|
|
Verleid de klant
Klantenbinding
Klanten laten zich graag verleiden. Het brein speelt daarbij een belangrijke rol, 85% van het koopgedrag vindt onbewust plaats. Dat biedt unieke kansen voor verkopers.
In Verleid de Klant ziet u hoe u koopgedrag van (potentiële) klanten op een positieve manier kunt beïnvloeden.
|
Lees verder..
|
|
|
Extreem klantgericht
Klantgerichtheid
Klanten verwachten exclusieve persoonlijke aandacht vanaf het allerprilste contact en willen onderdeel zijn van het hele commerciële proces, niet slechts het eindpunt.
|
Lees verder..
|
|
|
Human2Human: de nieuwe klantrelatie
Acquisitie
Vergeet Business2Business en Business2Consumer. Zakendoen in de nieuwe economie vraagt om een eigentijdse manier van verkopen.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe tevreden klanten u nog succesvoller kunnen maken
Referenties - 7,2 (14 stemmen) - 4 reacties
Wie succesvol wil zijn in de verkoop mag de waarde van referenties niet onderschatten. Hoe zorgt u dat die referenties maximaal effect sorteren?
|
Lees verder..
|
|
|
12 tips voor een effectief netwerkgesprek
7,5 (13 stemmen)
U besteedt veel tijd aan netwerken. Maar haalt u ook het uiterste uit uw netwerkgesprekken? Bij twijfel deze 12 tips lezen.
|
Lees verder..
|
|
|
Maak slim gebruik van uw e-mailhandtekening
6,9 (12 stemmen) - 11 reacties
U kunt meer voordeel halen uit het laatste stuk van uw e-mails dan u misschien in eerste instantie verwacht. De belangrijkste punten op een rij.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkoop meer bij bestaande klanten
Klantenbinding - 6,7 (18 stemmen) - 2 reacties
Loopt u ook steeds achter nieuwe klanten aan? Zo scoort u meer bij bestaande klanten.
|
Lees verder..
|
|
|
Contact leggen na een netwerkbijeenkomst
Netwerken - 7,6 (16 stemmen) - 5 reacties
U bent op een netwerkbijeenkomst, hebt een gezellige avond en ontmoet interessante mensen. En dan...
|
Lees verder..
|
|
|
Nieuwe klanten nodig? Lees de krant!
Acquisitie - 7,3 (12 stemmen) - 2 reacties
De krant is een bron van inspiratie voor uw acquisitie. Bekijk de krant met een andere blik en ontdek nieuwe manieren om klanten te werven.
|
Lees verder..
|
|
|
Ontdek het gevoel van de klant
Klantencontact - 8,1 (9 stemmen) - 2 reacties
U kunt achteraf ontdekken hoe uw klant zich voelde tijdens het gesprek, wanneer uw aanbod wordt afgewezen. Of u kunt tijdens een gesprek de stemming peilen en slim inspelen op de reactie!
|
Lees verder..
|
|
|
5 Valkuilen in communicatie
Communicatie - 6,7 (12 stemmen) - 1 reacties
Communiceren doen we altijd en overal. U kunt er mee spelen om te zien wat de effecten zijn. Of het juist heel gericht inzetten om een doel te bereiken. En omdat iedereen het constant doet, is het logisch dat we zo en dan in een valkuil stappen. Ook in onze contacten met klanten.
|
Lees verder..
|
|
|
Stop te verkopen wat u hebt!
Productkennis - 7,8 (6 stemmen)
Stoppen met verkopen wat u hebt en beginnen met verkopen wat uw klant wil – dat is een principe waarmee veel winst te behalen valt. Maximaliseer de kans op die winst met de WWW-analyse.
|
Lees verder..
|
|
|
Waar gaat u zitten aan tafel?
Verkoopgesprek - 7,8 (18 stemmen) - 6 reacties
Als u in gesprek gaat met een (potentiële) klant, bedenk dan vooraf waar u het beste kunt gaan zitten aan tafel. De plaats die u kiest ten opzichte van een ander bepaalt deels hoe het gesprek gaat lopen.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe heet u ook alweer?
Netwerken - 6,7 (11 stemmen)
Namen vergeten, het wordt net zoveel gedaan als vervelend gevonden. Wie wel namen onthoudt voorkomt vervelende situaties en heeft kans extra op te vallen. Vier tips voor het ontwikkelen van uw namengeheugen.
|
Lees verder..
|
|
|
Laat uw voicemail voor u werken
Communicatie - 6,9 (7 stemmen) - 2 reacties
Wie geen aandacht aan de voicemail besteedt laat kansen liggen. Klantvriendelijkheid zit in de details. Wat horen klanten wanneer ze uw voicemail aan de lijn krijgen?
|
Lees verder..
|
|
|
De kracht van een ansichtkaart
Relatiemanagement - 7,2 (5 stemmen) - 1 reacties
Kleine moeite, groot plezier – kent u hem nog? Hoe de handgeschreven kaart juist nu in dit digitale tijdperk een belangrijke rol kan spelen bij relatiebeheer.
|
Lees verder..
|
|
|
Met vriendelijke groet? Kies eens wat anders!
4,6 (176 stemmen) - 14 reacties
Zakelijke brieven en mails eindigen meestal met 'Met vriendelijke groet'. Niks mis mee, wel standaard. En Zakelijk Verleiden begint met opvallen tussen alle andere correspondentie.
|
Lees verder..
|
|
|
Benut de deelnemerslijst van een netwerkbijeenkomst
Netwerken - 8,5 (2 stemmen) - 3 reacties
Als u uw netwerkactiviteiten nog succesvoller wil maken, doet u er verstandig aan om de deelnemerslijsten altijd door te lezen. De voordelen op een rij.
|
Lees verder..
|
|
|
Dit doet u in uw verkoopmap
6,9 (13 stemmen) - 1 reacties
Regelmatig ga ik met accountmanagers, ondernemers of andere mensen met een commerciële functie op stap. We bezoeken samen prospects en klanten, waarbij ik observeer hoe het gesprek gaat om de ander daarna van praktische feedback te voorzien.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen met een moodboard
Verkoopgesprek - 2,3 (4 stemmen) - 1 reacties
De meeste commerciële kanjers gebruiken in verkoopgesprekken iets om hun boodschap te visualiseren. Bijvoorbeeld een presentatie op de laptop, een brochure, verkoopmap of het product zelf.
|
Lees verder..
|