities tijdens je allereerste gesprek en zet de terugbel aktie in je agenda, refereer aan de datum en gesprek. Noteer ook als er intern bij de prospect het een e.a. voorrang moet krijgen bv implementatie nieuwe systemen/inwerken personeel of vakantie etc. Refereer daaraan tijdens je tweede gesprek. Je zult zien dat de persoon dit zeer waardeerd! Succes met werven nieuwe klanten!

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..