Een stukje Time Management

Time Management bestaat in allerlei vormen. Wat begon met to-do-lijstjes en papieren agenda's werd met de bijdragen van David Allan en Stephen Covey een heuse wetenschap.

Een stukje Time Management

Zelf was ik altijd fan van de simpele indeling in Belangrijk/Urgent, Belangrijk/Niet-Urgent en Laat maar. Ik deed uiteindelijk alleen wat Urgent was, want wat niet Urgent was en wel Belangrijk werd vanzelf Urgent. Herkenbaar?

Planning en disciplie
Nu kunt u denken dat Doelen Stellen de oplossing hiervoor is. Dat is helaas maar een deel van het antwoord. Natuurlijk geeft het op de juiste manier stellen van doelen richting, focus, motivatie, vertrouwen en een manier om voortgang en succes te meten, maar het geeft u nog niet de sleutel tot het efficiënt omgaan met uw tijd. Daarvoor is planning en discipline nodig.

Hoe doet u die planning dan? Ook daarover verschillen de geleerden van mening. Er zijn er die willen dat u uw hele week inplant rondom prioriteiten, afspraken, taken etc. zodat alles vaststaat en er geen tijd verloren gaat. Er zijn er ook die plannen op resultaat, onafhankeljk van tijdsinspanning, zodat u bijvoorbeeld om 15:00 naar huis kunt als uw taak maar af is.

Zelf houd ik hier een middenweg in aan. Ik bepaal deze week (op basis van de resultaten van vorig jaar en mijn lange termijn doelen) mijn jaardoelen en -plannen. Op basis van die plannen bepaal wat er minimaal per dag gedaan moet worden. Dat noem ik Minimum Daily Behaviour. Dat staat sowieso bovenaan de takenlijst van elke dag. Als dat is gedaan is de resterende tijd voor alles wat er nog meer op de to-do-list staat.

Voordeel
Het voordeel: Wat er verder ook gebeurt, als u uw Minimum Daily Behaviour hebt gedaan is uw dag nuttig besteed.

Enno van Kersen
Sandler Training

Enno van Kersen

Enno van Kersen

Enno van Kersen is franchisenemer van Sandler Training, een zeer succesvolle methode die zo’n 30 jaar geleden door de Amerikaan David Sandler is ontwikkeld. Enno heeft een achtergrond in diverse internationale commerciële en managementfuncties bij o.a. IBM en Lenovo.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,6
(8 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Caspar Snel |  http://www.ecOrganizer.nl

Een dagelijks probleem voor vele, waar goede (back-office ) software een ondersteunende rol bij kan spelen natuurlijk !!

Heerlijk hoe Caspar inhaakt op het onderwerp om (subtiel?) zijn producten te etaleren!
(Tip voor Caspar: het is hier 'velen' met 'n'.)

Het blijft me boeien om stukken te lezen over planning.
Is het je ooit opgevallen hoe vaak je 'plannen voor de dag' (laat staan voor een langere periode) anders uitzien dan de werkelijkheid?
En hoeveel stress ontstaat wanneer er een verschil blijkt te zijn tussen de plannen en de werkelijkheid?

Er ZIJN andere oplossingen om tóch successvol te zijn - en met een ontspannen en gezonde levensstijl ...

Het persoonlijke zoektocht naar deze oplossing is óók bijzonder boeiend.
Het is de weg naar je eigen Waarheid én je ultieme vrijheid - waardoor je uiteindelijk méér gaat verkopen door een magneet te worden voor degenen die graag van je WILLEN KOPEN.

DAVID

Caspar Snel |  http://www.ecOrganizer.nl

David: zeer scherp opgemerkt !!

Groet Caspar

PS: tip terug: het is 'De' persoonlijke zoektocht i.p.v. 'Het'.

Jacques Bonneur |  http://www.colouryourworld.nl

Tja... nederlands blijft een moeilijke taal heren.
Als we nou eens eerst die taal onder de knie hebben, en daarna aan die tijdbeheersing beginnen?
En, inderdaad kinderachtig David. Die gratis advertenties.

Caspar Snel |  http://www.ecOrganizer.nl

Jacques, klaarblijkelijk ben jij de taal ook niet machtig. Geen komma vóór een 'en' plaatsen.

Fijne dag heren.

Gerhard Radstake |  http://www.bel-ada.nl

Een interessant artikel over tijdmanagement.
Ik ben wel geboeid door het geneuzel over spelfouten en onjuiste grammatica, vooral hoeveel tijd jullie hebben verloren door hierover te schrijven.
Wat ik begrijp uit diverse onderzoeken is dat veel salesprofessionals dyslectisch zijn en daarom de verkoop in zijn gegaan omdat ze dan kunnen voorkomen dat ze veel moeten schrijven. Of dit onderzoek klopt vraag ik mij wel af met de diverse taaldiscussies die ik zie bij de artikelen.
Wat ik eruit haal is dat verkopers veel tijd besteden aan niet verkoop gerelateerde activiteiten.
Er zijn voldoende mogelijkheden om foutloos te (laten) schrijven en bezig te zijn met verkoopgerichte acties.

Caspar Snel |  http://www. ecOrganizer.nl

Wouw....wat diep !!!!!!! wel een zeer late reactie overigens. Voor u heeft het fenomeen timemanagement weer een hele andere dimensie ;-)

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..