Alle artikelen van Enno van Kersen

Enno van Kersen

Enno van Kersen is franchisenemer van Sandler Training, een zeer succesvolle methode die zo’n 30 jaar geleden door de Amerikaan David Sandler is ontwikkeld. Enno heeft een achtergrond in diverse internationale commerciële en managementfuncties bij o.a. IBM en Lenovo.

Geld, wanneer begint u er over? Prijs - 8,0 (16 stemmen) - 7 reacties In de verkoop weet iedereen dat de klant uiteindelijk iets gaat betalen. Toch draaien we er opvallend vaak omheen. Wanneer begint u erover?
Lees verder..
"Heeft u al een keuze kunnen maken?" Klantenpsychologie - 7,8 (5 stemmen) - 1 reacties Een belangrijke regel is deze: Only a decisionmaker can get people to make decisions. Ik zal u uitleggen wat ermee wordt bedoeld.
Lees verder..
Succes is: Te Kiezen Hebben Succesfactoren - 7,6 (9 stemmen) - 2 reacties Denk eens aan deze situaties: U hebt al zo vaak gezegd dat u een deal binnen had terwijl het eigenlijk nog niet zo ver was. Of: U komt als startende ondernemer met stijgende kosten en onbetaalde rekeningen eindelijk binnen bij een grote opportunity.
Lees verder..
Wat bedoelt u met deze vraag? Vraagtechniek - 7,9 (19 stemmen) - 1 reacties Uw klant stelt veel vragen, maar vraagt zelden wat hij echt wil weten. Weet u wat dat zou kunnen zijn?
Lees verder..
Wat als u niet tot de klant doordringt Verkooptechniek - 6,7 (26 stemmen) - 13 reacties De Lets' pretend-methode is zeer geschikt om de klant actief bij het gesprek te betrekken. Hoe werkt het?
Lees verder..
"Niet presenteren" en 4 andere presentatietips Presenteren - 5,2 (6 stemmen) Het hoogtepunt van het verkoopgesprek is vaak de 'presentatie'. Maar vaak komt de presentatie te vroeg en het gaat dan vaak over de verkeerde onderwerpen. Herkenbaar? Neem dan deze 5 verrassende tips ter harte.
Lees verder..
"Maar nu even niet." Moeilijke klanten - 7,3 (14 stemmen) Een opmerking van klanten waar ik tot voor kort niet goed mee om ging is deze: "Wij kennen inderdaad die behoefte, maar het komt nu niet goed uit. Belt u met een paar maanden terug".
Lees verder..
Hoe belangrijk is produktkennis nou echt? Productkennis - 6,7 (19 stemmen) - 4 reacties Een verkoper moet het product door en door kennen. Maar grote kennis van zaken is geen garantie voor succes. Weet wanneer je een 'dummy' moet zijn en vragen moet stellen!
Lees verder..
Wie heeft er PIJN? Acquisitie - 7,5 (11 stemmen) Acquisitie is een tijdrovende en soms frustrerende bezigheid. Sales cycles kunnen heel lang duren - zeker als de omstandigheden ook nog eens een beetje tegenzitten. Maar let op: Potentiële klanten zitten hoe dan ook in één van deze vier situaties:
Lees verder..
Over geld praat men niet Budget - 4,4 (5 stemmen) - 3 reacties Over geld praat men niet en al helemaal niet vóór het aanbieden. Maar hoeveel tijd en energie zou het schelen als u dat wel zou doen? En wat is nu werkelijk het gevaar daarvan?
Lees verder..
De 80/20 regel van verkopers 80-20 Regel - 6,8 (20 stemmen) - 2 reacties Iedereen die iets zakelijks doet heeft het wel eens over de 80/20-regel. Het gaat om een juiste balans tussen de tijd die u investeert en de opbrengst. Hieronder een paar extra wetenswaardigheden over de regel.
Lees verder..
V.O.F. De Dooie Mus Acquisitie - 5,8 (4 stemmen) Soms hebben uw klanten er voordeel bij niet geheel open kaart te spelen. Zij houden u een worst voor met als doel informatie in te winnen. Veel verkopers laten zich dan blij maken met een dode mus. Hoe omzeilt u deze valkuil?
Lees verder..
Stoor ik? Zes tips voor koud bellen! Koude Acquisitie - 7,9 (54 stemmen) - 2 reacties Koud bellen blijft spannend, soms vervelend, vaak leuk, maar bijna altijd effectief. Deze 6 tips zorgen voor een goede voorbereiding en maken koude acquisitie wat makkelijker.
Lees verder..
Succes is een Keuze 6,0 (5 stemmen) - 1 reacties Kent u deze reclame nog, van John de Manager? Het wordt gebracht als een 'foute' opmerking, iets wat stukgetrainde managers zeggen die de realiteit kwijt zijn. Maar is dat wel zo? Is het niet zo dat je voor een deel je eigen succes bepaalt?
Lees verder..
Wat een leuke kinderen! Gesprekstechniek - 8,0 (2 stemmen) - 3 reacties Hopelijk komt het bovenstaande citaat van de cliché-autoverkoper u bekend voor (hint: het was in een reclame!). Dit is kennelijk wat men denkt: Een verkoper grijpt het eerste het beste aan om een slap, zgn sympathiek praatje te maken.
Lees verder..
Bent u soms niet in vorm? Elk nadeel hep z'n voordeel Problemen met Verkopen - 7,7 (6 stemmen) - 1 reacties Soms kan het gunstig zijn dat u niet in topvorm bent tijdens het klantengeprek. Wanneer er onvoorziene stiltes vallen, geeft dat de klant de gelegenheid uw aanbod zonder extra pressie nog eens rustig te overwegen.
Lees verder..
Ik wil graag zaken doen, mits... Verkooptechniek - 5,8 (4 stemmen) - 2 reacties Ik wil graag zaken doen, mits... Een professionele verkoper neemt niet zo maar iedereen aan als klant en zeker niet onder alle omstandigheden. Heeft u er wel eens over nagedacht wat uw 'sales template' is?
Lees verder..
Dan heeft u mijn offerte niet gelezen! Offertes - 5,1 (10 stemmen) - 5 reacties Een vriend van mij had behoorlijk wat werk zitten in een duidelijke, uitvoerige en volledige offerte voor iemand die daar om had gevraagd. Uiteindelijk gaf de klant aan dat zij toch in zee zouden gaan met een ander.
Lees verder..
Klanten kopen ondanks uw presentatie Consultative Selling - 2,7 (3 stemmen) Vroeger bestond het verkoopproces uit twee stappen: presenteren en afsluiten. In de jaren tachtig kwam daar door bedrijven als Xerox en IBM een derde stap bij: vragen stellen aan de prospect om er achter te komen wat hun behoefte is, de consultative selling-aanpak.
Lees verder..
Verkopen is een toneelstuk Koopsignalen - 7,5 (2 stemmen) David Sandler heeft ooit gezegd: "Selling is a Broadway show played by a Psychiatrist". Wat bedoelde hij daarmee?
Lees verder..
Wat doet een goede verkoper eigenlijk goed? Succes in de Verkoop - 6,4 (27 stemmen) - 1 reacties
Waarom komen verkopers niet tot koud bellen? Koude Acquisitie - 6,3 (8 stemmen) - 1 reacties
Hoe zorgt u voor de juiste Attitude? Verkooptechniek - 6,9 (18 stemmen) - 3 reacties
Maak afspraken over uw afspraak! Gesprekstechniek - 7,2 (9 stemmen)
Wie zegt daar wat? Transactionele Analyse - 5,7 (7 stemmen)
Hoe legt u dat nou uit? Presenteren - 7,0 (2 stemmen) - 1 reacties
OK, of niet OK? Transactionele Analyse - 6,6 (8 stemmen) - 3 reacties
Waarom doe ik dit ook al weer? Doelen stellen - 7,3 (8 stemmen) - 1 reacties
Vakmanschap is... Succes in de Verkoop - 6,5 (2 stemmen)
Sta niet in de weg van uw klant Moeilijke klanten - 7,0 (10 stemmen) - 5 reacties
Wie het kleine niet eert... Problemen met Verkopen - 6,3 (3 stemmen)
Gedraag u zich een beetje? Klantenpsychologie - 6,8 (8 stemmen) - 3 reacties
Draai het eens om Vraagtechniek - 6,7 (6 stemmen) - 3 reacties
Een stukje Time Management Time management - 6,6 (8 stemmen) - 7 reacties
Verkopen doe je samen Verkooptechniek - 6,7 (6 stemmen)
De drie belangrijkste punten van goede sales: Nurture, nurture, nurture! Vraagtechniek - 6,1 (10 stemmen) - 2 reacties
Mensch, durf te vragen! Acquisitie - 7,0 (7 stemmen)
Koopsignalen: Oppassen! Koopsignalen - 5,0 (7 stemmen) - 1 reacties
Praat met uw klant als met uw eigen kind Klantencontact - 7,1 (7 stemmen) - 1 reacties
Je verdient nu precies wat jij vindt dat je waard bent Carrière in de Verkoop - 5,8 (6 stemmen)
Mag ik u even aaien? Transactionele Analyse - 6,3 (7 stemmen)
U hoeft niet altijd van ijzer te zijn (maar soms wel) Gesprekstechniek - 6,0 (4 stemmen) - 2 reacties
Wie durft er nog te bellen? Cold Calling - 5,5 (15 stemmen) - 4 reacties
Elke mislukte call genereert rente Telefoontechniek - 5,0 (4 stemmen)
Als je het niet bij je hebt vind je het hier ook niet Zelfontwikkeling - 1,0 (1 stemmen)
Wat is er nodig om zaken met u te doen? Vragen stellen - 6,3 (6 stemmen) - 1 reacties
Wat is de overeenkomst tussen sales en autobanden? Gesprekstechniek - 4,8 (5 stemmen)
Netwerken - hoe doe je dat? Netwerken - 6,1 (8 stemmen)
Dat zijn jouw woorden Communicatie - 6,5 (4 stemmen)
Er zijn vele verkoopsystemen – wat werkt? Vraagtechniek - 3,4 (29 stemmen) - 7 reacties
Voorkom Kopers Spijt Psychologie in de verkoop
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..