Boeken over Sales

Kies een onderwerp
•  Acquisitie
•  Account Management
•  Sales Management
•  Verkoopvaardigheden
•  Sales (overige)

Account Management
Het nieuwe sales- en accountplan (Jan de Wilde de Ligny)
Klanten winnen (Sicco Santema, Jeroen van de Rijt)
Basisboek Sales (Robin van der Werf)
Praktisch sales- en accountmanagement (Robin van der Werf)
14 Tools voor sales coaching (Arnold Steenbeek)
Wat uw klanten u niet vertellen... en uw managers niet weten (John E. Gamble )
Business-to-business verkoopacties (Dirk van Eunen, Ed van Eunen)
Relatiebeheer als groeistrategie (Jos Burgers)
Selling blue elephants (Nederlands!) (Howard Moskowitz, Alex Gofman)
Als Warme Broodjes (Ard Agteresch)
25 vaardigheden voor adviserend verkopen (Lenette Schuijt)
Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
Hoe verliest u een tevreden klant? (Martijn Rozendaal, Marco Reijntjens)
Verkoop en verkoopmanagement (David Jobber; Geoff Lancaster)
Overtuig uw klant (Marcel Dijcks)
Professioneel verkopen (H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm, Wim Koning)

Het nieuwe sales- en accountplan

Jan de Wilde de Ligny
Ingenaaid, 138 blz. | Nederlands
Intunet | 1e druk, 2012
EAN: 9789081952002

Dit boek leidt de sales- of key-accountmanager door het proces van het maken van een verkoop- of key-accountplan dat aansluit bij de eisen en mogelijkheden van het tweede decennium van deze eeuw. Het is daarvoor geen blauwdruk maar een op de praktijk gebaseerde handleiding voor het planningsproces, benaderd vanuit de nieuwe rol van de salesmanager en key-accountmanager in het digitale tijdperk.Die rol is niet meer die van de traditionele verkoopleider die een team buitendienstverkopers aanstuurt.In plaats daarvan zijn zij klanten- en relatiemanagers, die meerdere virtuele en fysieke kanalen inzetten en aansturen, van persoonlijke verkoop tot en met alle vormen van e-commerce en direct marketing.

Het nieuwe sales- en accountplan

Daarmee ligt voor elke onderneming, ongeacht omvang en bestaansduur, een heel ander lokaal en mondiaal marktbereik op een individueel relatieniveau. Dat vergt een andere benadering van verkoopplanning en doelen stellen, waarbij bovendien de grenzen tussen marketing en verkoop vervagen.

Deze handleiding ondersteunt het proces van analyseren, synthetiseren, creëren en in werking stellen van een uniek en eigentijds plan, in een omgeving waarin internet en e-commerce normaal onderdeel zijn van de dagelijkse verkooppraktijk en het dagelijkse leven van klanten.
Het boek is bedoeld voor iedereen die in een leidinggevende commerciële functie werkzaam is en voor opleidingen in het HBO en op NIMA B- en post-bachelor-niveau. Het behandelt geen theorie, maar geeft aan hoe de theorie kan worden toegepast en bevat vele praktijkvoorbeelden.
Inhoudsopgave

1. Het nieuwe sales- of accountplan
2. Stap 1, Kaderinstelling en opdracht: de beperking
3. Stap 2, Organisatie- en markt: het fundament begrijpen
4. Stap 3, Commercieel beleid: de contouren
5. Stap 4, Van commercieel beleid: de contouren
6. Stap 5, Van commerciële status, onderscheidend beleid
7. Stap 6, Verkoopdoelen en verkoopplan
8. Stap 7, Verkooptactiek, instrumentele inzet en verkooporganisatie
9. Stap 8, Operationalisatie
10. Stap 9, Sturing en financiële onderbouwing
11. Stap 10, De presentaties van je planå