Boeken over Sales

Kies een onderwerp
•  Acquisitie
•  Account Management
•  Sales Management
•  Verkoopvaardigheden
•  Sales (overige)

Alle boeken
Sluit de deal (Michel Hoetmer)
De Par5 methode (Harro Willemsen, Arjo Bunnik)
Acquireren is een werkwoord (Marcel Hoefman)
Verkopen met mensenkennis (Hans Faas)
Basisboek Sales (Robin van der Werf)
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen (Michel Hoetmer)
Praktisch sales- en accountmanagement (Robin van der Werf)
Experttips voor onweerstaanbare offertes (Natasja Hoogenboom)
Het strategisch verkoopplan - Stappenplan bij strategische verkoopplanning (Ruud de Haas)
Verkopen als tweede beroep - Klantgericht verkopen voor zakelijke professio (Werner Hoenders)
14 Tools voor sales coaching (Arnold Steenbeek)
De 49 gevaarlijkste verkoopmythen (E-book) (Michel Hoetmer)
Zelfmanagement voor verkopers en ondernemers (E-book) (Geert Delobelle)
Verkopen voor Dummies (E-book) - Pocketeditie (Tom Hopkins)
Wat uw klanten u niet vertellen... en uw managers niet weten (John E. Gamble )
Klanten winnen (Sicco Santema, Jeroen van de Rijt)
Salesmanagement (Gerbrand Rustenburg, Arnold Steenbeek)
Eén fan per dag (Jos Burgers)
Het nieuwe sales- en accountplan (Jan de Wilde de Ligny)
Advanced verkopen voor dummies (E-book) (Ralph Roberts, Joe Kraynak)
Eerlijk scoren! (Margreeth Kloppenburg, Jaco van der Schoor)
Kloteklanten 3.0 (Egbert Jan van Bel)
Ik begrijp waarom ik verkoop, dus ik verkoop beter (Willem Verbeke, Maarten Colijn)
Sales beter de baas (Edwin de Haas)
Maak een fan van uw klant (Kenneth Blanchard, Sheldon Bowles)
De eerste 10 stappen naar exportsucces (Andreas van der Ven, Wilko van Dijk)
Business-to-business verkoopacties (Dirk van Eunen, Ed van Eunen)
Help! ik ben verkoper (Leo Koppelaar)
Persoonlijke kracht in acquisitiegesprekken (Peter Klijsen)
Complexe sales trajecten in 10 strategische stappen naar succes (Co van Leeuwen)

Basisboek Sales

Robin van der Werf
Gebonden, 385 blz. | Nederlands
Noordhoff Uitgevers | 2e druk, 2018
EAN: 9789001886431

Basisboek Sales laat studenten op toegankelijke wijze kennismaken met sales en biedt een compleet overzicht van het vakgebied. Alle belangrijke thema’s van de salesdiscipline komen daarbij overzichtelijk aan bod, zoals de inhoud van de verkoopfunctie, marketing, logistiek, inkoop en relevante financiële aspecten.

Basisboek Sales

Studenten leren hoe moderne organisaties omgaan met salesactiviteiten. Ook is er ruime aandacht voor de praktische verkoopvaardigheden die elke verkoper zich eigen moet maken. Basisboek Sales sluit volledig aan op het examen NIMA Sales A.

Op de website bij 'Basisboek Sales' staan voor studenten extra toetsvragen met feedback en cases met opdrachten. Voor docenten zijn er PowerPointpresentaties, uitwerkingen, casussen en Toets-op-Maat met extra docentvragen.

In deze tweede editie krijgen salesvaardigheden meer aandacht. Het behoeftegerichte verkoopgesprek, dat centraal staat in het mondelinge NIMA Sales-A examen, wordt stap voor stap doorlopen. Studenten kunnen zo beter het salesproces doorgronden en zich de essentiële vaardigheden voor het behoeftegerichte verkoopgesprek eigen maken. Ook social selling en de inzet van nieuwe technologieën hebben in deze uitgave een grotere rol gekregen. De bedrijfseconomische aspecten en het rekenwerk zijn verder uitgewerkt en voorzien van voorbeelden.

'Basisboek Sales' is geschikt voor zowel HBO als MBO-opleidingen waar sales/verkoop onderdeel van het curriculum is. Bovendien sluit het boek volledig aan bij de NIMA Sales-A eisen waarmee het de student helpt zich optimaal voor te bereiden op dit examen
Inhoudsopgave

1. De salesomgeving
2. Sales en planning
3. De salesfunctie
4. Marketing en de invloed op sales
5. Klantenmanagement
6. Accountmanagement
7. Inkoop en logistiek
8. Financiële aspecten en commerciële calculaties
9. Communicatie en andere vaardigheden
10. Het salesgesprek

Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur