Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 24.543

Alle artikelen over Vraagtechniek

De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ Klantenkennis - 8,0 (12 stemmen) Goede gesprekken zijn fijn, effectieve gesprekken halen opdrachten binnen. Heel veel in uw pijplijn maar uiteindelijk toch weinig echt resultaat? Lees hoe dat komt en wat eraan te doen is.
Lees verder..
Afsluiten bij projectverkoop Afsluittechnieken - 6,4 (13 stemmen) - 2 reacties Kent u dit gevoel: een salescycle duurt zo lang dat het afsluiten niet langer binnen uw bereik ligt? Verander dit met deze tips!
Lees verder..
De kunst van het vragen stellen Vraagtechniek - 7,3 (60 stemmen) - 7 reacties Onderzoeken laten duidelijk zien dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar zo simpel is dat niet. Tips om uw vraagstellingen aan te scherpen.
Lees verder..
Vragen tijdens uw presentatie: scoort u of gaat u de mist in? Vraagtechniek - 8,3 (54 stemmen) - 22 reacties De 'verplichte' vragenronde na een presentatie kunt u beter vermijden. Maar vragen zijn er altijd. Hoe kunt u voordeel behalen uit lastige vragen?
Lees verder..
De kracht van vragen stellen Vraagtechniek - 7,8 (32 stemmen) - 5 reacties In welke arena u ook moet strijden, uw aanbod is vrijwel nooit het beste op de markt. Van de notoire uitzonderingen kunt u iets zeer waardevols leren.
Lees verder..
Een tegenvraag als noodrem Vraagtechniek - 7,1 (29 stemmen) - 3 reacties Een klant kan u onder druk zetten door agressieve, moeilijke of vage vragen te stellen. In geval van nood is daar een remedie tegen.
Lees verder..
Vertel gerust verder Gesprekstechniek - 7,1 (14 stemmen) - 1 reacties U wilt de klant laten praten omdat u zijn belangrijkste koopmotief wilt ontdekken. Open vragen zijn daartoe een uitstekend middel. Maar, is het zo makkelijk de klant te 'ontdooien'?
Lees verder..
Zo wint u tijd Vraagtechniek - 7,3 (12 stemmen) - 2 reacties Tijdens een onderhandeling krijgt u wel eens heel lastige vragen die het verdere verloop sterk bemoeilijken. Hoe kunt u hiermee slim omgaan?
Lees verder..
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? SPIN - 7,5 (76 stemmen) - 6 reacties Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopproces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Dat is dankzij Neil Rackham en zijn SPIN-methode veranderd.
Lees verder..
Meer verkopen met één vraag Vraagtechniek - 7,3 (56 stemmen) - 11 reacties Volgens de Amerikaan Friedman kunt u met één simpele vraag de omzet verhogen. Hoe pakt u dat aan?
Lees verder..
Stop te verkopen wat u hebt! Productkennis - 7,8 (6 stemmen) Stoppen met verkopen wat u hebt en beginnen met verkopen wat uw klant wil – dat is een principe waarmee veel winst te behalen valt. Maximaliseer de kans op die winst met de WWW-analyse.
Lees verder..
De waarde van uw aanbod Prijs - 7,7 (37 stemmen) - 8 reacties Prijzen zijn steeds te hoog voor inkopers. Voor de leverancier is de marge steeds te laag. Tussen de twee in staat u als verkoper. Uw taak? Het zoeken van een balans.
Lees verder..
Vragen brengen u naar het antwoord! Vraagtechniek - 7,7 (34 stemmen) - 3 reacties Het stellen van de juiste diagnose is de basis van het verkopen. Maar hoe komt het dat veel verkopers beginnen met het aanbieden van oplossingen terwijl de diagnose nog niet duidelijk is?
Lees verder..
Het bouwen van een verkooppresentatie Vraagtechniek - 7,2 (51 stemmen) - 4 reacties Ik spreek hier bewust over het bouwen van een verkooppresentatie. Het is namelijk van belang dat uw presentatie een herkenbare structuur heeft voor uw publiek.
Lees verder..
Verkoopvragen stellen is een kunst Vraagtechniek - 7,4 (35 stemmen) Ik word erg enthousiast als ik zie hoeveel reacties er komen over vraagstellingtechnieken. Dit geeft aan dat we als verkopers realiseren hoe belangrijk deze vaardigheid is voor ons vak.
Lees verder..
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? Telefoontechniek - 7,6 (180 stemmen) - 22 reacties Omdat het geluid van één kant kwam, die van de sales rep. en ik aandachtig naar haar verhaal luisterde, was het voelbaar dat ze zich niet op haar gemak voelde. Had ze maar deze volgende 3 eenvoudige regels toegepast...
Lees verder..
Mag ik nog een korte vraag stellen? Vraagtechniek - 5,9 (30 stemmen) - 7 reacties U heeft het vast wel eens meegemaakt. U belt een prospect en zonder veel nadenken zegt men aan de andere kant van de lijn: Ik ben niet geïnteresseerd!
Lees verder..
Verkoop VOODOO Gesprekstechniek - 7,7 (6 stemmen) - 1 reacties Is verkopen toveren? Of zwarte magie? Je zou het haast denken bij het lezen van het woord VOODOO. Nou ja een beetje magie is nooit weg. En zeker in de verkoop kan het geen kwaad als u uw eigen magische krachten aanspreekt.
Lees verder..
Er zijn vele verkoopsystemen – wat werkt? Vraagtechniek - 3,9 (24 stemmen) - 7 reacties 7 + 1 Belangrijke vragen die de verkoopmanager zich moet stellen. Eerste vraag: Wat is het doel van mijn verkoopsysteem?
Lees verder..
Hoe geeft u antwoord? Vraagtechniek - 3,0 (5 stemmen) - 2 reacties Volgens verkooptrainer Michel Hoetmer kan meer dan 80% van de verkopers zijn verkoopverhaal niet loslaten als de klant een vraag stelt. Hoort u daarbij?
Lees verder..
Is dat uw enige probleem? Vraagtechniek - 3,0 (1 stemmen) - 2 reacties
In 8 stappen naar de juiste vragen Vraagtechniek - 6,8 (36 stemmen) - 1 reacties
Eerste gesprek? Inventariseer! Eerste indruk - 7,2 (34 stemmen)
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
SPIN, een veel toegepaste vraagtechniek Vraagtechniek - 6,6 (155 stemmen) - 18 reacties
De beste verkoper is een leider! Verkoopsucces - 7,0 (50 stemmen)
Grote orders binnenhalen SPIN - 6,1 (15 stemmen)
De domste vraag Telefoontechniek - 6,2 (20 stemmen) - 1 reacties
U stelt toch geen verkeerde vragen? Vraagtechniek - 6,0 (30 stemmen)
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (4) Acquisitie - 6,7 (26 stemmen)
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?