Alle artikelen over Vraagtechniek

Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen Acquisitie - 8,0 (22 stemmen) - 2 reacties Wie de regie voert over het verkoopgesprek maakt meer kans een deal te sluiten, maar hoe krijgt u die regie? Ontdek de SUPERB vraagstructuur voor meer verkoopsucces.
Lees verder..
Verkopers die niet vragen worden overgeslagen! Vragen stellen - 7,5 (13 stemmen) Elke verkoper maakt het wel eens mee: er wordt een prima verkoopgesprek gevoerd en dan komt er toch geen toezegging van de klant. Hoe zit dat?
Lees verder..
Een enthousiaste prospect die toch nog ‘nee’ zegt Afsluittechnieken - 8,6 (10 stemmen) Enthousiasme is een groot goed, het werkt aanstekelijk, bij iedereen. Juist daarom schuilt er bij sales ook een gevaar in. Met deze 4 tips zet u enthousiasme om in een order.
Lees verder..
Verbeter uw verkoopgesprek met Socrates Verkoopgesprek - 8,8 (16 stemmen) - 4 reacties Socrates? Ja, die oude filosoof van meer dan 2400 jaar geleden kan u iets wezenlijks leren over uw verkoopgesprekken. Lees verder, pak de regie en verhoog uw effectiviteit!
Lees verder..
Consultative Selling 2.0: voorbij het Hamer-en-Spijkers Dilemma Vraagtechniek - 8,8 (8 stemmen) - 4 reacties Salesprofessionals vragen niet snel naar zaken waarvoor hun portfolio geen oplossing biedt. Het lijkt niet niet logisch. Waarom zouden ze??! Lees het hier.
Lees verder..
Breng uw klant in trance Acquisitie - 9,4 (25 stemmen) Hoe krijgen we een emotioneel proces rationeel onder controle? Ontdek hier het antwoord en verhoog uw closing rates.
Lees verder..
De goed geïnformeerde klant: kans of excuus? Moeilijke klanten - 8,1 (9 stemmen) - 1 reacties Hebt u last van klanten die te goed geïnformeerd zijn om nog naar u als salesprofessional te willen luisteren? Lees dan hier hoe u dit tij kunt keren.
Lees verder..
De nummer 1 reden voor het ‘verstopte pijplijn syndroom’ Klantenkennis - 8,1 (14 stemmen) Goede gesprekken zijn fijn, effectieve gesprekken halen opdrachten binnen. Heel veel in uw pijplijn maar uiteindelijk toch weinig echt resultaat? Lees hoe dat komt en wat eraan te doen is.
Lees verder..
Afsluiten bij projectverkoop Afsluittechnieken - 6,4 (13 stemmen) - 2 reacties Kent u dit gevoel: een salescycle duurt zo lang dat het afsluiten niet langer binnen uw bereik ligt? Verander dit met deze tips!
Lees verder..
De kunst van het vragen stellen Vraagtechniek - 7,4 (85 stemmen) - 7 reacties Onderzoeken laten duidelijk zien dat vragen stellen de sleutel is tot verkoopsucces. Maar zo simpel is dat niet. Tips om uw vraagstellingen aan te scherpen.
Lees verder..
Vragen tijdens uw presentatie: scoort u of gaat u de mist in? Vraagtechniek - 8,3 (56 stemmen) - 24 reacties De 'verplichte' vragenronde na een presentatie kunt u beter vermijden. Maar vragen zijn er altijd. Hoe kunt u voordeel behalen uit lastige vragen?
Lees verder..
De kracht van vragen stellen Vraagtechniek - 7,8 (33 stemmen) - 5 reacties In welke arena u ook moet strijden, uw aanbod is vrijwel nooit het beste op de markt. Van de notoire uitzonderingen kunt u iets zeer waardevols leren.
Lees verder..
Een tegenvraag als noodrem Vraagtechniek - 7,1 (29 stemmen) - 3 reacties Een klant kan u onder druk zetten door agressieve, moeilijke of vage vragen te stellen. In geval van nood is daar een remedie tegen.
Lees verder..
Vertel gerust verder Gesprekstechniek - 7,1 (14 stemmen) - 1 reacties U wilt de klant laten praten omdat u zijn belangrijkste koopmotief wilt ontdekken. Open vragen zijn daartoe een uitstekend middel. Maar, is het zo makkelijk de klant te 'ontdooien'?
Lees verder..
Zo wint u tijd Vraagtechniek - 7,3 (12 stemmen) - 2 reacties Tijdens een onderhandeling krijgt u wel eens heel lastige vragen die het verdere verloop sterk bemoeilijken. Hoe kunt u hiermee slim omgaan?
Lees verder..
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? SPIN - 7,3 (83 stemmen) - 6 reacties Het heeft lang geduurd voordat men het verkoopproces op een wetenschappelijke manier ging onderzoeken. Dat is dankzij Neil Rackham en zijn SPIN-methode veranderd.
Lees verder..
Meer verkopen met één vraag Vraagtechniek - 7,3 (58 stemmen) - 11 reacties Volgens de Amerikaan Friedman kunt u met één simpele vraag de omzet verhogen. Hoe pakt u dat aan?
Lees verder..
Stop te verkopen wat u hebt! Productkennis - 7,8 (6 stemmen) Stoppen met verkopen wat u hebt en beginnen met verkopen wat uw klant wil – dat is een principe waarmee veel winst te behalen valt. Maximaliseer de kans op die winst met de WWW-analyse.
Lees verder..
De waarde van uw aanbod Prijs - 7,7 (37 stemmen) - 8 reacties Prijzen zijn steeds te hoog voor inkopers. Voor de leverancier is de marge steeds te laag. Tussen de twee in staat u als verkoper. Uw taak? Het zoeken van een balans.
Lees verder..
Vragen brengen u naar het antwoord! Vraagtechniek - 7,7 (35 stemmen) - 3 reacties Het stellen van de juiste diagnose is de basis van het verkopen. Maar hoe komt het dat veel verkopers beginnen met het aanbieden van oplossingen terwijl de diagnose nog niet duidelijk is?
Lees verder..
Het bouwen van een verkooppresentatie Vraagtechniek - 6,9 (62 stemmen) - 4 reacties
Verkoopvragen stellen is een kunst Vraagtechniek - 7,4 (35 stemmen)
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? Telefoontechniek - 7,6 (182 stemmen) - 22 reacties
Mag ik nog een korte vraag stellen? Vraagtechniek - 5,8 (31 stemmen) - 7 reacties
Verkoop VOODOO Gesprekstechniek - 7,7 (6 stemmen) - 1 reacties
Er zijn vele verkoopsystemen – wat werkt? Vraagtechniek - 3,4 (29 stemmen) - 7 reacties
Hoe geeft u antwoord? Vraagtechniek - 3,8 (6 stemmen) - 2 reacties
Is dat uw enige probleem? Vraagtechniek - 3,0 (1 stemmen) - 2 reacties
In 8 stappen naar de juiste vragen Vraagtechniek - 6,8 (38 stemmen) - 1 reacties
Eerste gesprek? Inventariseer! Eerste indruk - 7,2 (34 stemmen)
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
SPIN, een veel toegepaste vraagtechniek Vraagtechniek - 6,5 (169 stemmen) - 19 reacties
De beste verkoper is een leider! Verkoopsucces - 7,0 (50 stemmen)
Grote orders binnenhalen SPIN - 6,1 (15 stemmen)
De domste vraag Telefoontechniek - 6,2 (20 stemmen) - 1 reacties
U stelt toch geen verkeerde vragen? Vraagtechniek - 6,0 (30 stemmen)
7 Gouden tips voor uw acquisitiegesprekken (4) Acquisitie - 6,7 (36 stemmen)
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..