Een kort maar compleet overzicht van koude acquisitie

Victor  Bonke
Victor Bonke
Acquiro  & LinkedIn4Biz

Tip 1: Zorg dat u weet hoe en waar u begint
Zorg dat u weet welke marktsegmenten u wilt gaan bedienen. Maak daarin keuzes en beperk u tot twee of drie segmenten. Bedenk vervolgens welke diensten of producten uit uw pallet het beste passen bij de betreffende doelgroep. Maak een (aanzienlijke) lijst met bedrijven die u wilt gaan bellen binnen die doelgroep. Ga namen en telefoonnummers opzoeken van contactpersonen (LinkedIn). Zoek uit wat er speelt in dat segment aan ‘pijnpunten’, waar u oplossingen voor kunt bieden. Bedenk een geschikte (korte) openingszin en een goede elevator-pitch, bestaande uit een pijn-statement, de pijnstiller en uw Unique Selling Proposition (USP). Schrijf het op, leer het ‘script’ uit uw hoofd en ga eerst een paar keer droog-oefenen met uw collega’s, partner thuis, onbelangrijke prospects, etc. Zorg ervoor dat u het script op volkomen natuurlijke wijze kunt hanteren; net alsof u het ter plekke bedenkt, dat bevordert namelijk de acceptatie door de prospect. Als u dat allemaal gedaan hebt, bent u klaar voor het échte werk: het bellen met wél belangrijke prospects…
Uw cijfer:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
6,8 (9 stemmen)
Volgende Tip

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..