--


Een kort maar compleet overzicht van koude acquisitie

Victor  Bonke
Victor Bonke
Acquiro  & LinkedIn4Biz

Tip 1: Zorg dat u weet hoe en waar u begint
Zorg dat u weet welke marktsegmenten u wilt gaan bedienen. Maak daarin keuzes en beperk u tot twee of drie segmenten. Bedenk vervolgens welke diensten of producten uit uw pallet het beste passen bij de betreffende doelgroep. Maak een (aanzienlijke) lijst met bedrijven die u wilt gaan bellen binnen die doelgroep. Ga namen en telefoonnummers opzoeken van contactpersonen (LinkedIn). Zoek uit wat er speelt in dat segment aan ‘pijnpunten’, waar u oplossingen voor kunt bieden. Bedenk een geschikte (korte) openingszin en een goede elevator-pitch, bestaande uit een pijn-statement, de pijnstiller en uw Unique Selling Proposition (USP). Schrijf het op, leer het ‘script’ uit uw hoofd en ga eerst een paar keer droog-oefenen met uw collega’s, partner thuis, onbelangrijke prospects, etc. Zorg ervoor dat u het script op volkomen natuurlijke wijze kunt hanteren; net alsof u het ter plekke bedenkt, dat bevordert namelijk de acceptatie door de prospect. Als u dat allemaal gedaan hebt, bent u klaar voor het échte werk: het bellen met wél belangrijke prospects…
Volgende Tip



Welk cijfer geeft u deze tip?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Lezerswaardering: 6,7 (6 stemmen)


Tip van: Victor Bonke 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..