Alle artikelen over Beïnvloeden

Hoe werkt macht in verkooprelaties? Invloed - 9,2 (18 stemmen) Beïnvloeden betekent ook: de macht in het gesprek hebben. Maar wat doet macht met ons? En met de klant? Doe uw voordeel met deze tips en adviezen over de werking van macht in de verkoop.
Lees verder..
Wat is de echte reden dat u een deal binnenhaalt? Acquisitie - 9,4 (16 stemmen) Een goed verkoopgesprek leiden is een kunst. Maar het succes ervan wordt 9 van de 10 keer buiten het gesprek bepaald! Lees waar dan en ontdek hoe u ook dat proces kunt (leren) dirigeren.
Lees verder..
7 strategieën tegen manipulatie Psychologie in de verkoop - 8,8 (21 stemmen) Allemaal weten we dat we soms worden gemanipuleerd, zeker in het verkoopvak. Een klant die het onderste uit de kan wil en ons uitspeelt tegen een budgetconcurrent…. 7 manieren om u te wapenen tegen negatieve beïnvloeding.
Lees verder..
Help uw klant over de streep Offertes - 8,6 (5 stemmen) Heeft u net een offerte verstuurd? Uw klant is nu met uw aanbod bezig in zijn hoofd. Lees hier hoe u uw klant kan helpen kiezen door juist nu op meer plekken zichtbaar te zijn!
Lees verder..
Uw invloed vergroten? Organiseer eens een seminar Acquisitie - 9,7 (7 stemmen) - 1 reacties Klanten en prospects bij elkaar brengen kan uw invloed enorm vergroten. Lees hier waarom, met tips hoe u het aanpakt.
Lees verder..
Geef niet te snel toe, laat de klant ook iets geven Overtuigen - 9,8 (4 stemmen) U sluit een deal pas als de klant ook geeft in het proces. Daarom mag u niet te snel toegeven en in uw kaarten laten kijken. Leer het geheim van beïnvloeden en overtuigen.
Lees verder..
Een moker op een ruit Verkooptechniek - 6,3 (4 stemmen) - 2 reacties Menig verkoper praat in eigenschappen van het product in plaats van in voordelen. Uw klanten zijn vooral geïnteresseerd in de voordelen, oplossingen, resultaten en onderscheidende kenmerken. Hoe pakt u dat aan?
Lees verder..
Autoriteit overtuigt, ook in een offerte Offerte - 8,5 (11 stemmen) - 1 reacties Vindt u het lastig om anderen te overtuigen van uw vakmanschap? Terwijl u gewoon de beste bent? U kunt er wat aan doen. Autoriteit overtuigt!
Lees verder..
Wanneer is een cadeau een cadeau? Beïnvloeden - 7,9 (13 stemmen) Wat u zaait gaat u oogsten, dus op zijn tijd wat weggeven is geen slechte zet. Maar denk er goed over na, want cadeaus kunnen ook tegen u werken. Tips en voorbeelden voor meer invloed door te geven.
Lees verder..
Harder praten helpt niet Verkoopgesprek - 8,3 (15 stemmen) Klanten houden wel van enthousiaste, maar niet van praatgrage verkopers. Welke bent u? Weet u dat zeker? Tips om een diepe valkuil te omzeilen.
Lees verder..
Hoe interacties met uw klant naar de verkoop leiden Acquisitie - 8,6 (14 stemmen) Pas op! Toont uw klant geen initiatief of neemt de inkoper de controle in het verkoopproces over? Dan staat uw order op het spel! Redt uw order; lees deze heldere waarschuwing.
Lees verder..
Activeer uw ingebouwde leugendetector Intuïtie - 8,5 (30 stemmen) - 5 reacties Het gebeurt regelmatig: we denken dat de klant gaat kopen, maar toch verliezen wij de order. Hadden we dit kunnen zien aankomen?
Lees verder..
Stilte... Uw geheime wapen in het verkoopgesprek Presenteren - 8,1 (87 stemmen) - 32 reacties Veel sprekers hebben één spraakgebrek: ze kunnen niet ophouden met praten. Wat kan de kracht van stilte voor u doen?
Lees verder..
Hoe goed luistert u? Luisteren - 8,0 (75 stemmen) - 17 reacties Spreken is zilver, zwijgen is goud... Maar hoort u wel wat uw gesprekspartner zegt? Leer de geheimen van goed luisteren.
Lees verder..
Een goede verkoper let op zijn woorden Beïnvloeden - 9,1 (17 stemmen) - 3 reacties In de verkoop is het gesprek uw belangrijkste werktuig, maar hebt u enig idee hoeveel impact uw woorden kunnen hebben? Deze kennis is van onschatbare waarde bij het overtuigen van uw klant.
Lees verder..
Wat u vooral moet weten, is wat de klant wil Enthousiasme - 8,0 (26 stemmen) - 9 reacties U weet alles over uw product. Maar is dat ook wat uw klanten willen horen? Deze tips helpen u de juiste informatie te bepalen.
Lees verder..
Wat is de grootste overtuigingsblunder van verkopers? Verkooptechniek - 7,8 (41 stemmen) - 6 reacties Iedereen weet het: teveel over uzelf en uw bedrijf praten werkt averechts. Waarom doen we het dan vrijwel allemaal toch, steeds, weer? Wat denkt u van deze antwoorden en oplossingen?
Lees verder..
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing Verkooptactiek - 7,0 (22 stemmen) - 1 reacties Wat is duidelijker: 'prijsopgaaf' of 'investeringsvoorstel'? Ontdek waarom en gebruik het in uw voordeel.
Lees verder..
De klant heeft een eigen willetje Koude Acquisitie - 8,8 (38 stemmen) - 3 reacties Wat u ook doet, een goede beslisser geeft de macht niet weg. Gebruik deze drie tips om uw doel te bereiken in plaats van “controle” over een gesprek te behouden.
Lees verder..
Zo werken verkopers zichzelf in de nesten Overtuigen - 8,6 (58 stemmen) - 10 reacties Een nagenoeg perfect verkoopproces en toch geen deal. Vraagt u zich vertwijfeld af 'waarom toch?', kijk dan eens naar de investeringsverhoudingen.
Lees verder..
Geef uw overtuigingskracht een boost Verkoopgesprek - 7,9 (22 stemmen)
Raspaard, olifant of diplomaat Inkopen - 7,9 (10 stemmen) - 1 reacties
Bent u overtuigend genoeg? Gesprekstechniek - 9,4 (40 stemmen) - 2 reacties
De kracht van persoonlijk contact (I) Communicatie - 7,7 (7 stemmen)
6 praktische en effectieve communicatietips Communicatie - 7,6 (9 stemmen) - 2 reacties
Positief beïnvloeden voor Sales Managers Beïnvloeden - 7,9 (20 stemmen) - 2 reacties
Communiceren met meer succes Communicatie - 7,7 (13 stemmen) - 4 reacties
Van denken naar voelen (I) Beïnvloeden - 4,8 (5 stemmen) - 10 reacties
Het geheim van de twee behoeften van uw 'afnemer' Klantgerichtheid - 7,5 (15 stemmen) - 6 reacties
De kracht van persoonlijk contact (II) Communicatie - 6,6 (9 stemmen) - 2 reacties
Krachtig beïnvloeden van uw prospects en klanten Acquisitie - 8,3 (36 stemmen) - 6 reacties
Wie bedient de klant? Communicatie - 5,7 (7 stemmen)
Brieven die beïnvloeden: een nieuwe benadering Verkoopbrief - 7,1 (58 stemmen) - 9 reacties
Doorbreek weerstand in de verkooppresentatie Presenteren - 5,8 (8 stemmen) - 2 reacties
Van denken naar voelen (II) Beïnvloeden - 5,5 (2 stemmen) - 2 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..