Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 24.496
Zoek op trefwoord
Acquisitie
Account Management
Sales Management
Verkoopvaardigheden
Sales (overige)

Alle boeken
24/11 Strategische verkoop (Kurt de Blick)
20/11 Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen? (Neil Rackman)
14/11 Klantgericht Telefoneren (Esther Bosmans)
13/11 Acquisitie voor professionals (Jan-Willem Seip)
8/11 Verkopen in 90 minuten (Dietske van Kessel )
6/11 Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
1/11 Invloed; Theorie en Praktijk (Robert Cialdini)
30/10 Sturen naar... (Bart Veltenaar)
25/10 Verkopen als topsport (Erwin Wiggers)
24/10 Hoe verliest u een tevreden klant? (Martijn Rozendaal, Marco Reijntjens)
19/10 Persoonlijke verkoop (Hans Dekker)
16/10 Succesvol overtuigen voor verkopers en vertegenwoordigers (Roger Dawson)
11/10 Account management = KLANT management (Bart van Luijk)
9/10 Relatiebeheer als groeistrategie (Jos Burgers)
5/10 Opdrachtgever gezocht (Jan Willem van den Brink, Maarten van Os)
3/10 Verkoopsucces (Henk-Jan van Essen)
27/9 Het netwerkboek (Rob B. Tol )
25/9 Koud bellen: br.... (Viktor Bonke)
20/9 Presenteren is een 'feest' (Roeland Schweitzer)
14/9 Kloteklanten: De klant als noodzakelijk kwaad? (Egbert Jan van Bel)
12/9 Red de salestijger (Marc Dijk)
7/9 Dus jij wilt verkoper worden? Man ga toch vissen! (Fred Rutgers)
5/9 Verkoop en verkoopmanagement (David Jobber; Geoff Lancaster)
28/8 Verras de klant! (Rob Snoeijen)
23/8 Verkoopleiding (J.R. van Veen)
16/8 25 vaardigheden voor adviserend verkopen (Lenette Schuijt)
14/8 Competentietraining sales (Leo Broekhuizen)
9/8 Verkopen voor Dummies (Tom Hopkins)
27/7 Verkopen: de nuchtere werkelijkheid (Michel Hoetmer)
25/7 De kracht van zacht (Jan-Willem Seip)

Een hogere prijs is pure winst

Jos Burgers
Paperback, 130 blz.
Adfo Books | 2e druk, 2006 |
EAN: 9789013038668

U kunt uw winst natuurlijk verhogen door meer af te zetten. Of door uw kosten te verlagen. Maar de snelste weg naar meer winst is wellicht het verhogen van uw prijzen. De prijs is namelijk het enige marketinginstrument dat direct geld opbrengt.

Een hogere prijs is pure winst

Succesvolle ondernemingen zoals Albert Heijn, Shell, de Bijenkorf, Unilever en F. van Lanschot Bankiers hanteren vaak een relatief hoog prijsniveau. Hogere prijzen dragen bij aan een goed rendement. In die zin is een hogere prijs pure winst. Winst die u in staat stelt te blijven investeren in de kwaliteit en de toekomst van uw onderneming.

Dit is het eerste boek dat een antwoord geeft op de vraag 'Hoe verhoog ik met succes mijn prijzen, met als doel het behalen van meer winst?'. En dat is opvallend in een tijd waarin vrijwel elke ondernemer met toenemende prijsdruk wordt geconfronteerd.

Als u de goedkoopste aanbieder in uw branche wilt zijn, is dit duidelijk geen boek voor u. wel als u aan prijsdruk wilt ontkomen en het prijswapen zo weinig mogelijk wilt inzetten. In het eerste deel van dit boek worden de factoren behandeld die prijsdruk veroorzaken. In het tweede deel gaat u systematisch en stapsgewijs op weg naar hogere prijzen.

'Een hogere prijs is pure winst', geschreven door Jos Burgers, is een vlot leesbaar boek, dat veel voorbeelden en illustraties bevat en is geschreven vanuit zijn ervaring als marketingadviseur. Als vorm van service is in dit boek een workshop opgenomen die de lezer, na een grondige analyse van de eigen situatie, in acht stappen meeneemt op weg naar hogere prijzen.
Inhoudsopgave
Voorwoord

Deel A. Prijsdruk, nu en in de toekomst

1. Hogere prijzen als middel tot meer winst
1.1 Hoge prijzen als succesfactor
1.2 Er is niks mis met lage prijzen
1.3 Het effect van de prijs op uw winst
1.4 Waarom krijgt de prijs zo weinig aandacht
1.5 Workshop 1

2 Wat veroorzaakt druk op uw prijzen?

2.1 Niet alle druk is prijsdruk
2.2 De acht factoren die wel prijsdruk veroorzaken
2.3 Is er eigenlijk wel sprake van prijsdruk?
2.4 Workshop 2

3 De prijsdruk zal alleen maar toenemen

3.1 De invloed van de euro
3.2 De opmars van Internet
3.3 De sterk veranderende wet- en regelgeving
3.4 Pingelen wordt steeds populairder
3.5 Meer concurrentie als gevolg van branchevervaging
3.6 Workshop 3

4 Hoe belangrijk is de prijs voor een klant?

4.1 Andere koopcriteria zijn vaak belangrijker
4.2 De kennis van prijzen is zeer beperkt
4.3 De klant wil een rechtvaardige prijs betalen
4.4 Workshop 4

Deel B. In acht stappen naar hoger prijzen

Workshop 5

Stap 1 - Zet uw angst voor hogere prijzen opzij
Stap 2 - Formuleer een prijsdoelstelling
Stap 3 - Verminder het aantal concurrenten
Stap 4 - Maak van uw klant een relatie
Stap 5 - Lever toegevoegde waarde
Stap 6 - Verlaag het risico voor uw klant
Stap 7 - Verkoop uw prijs beter
Stap 8 - Onderhandel beter

Over de auteur
Literatuur