Boeken over Sales

Kies een onderwerp
•  Acquisitie
•  Account Management
•  Sales Management
•  Verkoopvaardigheden
•  Sales (overige)

Sales (overige)
Help! ik ben verkoper (Leo Koppelaar)
Sales is sexy (Lucinda Douglas, Jan-Willem Seip)
De Sales Architect (Terry van den Bemt)
Sales vanuit je Hart (Richard van Kray)
Hondenbrokken (Jos Burgers)
Street smart sales (Ronald Bogaerds)
Uitverkocht! (Jim Stolze)
Een hogere prijs is pure winst (Jos Burgers)
Lastige verkopers managen (Jan-Willem Seip)
Het netwerkboek (Rob B. Tol )
Het strategisch verkoopplan - Stappenplan bij strategische verkoopplanning (Ruud de Haas)
Sluit de deal (Michel Hoetmer)
Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen? (Neil Rackman)
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen (Michel Hoetmer)
Salesmanagement (Gerbrand Rustenburg, Arnold Steenbeek)
Maak een fan van uw klant (Kenneth Blanchard, Sheldon Bowles)
Praktisch sales- en accountmanagement (Robin van der Werf)
Dus jij wilt verkoper worden? Man ga toch vissen! (Fred Rutgers)
Verhoog je gunfactor (Michiel Cobben)
De eerste 10 stappen naar exportsucces (Andreas van der Ven, Wilko van Dijk)
Complexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes (Co van Leeuwen)
Alles over Verkopen (Richte Lommert)
Verkopen: de nuchtere werkelijkheid (Michel Hoetmer)
Competentietraining sales (Leo Broekhuizen)
Pitch (Alette Exter, Rick Willemsen)
De zeven zonden van verkopers (Michel Hoetmer)
Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
Verras de klant! (Rob Snoeijen)
Sturen naar... (Bart Veltenaar)
Strategische verkoop (Kurt de Blick)
20 Adviezen voor verkooptrainingen (Wim Muys)
Verkooptechnieken; Kennis & inzicht: ervaringen van topmanagers (Topmanagers)
Sales Force Automation (Nederlandstalig!) (Kees Groenewoud, Ivo Hulscher)

Help! ik ben verkoper

Leo Koppelaar
Paperback, 104 blz.
Pharos Uitgeverij | 1e druk, 2014 |
EAN: 9789079399635

Toen Leo koppelaar van de HTS kwam waren er twee dingen die hij absoluut zeker wist: Hij wilde geen verkoper worden en ook niet in de software werken. We zijn nu dertig jaar verder en Leo is Commercieel Directeur bij AFAS een van de grootste software bedrijven van Nederland.

Help! ik ben verkoper

Over de oorzaak van die wonderlijke ommekeer vertelt hij in dit boek dat een must is voor allen die direct of indirect met verkopen te maken hebben. En dat is eigenlijk iedereen die betrokken is bij het maatschappelijk proces. Want wie daarin succesvol wil functioneren, zal allereerst zichzelf goed over het voetlicht moeten kunnen brengen. Anders gezegd alles begint bij het verkopen van jezelf.

'Help! Ik ben verkoper' wil afrekenen met de vele vuistdikke en nodeloos opgeklopte verkoop- en marketingboeken die de markt overspoelen. Met behulp van krachtige beelden en korte statements worden verkoopprincipes uiteengezet die voor iedereen en in elke situatie toepasbaar zijn. Daarbij gaat het vooral om de wijze waarop je mensen tegemoet treedt. Want, zo zegt de schrijver 'In deze tijd van social media bereikt de informatie je veel sneller dan vroeger, dat is zeker waardevol. Maar het mag niet in de plaats komen van persoonlijk contact, want mensen doen zaken met mensen.'
Inhoudsopgave

Waarom heb ik dit boek geschreven?

Hoe werd ik verkoper?
-Inleiding
-IJkmomenten
-De vier fasen van het verkoopproces
-Hart tegen hard
-Een feest van herkenning
-Vent Tent Krent Cent
-Eigen jargon
-Waarden en normen ook in de verkoop
-Wat mag u van dit boek verwachten?

Coachingsmomenten
-Verkopen is topsport
-Selling is not telling
-Het meervoud van Kennis is Kennissen
-Aandacht is een wettig betaalmiddel
-Van contacten komen contracten
-Creatief stofzuigen
-De waarheid spreken
-Je kunt de windrichting niet veranderen
-Het is net werken
-De Disneytoer
-De Plakfactor
-De Snapsactor
-Het lekkende kraantje
-Voltooid Tegenwoordige Tijd verkopen
-Inzet=Omzet
-Kijk tijdig op de prestatieklok

De basis: een geïntegreerd CRM
-CRM: het belangrijkste gereedschap van een verkoper
-Moneyball
-CRM, geen product maar en mentaliteit
-Hoe wordt CRM een logisch onderdeel in je organisatie?
-Met Sales Automation in de toekomst kijken!
-CRM dashboard als spin in het web