Maak slim gebruik van uw e-mailhandtekening

Van een eenvoudige vermelding van je naam tot een commercieel slim gebruikte handtekening. U kunt meer voordeel halen uit het laatste stuk van uw e-mails dan u misschien in eerste instantie verwacht. De belangrijkste punten op een rij.

Maak slim gebruik van uw e-mailhandtekening

Basisgegevens
De basisgegevens die u in ieder geval in de handtekening zet zijn uw naam, bedrijfsnaam en telefoonnummer. Eventueel voegt u uw functie toe. Uw vestigingsadres, postadres en het webadres van uw bedrijf mogen niet ontbreken. Het logo toevoegen kan, hoewel het soms wordt geblokkeerd door e-mailprogramma's en dan niet zichtbaar is voor de ontvanger.

En verder:
  • PS
    De PS onder uw naam trekt altijd aandacht. Vermeld er een interessant onderwerp in, zoals een nieuw product, aanbieding, beurs waar u aanwezig bent, een onlangs gepubliceerd artikel over uw bedrijf, etc. Maak er een link bij, zodat de lezer direct kan doorklikken.
  • Social media contactgegevens
    Voluit genoteerd of in een icoon van Twitter, Facebook of LinkedIn als hyperlink toegevoegd. Hou de iconen in omvang beperkt, zodat u geen heel kleurrijk plaatjesboek van uw e-mailhandtekening maakt.
  • Slogan
    De eyecatcher - al dan niet in afwijkende letters - om nog een keer extra aandacht te trekken naar uw product of dienst.
  • Groene regel
    De 'groene regel' a la : Denk aan het milieu voordat u dit bericht print.
  • Geen disclaimer
    Wat u officieel niet hoeft toe te voegen is de disclaimer. Scheelt een heleboel tekst!
  • Zet niet alles onder elkaar
    Voorkom dat alle onderdelen onder elkaar gezet worden door bijvoorbeeld contactgegevens op één regel te zetten:
    'Baronielaan 92 Breda | Postbus 646 4873 AP Etten-Leur | www.commercielecommunicatie.nl | 06-20727003'

TIP. Kies ook eens voor een andere afsluiter dan 'met vriendelijke groet'. Lees er over in het artikel:  'Met vriendelijke groet? Kies eens wat anders!'
Danielle de Jonge

Danielle de Jonge

Daniëlle de Jonge helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn, met als doel: klanten vinden èn behouden. Zij is expert op het gebied van acquisitie en helpt bedrijven om persoonlijke en schriftelijke communicatie onderscheidend in te zetten.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,9
(12 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Gerelateerde Artikelen
Reacties

A. Rodenburg |  http://www.hilverdadeboer.nl

Wacht dacht je van een QR code met al je gegevens zodat de ontvanger de zender meteen kan downloaden op bijv. de mobile telefoon.

A. Rodenburg

Arthur Tolsma

Goed om hier de aandacht voor te trekken, dit kan bij veel mensen veel beter. Ik vind alleen de 'groene regel' eigenlijk overbodig... De paar mensen die emails printen weten nu hopelijk echt wel dat dat 'not done' is, toch?

En ik eindig altijd met 'ondernemende groet', en krijg daar veel leuke reacties op, goed punt!

Danielle de Jonge

Dank voor de goede aanvullingen! De QR code is inderdaad een steeds meer ingezette uiting. En ja, de ondernemende groet: kan me voorstellen dat daar positieve reacties op komen. Goed dat jullie dit hebben willen delen met de andere lezers!

Wellicht een andere tip. ik heb een dynamisch plaatje in mijn handtekening. in het plaatje wordt de laatste tweet weergegeven: zie http://www.educator.eu/twitter_sig/twitter_sig.php

als je via google zoekt op 'twitter signature php' vind je veel mogelijkheden

Dag Danielle,

Hartelijk dank voor dit artikel. Het zet aan tot nadenken en samen met de andere tips van lezers hierboven zet het ook aan tot een kritische blik, zoals de groene regel...
Fijne dag nog

Waar ik zelf een hekel aan heb, is het herhalen van het e-adres. Dat staat immers bij de afzender!
Nog een stokpaardje, maar iets wat kennelijk geliefd is door ontwerpers, is de letters T M I E.
Tenzij je zaken doet met wezens van een andere planeet, weet 'iedereen' tegenwoordig dat www een web-sadres is en @ een e-adres.
En tenzij je zaken doet met buitenlanders hoef je zeker geen T bij een reeks van 10 cijfers te zetten. Ook niet - als je erbij stilstaat - bij een reeks die met +31 begint.
Kennelijk is een mobiele telefoon geen telefoon meer; nee, daarbij hoort toch een M?
Onzin, natuurlijk.
En ik onderschrijf Daniëlle in het gebruik van | in adresgegevens.
Ook de | bij de telefoonnummers, op een APARTE regel onder het fysieke adres:
0575 656565 | 06 3875 7619
Hoe de cijfers te groeperen is dan een kwestie van wat esthetisch oogt.
Groene regel? Oneens. Toen het voor het eerst verscheen tig jaar geleden, oké. Maar nu hoort het bij de afdeling cliché. Weglaten, dus.
Nog een stokpaard is de klakkeloosheid van de vaste plaatsing van de signature - vooral in de privésfeer. Al jaren krijg ik in alle mails van een aantal oude relaties, hoe kort de mails dan ook zijn, de signature onderaan. Totaal irrelevant. Ik weet allang waar te wonen. Nog verwarrender is wanneer ze mailen vanuit een ander e-adres dan in de signature! De klakkeloosheid ten toppe!
Ja, Daniëlle, de signature is een sappig onderwerp!

Danielle de Jonge |  http://www.commercielecommunicatie.nl

Hallo allen,

Dank voor jullie reacties op het artikel. Goede tips en leuk om te lezen wat jullie zoal in praktijk brengen!

Danielle

Ook belangrijk in de signature BLIJKT het KvK-nummer te zijn.
Om mijn eigen redenen laat ik het weg; toch heb ik begrepen dat dit nummer wél op bedrijfscorrespondentie hoort te staan - dus ook op e-mails.
Doe het dan in een 6 pt lettertype op 60% grijs!
Sommigen plaatsen hun BTW-nummer en bankrelatie + rekeningnummer, alsof de e-mail een factuur is! Onzin. Weglaten uit de signature.

Er is geen noodzaak om alle belangrijke informatie over uw bedrijf te schrijven.
Signature heeft eenvoudig en kort te zijn. U kunt alle informatie toe te voegen: contacten, verwijzingen, nieuws, enz. Op de speciale contact pagina op uw website. In handtekening moet je gewoon een link toe te voegen op al deze informatie.

Wat mij betreft, shoul de signatur bestaan uit:

Uw naam, comany naam, bedrijfslogo, e-mail, homepage bedrijfsnaam, telefoonnummer en de URL met alle belangrijke informatie die u wilt delen met de klant.

There is no need to write all important information about your company.
Signature has to be simple and short. You can add all information: contacts, referrals, news, etc. on the special contact page on your website. In the signature, you have to add just a link to all this information.

As for me, the signature should consist:
Your name, company name, company logo, e-mail, company homepage, phone number and the URL with all important information that you want to share with the customer.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Kan jij jezelf een HORLOGE verkopen?
Je houdt van mooie spullen. Je wilt er goed uitzien. Misschien wil je eens variëren? ZGAN-Horloges.nl maakt je het makkelijk...

✓ Horloges uit
   ‘60-70-80-90-2000-2010

✓ Zo Goed Als Nieuw -
   TipTop in orde

✓ Van € 15 tot € 250


Bekijk NU ons assortiment...
Interesse in een Sales Training?
RUIM 22.000 LEDEN! - WORD OOK LID...


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..