Boeken over Sales

Kies een onderwerp
•  Acquisitie
•  Account Management
•  Sales Management
•  Verkoopvaardigheden
•  Sales (overige)

Alle boeken
De Par5 methode (Harro Willemsen, Arjo Bunnik)
Commerciële vaardigheden ( Johan van Kooten)
Geef nooit korting (Jos Burgers)
Acquireren is een werkwoord (Marcel Hoefman)
Waardevol verkopen (Misha Stoutenbeek)
Een fan per dag (Jos Burgers)
Uitverkocht! (Jim Stolze)
De Sales Architect (Terry van den Bemt)
Sales is sexy (Lucinda Douglas, Jan-Willem Seip)
Gek op gaten (Jos Burgers)
Waarom klanten wel!! bij mij kopen (Peter Kweekel)
Sales vanuit je Hart (Richard van Kray)
Sluit de deal (Michel Hoetmer)
Spin verkooptechniek - Hoe haal je grote orders binnen? (Neil Rackman)
No Budget Marketing (Jos Burgers)
Help! ik ben verkoper (Leo Koppelaar)
'Klanten zijn eigenlijk nét mensen!' (Jos Burgers)
Extreem klantgericht (Danielle de Jonge)
Hardcore Hunter (Michael van Wier)
De kracht van zacht (Jan-Willem Seip)
Leuker kan ik het niet maken, makkelijker wel ( Leony Bos-de Kaste)
Hondenbrokken (Jos Burgers)
Meer succes met de LinkedIn Sales Navigator! (Corinne Keijzer)
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen (Michel Hoetmer)
Salesmanagement (Gerbrand Rustenburg, Arnold Steenbeek)
Het netwerkboek (Rob B. Tol )
Professioneel verkopen (H.E. Wijnberg, J. Mokkenstorm, Wim Koning)
Goed verkopen winst voor twee (Kenneth Smit)
Street smart sales (Ronald Bogaerds)
Sales beter de baas (Edwin de Haas)
Verboden voor klanten, wij houden van fans (Jessica van Wingerden, Wim Schuurmans)
Het strategisch verkoopplan - Stappenplan bij strategische verkoopplanning (Ruud de Haas)
Zelfmanagement voor verkopers en ondernemers (E-book) (Geert Delobelle)
Verkopen als tweede beroep - Klantgericht verkopen voor zakelijke professio (Werner Hoenders)
De kracht van communicatie (David Bloch)
Experttips voor onweerstaanbare offertes (Natasja Hoogenboom)
Maak van de telefoon je vriend (Michel Hoetmer)
Verleid de klant (Daniëlle de Jonge, Rob Snoeijen)
Maak een fan van uw klant (Kenneth Blanchard, Sheldon Bowles)
De commerciële revolutie (Wessel Berkman)
Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter (Willem Verbeke, Maarten Colijn)
Praktisch sales- en accountmanagement (Robin van der Werf)
De 49 gevaarlijkste verkoopmythen (E-book) (Michel Hoetmer)
25 vaardigheden voor adviserend verkopen (Lenette Schuijt)
Eerlijk scoren! (Margreeth Kloppenburg, Jaco van der Schoor)
Kloteklanten 3.0 (Egbert Jan van Bel)
Human2Human: de nieuwe klantrelatie (Danielle de Jonge)
Verkopen met mensenkennis (Hans Faas)
De kracht van social selling (Wessel Berkman, Toni van Dam)
Wat uw klanten u niet vertellen... en uw managers niet weten (John E. Gamble )
Klantgericht Telefoneren (Esther Bosmans)
Customer experience in de praktijk (Manfred van Gurchom)
Lastige verkopers managen (Jan-Willem Seip)
Dus jij wilt verkoper worden? Man ga toch vissen! (Fred Rutgers)
Verkopen in 90 minuten (Dietske van Kessel )
Koud bellen: br.... (Viktor Bonke)
Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken (Peter Klijsen)
Klanten winnen (Sicco Santema, Jeroen van de Rijt)
Red de salestijger (Marc Dijk)
Verhoog je gunfactor (Michiel Cobben)
Persoonlijke effectiviteit (Robert Benninga, Toine Simons, Joost Sliphorst)
Het nieuwe sales- en accountplan (Jan de Wilde de Ligny)
Basisboek Sales (Robin van der Werf)
14 Tools voor sales coaching (Arnold Steenbeek)
Verkopen voor Dummies (E-book) - Pocketeditie (Tom Hopkins)
Advanced verkopen voor dummies (E-book) (Ralph Roberts, Joe Kraynak)
De eerste 10 stappen naar exportsucces (Andreas van der Ven, Wilko van Dijk)
Business-to-business verkoopacties (Dirk van Eunen, Ed van Eunen)
Complexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes (Co van Leeuwen)
Winnend omgaan met tegenwerpingen (Peter Ebeling)
Relatiebeheer als groeistrategie (Jos Burgers)
Alles over Verkopen (Richte Lommert)
Selling blue elephants (Nederlands!) (Howard Moskowitz, Alex Gofman)
Opdracht binnen - Het verkoopgesprek in de praktijk (Martijn Jacobs)
Als Warme Broodjes (Ard Agteresch)
Verkopen: de nuchtere werkelijkheid (Michel Hoetmer)
Koud, Kouder, Koudst - Warm of koud, wat heeft jouw voorkeur? (Rolf Tempelman, Sander Bennink )
Competentietraining sales (Leo Broekhuizen)
Pitch (Alette Exter, Rick Willemsen)
Opdrachtgever gezocht (Jan Willem van den Brink, Maarten van Os)
Verkopen is een werkwoord (Pieter De Smet)
Een hogere prijs is pure winst (Jos Burgers)
Presenteren is een 'feest' (Roeland Schweitzer)
De zeven zonden van verkopers (Michel Hoetmer)
Verbeter je Sales (Alexander Loudon)
Verras de klant! (Rob Snoeijen)
Persoonlijke verkoop (Hans Dekker)
Sturen naar... (Bart Veltenaar)
Hoe verliest u een tevreden klant? (Martijn Rozendaal, Marco Reijntjens)
Invloed (Robert Cialdini)
Handboek Offerte (Aldo van Sellingen)
Strategische verkoop (Kurt de Blick)
Succesvol overtuigen voor verkopers en vertegenwoordigers (Roger Dawson)
Verkoop en verkoopmanagement (David Jobber; Geoff Lancaster)
Verbeter uw verkoopteam in 22 stappen (Leo Onnekink)
20 Adviezen voor verkooptrainingen (Wim Muys)
Verkooptechnieken; Kennis & inzicht: ervaringen van topmanagers (Topmanagers)
Sales Force Automation (Nederlandstalig!) (Kees Groenewoud, Ivo Hulscher)
Overtuig uw klant (Marcel Dijcks)
Professionals & acquisitie (Frank Kwakman)
101 ideeen om nieuwe klanten te werven (Jan-Willem Seip, Jos Raeskin)
IJs verkopen aan eskimo's (Pacelle van Goethem)
P.I.N.O-vangers; Op een slimme manier naar de beurs (Erwin Mense)

Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken

Peter Klijsen
Paperback | Nederlands
Academic service | 2014
EAN: 9789462201446

Acquireren roept bij professionals nogal eens weerstand op. Ze willen absoluut niet geassocieerd worden met 'de agressieve verkoper die komt leuren om een klus'. Bovendien brengt de druk om opdrachten binnen te halen veel onzekerheid

Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken
met zich mee. In Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken laat acquisitie-expert en trainer Peter Klijsen zien dat het ook anders kan. Hij maakt duidelijk hoe je op een integere en tegelijkertijd professionele wijze opdrachten kunt verwerven. Op een manier die aansluit bij je persoonlijke
kracht én recht doet aan de belangen van de opdrachtgever. Dit noemt hij authentiek acquireren.
Authentiek acquireren kent drie basisprincipes:
1.Stel doelen zonder vooraf het resultaat te bepalen.
2.Erken en respecteer de koopbehoefte van de klant.
3.Creëer kansen door je klant niet te willen veranderen.
De auteur geeft met praktische adviezen en concrete voorbeelden aan hoe je deze drie principes toepast in acquisitiegesprekken: van het eerste contact tot de afsluiting van een acquisitietraject. Op zo'n manier dat effectiviteit,
respect en authenticiteit samengaan. Waardoor acquireren niet langer een vervelend klusje is, maar een natuurlijk, plezierig en vooral vanzelfsprekend onderdeel van je werk.

Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken is bedoeld voor professionals met commerciële verantwoordelijkheden, consultants, accountmanagers en organisatieadviseurs.

Kernbegrippen: persoonlijke kracht, authenticiteit, contact maken, meebewegen, vertrouwen opbouwen, overtuigen, loslaten.


Peter Klijsen (1964) is als trainer/adviseur in dienst van GITP Opleidingen. Hij adviseert en begeleidt organisaties met betrekking tot acquisitie, verkoop en relatiebeheer. Hij verzorgt commerciële trainingen voor professionals en
leidinggevenden op het gebied van authentiek acquireren en verkopen, adviesvaardigheden en communicatie. Daarnaast is hij binnen GITP Opleidingen verantwoordelijk voor de ontwikkeling van commerciële trainingen.