Boeken over Sales

Kies een onderwerp
•  Acquisitie
•  Account Management
•  Sales Management
•  Verkoopvaardigheden
•  Sales (overige)

Sales (overige)
Maak een fan van uw klant (Kenneth Blanchard, Sheldon Bowles)
Verhoog je gunfactor (Michiel Cobben)
Sales vanuit je Hart (Richard van Kray)
Sluit de deal (Michel Hoetmer)
Het strategisch verkoopplan - Stappenplan bij strategische verkoopplanning (Ruud de Haas)
Salesmanagement (Gerbrand Rustenburg, Arnold Steenbeek)
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen (Michel Hoetmer)
Praktisch sales- en accountmanagement (Robin van der Werf)
De eerste 10 stappen naar exportsucces (Andreas van der Ven, Wilko van Dijk)
Help! ik ben verkoper (Leo Koppelaar)
Complexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes (Co van Leeuwen)
Alles over Verkopen (Richte Lommert)
Dus jij wilt verkoper worden? Man ga toch vissen! (Fred Rutgers)
Verkopen: de nuchtere werkelijkheid (Michel Hoetmer)
Hondenbrokken (Jos Burgers)
Competentietraining sales (Leo Broekhuizen)
Pitch (Alette Exter, Rick Willemsen)
Een hogere prijs is pure winst (Jos Burgers)
De zeven zonden van verkopers (Michel Hoetmer)
Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
Sales is sexy (Lucinda Douglas, Jan-Willem Seip)
Verras de klant! (Rob Snoeijen)
Het netwerkboek (Rob B. Tol )
Sturen naar... (Bart Veltenaar)
Uitverkocht! (Jim Stolze)
Strategische verkoop (Kurt de Blick)
Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen? (Neil Rackman)
Lastige verkopers managen (Jan-Willem Seip)
Verbeter uw verkoopteam in 22 stappen (Leo Onnekink)
20 Adviezen voor verkooptrainingen (Wim Muys)
Verkooptechnieken; Kennis & inzicht: ervaringen van topmanagers (Topmanagers)
Sales Force Automation (Nederlandstalig!) (Kees Groenewoud, Ivo Hulscher)

20 Adviezen voor verkooptrainingen

Wim Muys
Paperback, 68 blz.
Salesmanagement | 1e druk, 1997 |
EAN: 9789026725845

Trainen is vandaag de dag een must. Dat geldt voor veel functies in het bedrijfsleven, maar bovenal voor die van verkoper. Deze moet immers voortdurend op scherp staan om zijn targets te halen. Om dag in dag uit te scoren en om een alerte gesprekspartner te zijn voor zijn klanten en prospects. Zelfs voor de zeer ervaren verkoper is trainen geen luxe. Ook hij moet spits blijven en sleur voorkomen. Bovendien is het neveneffect dat verkopers onderling veel van elkaar kunnen leren tijdens een training. De trainer - vaak in de persoon van de verkoopleider - kan daar zelfs op aansturen. Dit is een van de twintig adviezen die Wim Muys in dit Sales Memo geeft. Muys gaat uit van een situatie waarin de verkoopleider zelf zijn verkoopteam traint. Deze krijgt ene groot aantal tips en kant-en-klare adviezen hoe hij zo optimaal mogelijk als verkooptrainer kan functioneren. Zo is er aandacht voor de persoonlijke voorbereiding, het rollenspel, de opbouw van de training, weerstanden, apparatuur en natuurlijk de evaluatie.

20 Adviezen voor verkooptrainingen

Inhoudsopgave

Algemene aandachtspunten voor de trainer

1. Algemene en persoonlijke doelen voor de training
2. Boeiend trainen
3. Weerstanden tegen trainen
4. Hoe omgaan met de verschillende typen tijdens de training
5. Hoeveel kunnen deelnemers van de training onthouden?
6. Het uitnodigen van verkopers
7. Het professionaliseren van de trainer
8. De drie dimensies van de trainer
9. De persoonlijke voorbereiding
10. De keuze van de trainingsruimte
11. De verzorging van de trainingsruimte
12. Voordelen van audiovisuele apparatuur
13. Omgaan met audiovisuele apparatuur

De training

14. Voorbereiding van de training
15. Opbouw van een trainingsonderwerp
16. Voorbereiding van rollenspelen.
17. Uitvoering van rollenspelen
18. Rollenspelen analyseren
19. Ervaringen uitwisselen door middel van praktijkpresentaties
20. De training laten evalueren