Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 25.130

Een kort maar compleet overzicht van koude acquisitie


Tip 3: Weet wat de prospect denkt, als-ie hij u aan de lijn krijgt
De prospect zal vanaf de allereerste seconde dat hij door een onbekende gebeld wordt constant de vraag stellen: What's in it for me? Waarom zou ik mijn tijd besteden aan het luisteren naar een onbekende die iets van me wil? Waarom zou ik overwegen om zelfs een afspraak te maken met deze onbekende persoon? Hier zult u als verkoper dus letterlijk vanaf de eerste seconde een antwoord op moeten hebben als u wilt dat uw gesprek tot een afspraak of verkoop leidt. U zult in het gesprek duidelijk moeten maken welke ‘pijn’ u denkt dat de prospect heeft en welke oplossing u daar vervolgens voor hebt. Kijkende naar het gehele koude acquisitiegesprek is die ‘pijn’ benoemen DE trigger voor een prospect om te denken ‘THAT’s in it for me…’. Pas daarna gaat hij of zij naar u luisteren omdat-ie inziet dat u hem of haar kunt helpen om die pijn kwijt te raken of überhaupt nooit te krijgen.
Volgende Tip



Welk cijfer geeft u deze tip?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Lezerswaardering: 7,0 (1 stemmen)


Tip van: Victor Bonke 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Account Management
Acquisitie
Klantgerichtheid
Overige
Presenteren
Sales Management
Telefonische vaardigheden
Verkoopgesprek
Verkoopvaardigheden
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?