Afspraken nakomen
Bij koude acquisitie is het nakomen van uw afspraken cruciaal. Het bepaalt de toekomstige relatie met uw klant.  Wanneer u (telefonisch) met een prospect afspreekt om documentatie op te sturen, een mail te sturen, bepaalde zaken uit te zoeken, terug te bellen of iets dergelijks, zorg er dan voor dat u dat ook daadwerkelijk DOET.
Cruciaal Het nakomen van afspraken is van eminent belang om de relatie met een klant 'warm' te maken en hem het gevoel te geven dat hij met een accurate en betrouwbare partner te doen heeft.
Laat er dus geen gras over groeien en zorg dat u op de kortst mogelijke termijn uw afspraken nakomt. De prospect zal het nakomen van uw afspraken namelijk beoordelen en projecteren op een eventuele toekomstige relatie.
Een paar streepjes voor... Als u nu uw afspraken al niet nakomt, dan zal dat in de toekomst ook niet het geval zijn, denkt de klant. Als u daarentegen snel, alert en doeltreffend reageert, heeft u een paar streepjes voor op al die anderen die wat 'lakser' zijn in het nakomen van afspraken.
Een voorbeeld uit mijn eigen praktijk: onlangs werd ik telefonisch benaderd door een organisatie die mij webdiensten wilde aanbieden. Op zich had ik wel interesse en we spraken af dat ze me een mail zouden sturen met nadere contactgegevens. Dat is nu enkele weken geleden en die mail nooit ontvangen; kennelijk hebben ze ingeschat dat ik niet serieus geïnteresseerd was. Jammer van hun kansen want wellicht was ik wel degelijk klant bij ze geworden. Tip De kwaliteit van uw relatie met een prospect hangt af van de snelheid en accuratesse waarmee u uw afspraken nakomt.
Victor Bonke Acquiro
Victor Bonke
|
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro & LinkedIn4Biz
Alle artikelen van deze auteur
|
|