Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 24.073

Alle artikelen van Jan-Willem Seip

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”. Dit laat hij verkopers ook ervaren: met aanstekelijk enthousiasme een écht contact en chemie bij een ander laten ontstaan.

Hoe denkt een winnaar? Succes in de Verkoop - 8,7 (15 stemmen) Winnaars hebben een fundamenteel andere mindset dan verliezers. In dit artikel nemen we een kijkje in het hoofd van een verkoper die veel scoort. Wat kunt u van deze verkoper (m/v) leren?
Lees verder..
Bestrijd de vooroordelen over Sales Verkoopsucces - 8,1 (18 stemmen) - 3 reacties U kent ze wel, de grappen over het verkopersvak en de prospects die denken 'waar rook is...' Hoe bestrijdt u effectief de vooroordelen over ons vak?
Lees verder..
Verkopen is mensenwerk Koopproces - 8,1 (16 stemmen) - 1 reacties De klant en u willen hetzelfde: resultaat. Maak gebruik van die overeenkomst met deze tips, en baan u een weg naar meer verkoopsucces.
Lees verder..
5 Gouden regels voor succesvol contact Eerste indruk - 7,8 (22 stemmen) Een mooi uiterlijk helpt bij van alles, ook in de verkoop. Maar is dat alles? Of ligt het punt van de indruk die u maakt toch op een ander vlak? Advies en tips voor een succesvolle eerste indruk.
Lees verder..
Helpt netwerken u bij de verkoop? Netwerken - 7,2 (25 stemmen) - 4 reacties Als verkoper wordt u betaald om afgewezen te worden. Veel verkopers zoeken daarbij hun heil in netwerkbijeenkomsten. Bezint! Voor u begint!
Lees verder..
Meerwaarde-navigator Behoeften bepalen - 5,5 (2 stemmen) In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw product, die van uw advies in het verkoopproces. Leer afstemmen op de optimale inzet van uw meerwaarde met deze tips.
Lees verder..
Wat zou u doen als u de klant bent? Gesprekstechnieken - 8,5 (4 stemmen) Stel voor dat u de klant van uw eigen product bent. Hoe zou u willen dat een verkoper zich gedraagt? Deze 4 verrassende tips helpen u op weg.
Lees verder..
Leer verkopen van een heel goede serveerster Verkoopsucces - 8,2 (19 stemmen) Goede bediening in de horeca gaat verder dan een bord voor uw neus zetten. Van serverende “verkopers”, met als primair doel u een goede avond te bezorgen, valt veel te leren.
Lees verder..
Verkoopbeleving en doelstellingen: lessen uit de retail Verkoopsucces - 8,5 (4 stemmen) - 2 reacties Wat hebben doelstellingen en productbeleving met elkaar te maken? Ontdek de waarde van een marketingkalender.
Lees verder..
Wat kunnen we leren van winkelverkoop Verkoopsucces - 8,6 (7 stemmen) Kijk mee met de trainer die een ploeg mensen traint op het gebied van verkopen en verhoog uw eigen scoringskansen.
Lees verder..
Waardevolle lessen uit de retail Verkoopsucces - 8,5 (13 stemmen) Lessen uit de retail zijn voor alle verkopers toepasbaar. Ik mee met deze training aan winkelpersoneel.
Lees verder..
Word een onnatuurlijk goede verkoper Klantbehoefte - 7,9 (38 stemmen) - 4 reacties Het zit in de mens om over zichzelf te praten en te horen wat wij willen horen. Maar in de verkoop werkt dit niet. Hoe dan wel? 7 tips!
Lees verder..
De kunst van het vragen stellen Vraagtechniek - 7,4 (59 stemmen) - 7 reacties Onderzoeken laten duidelijk zien dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar zo simpel is dat niet. Tips om uw vraagstellingen aan te scherpen.
Lees verder..
De kracht van zacht Verkoopvaardigheden - 5,5 (6 stemmen) - 1 reacties Dit boek van auteur Jan Willem Seip laat de nieuwste inzichten op het gebied van verkooptechnieken zien en met name de menselijke factor daarin.
Lees verder..
Verkoopplan: iets voor u? Verkoopplan - 7,3 (93 stemmen) - 13 reacties Krijgt u ook jeuk als u 'verkoopplan maken' hoort? Als dat het geval is, lees dan verder en ervaar dat het maken van en werken met een kort en krachtig verkoopplan u kan helpen uw omzetdoelstellingen te realiseren.
Lees verder..
De grootste concurrent is…? Prijs - 7,0 (9 stemmen) - 5 reacties Geef jij indicatieve prijzen af aan prospects in de beginfase van het verkoopproces? Mijn ervaring is dat het managen van verwachtingen in zijn algemeenheid en het managen van prijsverwachtingen in het bijzonder tijdens het eerste verkoopgesprek, de meeste vruchten afwerpt.
Lees verder..
Het verkoopgesprek: enkele praktische tips Gesprekstechniek - 5,6 (29 stemmen) - 11 reacties Wanneer slaagt het verkoopgesprek en wanneer niet? Hieronder enkele praktische succestips.
Lees verder..
Overspelige klanten AIDA - 4 reacties Wist u dat 35% van de getrouwde vrouwen vreemdgaat? Bij mannen is dit 47%. Althans in Amerika. En er zijn heel wat klanten die ook wel eens hun leverancier inruilen voor een ander. En dat doet pijn.
Lees verder..
Doelen stellen Zelfontwikkeling - 7,1 (32 stemmen) - 1 reacties Waar staat u nu en waar wilt u staan? Past dit binnen de visie van uw leidinggevende en van de ondernemingsstrategie? Dit artikel gaat over het vaststellen van doelen.
Lees verder..
Echte koopjes bestaan niet Verkooptactiek - 7,4 (14 stemmen) - 4 reacties Koopt u wel eens via eBay? Maakt u zich geen illusies: u hebt vast te veel betaald. Dat komt omdat het veilingwezen speculeert op de bijzondere emoties die het bieden oproept. Vooral hebberigheid.
Lees verder..
U bent eigenlijk een Homo Ludens... Vertrouwen - 7,4 (10 stemmen)
Verhoog uw scoringskans Succesfactoren - 6,6 (15 stemmen) - 3 reacties
Win-win of hard tegen hard? (deel 3) Inkopen - 7,3 (12 stemmen) - 3 reacties
Hoe kom ik via via aan contacten? Netwerken - 7,5 (6 stemmen)
Win-win of hard tegen hard? (deel 2) Onderhandelen - 7,6 (16 stemmen)
De 1e indruk! Lichaamstaal - 7,3 (28 stemmen) - 3 reacties
Win-win of hard tegen hard? (deel 1) Onderhandelen - 7,5 (6 stemmen)
Bel me! Telefoontechniek - 7,3 (6 stemmen)
De onweerstaanbare aanbieding Offertes
Handig onderhandelen Onderhandelen - 7,7 (18 stemmen)
Hoe kopen klanten? Koopproces - 6,8 (8 stemmen)
Be Prepared Voorbereiding - 5,0 (1 stemmen)
De Elevator Pitch Klantencontact - 7,6 (350 stemmen) - 927 reacties
Terroristische aanslag Succesfactoren - 1,0 (2 stemmen)
Een DAS in Schaapskleren Moeilijke klanten - 7,5 (43 stemmen) - 4 reacties
Net als de weersverwachting…? Doelen stellen - 6,3 (24 stemmen) - 1 reacties
AAAI-en Succesfactoren - 4,5 (2 stemmen)
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net me.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”. Di.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?