|
|
Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen!
Verkoopgesprek - 8,8 (19 stemmen) - 1 reacties
Een prospect vraagt u iets op te sturen voor jullie volgende afspraak. Drie redenen waarom u dat niet moet doen, met tips hoe u dat aanpakt.
|
Lees verder..
|
|
|
Acquireren is een werkwoord
Acquisitie
Succesvolle acquisitie is de levensader van elke organisatie. Toch worstelen veel salesprofessionals met de vraag hoe ze dit het best kunnen aanpakken,
|
Lees verder..
|
|
|
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop!
Zelfvertrouwen - 8,5 (30 stemmen) - 3 reacties
Zelfvertrouwen en afwijzing zijn basiselementen van sales. Helaas breekt veel afwijzing je zelfvertrouwen snel af. Vijf tips om te zorgen dat je voortaan makkelijk zelf de knop weer om zet.
|
Lees verder..
|
|
|
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen
Verkoopresultaat - 7,9 (32 stemmen)
Er zijn drie veelvoorkomende obstakels voor een goede resultatenvoorspelling. Lees hier welke dat zijn en gebruik de tips om ze te omzeilen.
|
Lees verder..
|
|
|
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings
Sales Management - 8,8 (55 stemmen) - 1 reacties
Salesmeetings zijn een krachtig middel om uw salesteam een boost te geven. Maar weet wat u doet! 3 don'ts en 10 do's voor een effectieve verkoopvergadering.
|
Lees verder..
|
|
|
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten
Moeilijke klanten - 8,5 (24 stemmen)
Iedere verkoper kent ze wel: klanten met dominant of afstandelijk gedrag, eigenwijze klanten of klanten die overal over twijfelen, ronduit respectloze klanten… Lees hier hoe u daarmee om kunt gaan.
|
Lees verder..
|
|
|
Telling én selling
Communicatie - 8,3 (21 stemmen)
'Telling is not selling’ - dit verkoopmantra van de oude verkoopgoeroe Brian Tracy is nog steeds populair bij sommige verkoopcoaches en andere sales-o-logen. Toch kan ‘vertellen’ u wel meer succes opleveren, lees hier hoe.
|
Lees verder..
|
|
|
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen
Motivatie - 7,7 (54 stemmen) - 10 reacties
Voelt u weerstand als uw sales manager veranderingen wil opdringen? Gaat het wel goed zo? Lees dan deze tips om alles bij het oude te laten.
|
Lees verder..
|
|
|
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat!
Eerste indruk - 8,5 (50 stemmen) - 3 reacties
Adviezen over de eerste indruk gaan vaak over hoe u bij de ander overkomt. Pak het eens anders aan: richt uw aandacht op welk gevoel u de ander over zichzelf geeft - met tips en advies.
|
Lees verder..
|
|
|
Durft u deze 3 vragen te stellen?
Kwalificeren - 9,0 (22 stemmen)
Wilt u ook graag serieus genomen worden door uw prospects? Dat heeft u zelf in de hand! Schat uw kansen beter in met deze 3 cruciale vragen.
|
Lees verder..
|
|
|
Voorkom dat u verliest van de concurrent
Opdracht verliezen - 9,0 (17 stemmen)
We verliezen deals vaak om andere redenen dan waarom we ze winnen. Dat is vreemd. Lees mee wat er mis gaat in die redenering en leer uw concurrenten overtreffen.
|
Lees verder..
|
|
|
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen
Klantencontact - 8,6 (86 stemmen) - 6 reacties
Optimaliseer het resultaat van uw gesprekken en filter de prospects die toch niet gaan kopen: ontdek het verschil tussen een goed gevoel en een goed gesprek.
|
Lees verder..
|
|
|
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan
Afwijzingen - 8,9 (30 stemmen) - 1 reacties
Elke salesprofessional maakt het mee: “Nee” te horen krijgen. Soms verwacht, soms onverwacht, maar nooit leuk. Zo gaat u er effectief mee om.
|
Lees verder..
|
|
|
Drie kostbare verkoopzondes
Verkoopmissers - 8,0 (21 stemmen)
Zowel ervaren als minder ervaren salesprofessionals begaan ze: verkoopzondes. Lees over drie kostbare fouten,met tips om ze te voorkomen.
|
Lees verder..
|
|
|
Een vliegende start in het nieuwe jaar
Afspraken - 8,9 (34 stemmen) - 4 reacties
Gas terugnemen in december? Geen sprake van. Juist deze maand biedt kansen. Bekijk vier tips om ze te grijpen.
|
Lees verder..
|
|
|
De goed geïnformeerde klant: kans of excuus?
Moeilijke klanten - 8,1 (9 stemmen) - 1 reacties
Hebt u last van klanten die te goed geïnformeerd zijn om nog naar u als salesprofessional te willen luisteren? Lees dan hier hoe u dit tij kunt keren.
|
Lees verder..
|
|
|
Het slechtste advies voor verkopers
Salestraining - 8,6 (32 stemmen) - 2 reacties
‘Jezelf zijn’ in sales klinkt weliswaar lekker, maar in de praktijk hebben de meesten onder ons wel wat meer nodig dan dat. Ontdek hier waarom, en wat dan.
|
Lees verder..
|
|
|
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging!
Verkoopbevordering - 8,8 (10 stemmen) - 1 reacties
U als verkoper weet vaak beter dan uw klant wat de risico’s en behoeften van de branche zijn. Doe daar uw voordeel mij en maak uw klant rijp voor verandering!
|
Lees verder..
|
|
|
Vijf tips om vertrouwen te winnen
Vertrouwen - 8,4 (28 stemmen) - 2 reacties
Als het over vertrouwen gaat, gaat het over wat uw gedrag laat zien aan de klant. Niet over wat u denkt, maar over wat u doet! 5 tips om direct aan de slag te gaan met effectiever vertrouwen winnen.
|
Lees verder..
|
|
|
Meer sales? Denk als een topcoach!
Verkooptechniek - 9,0 (9 stemmen) - 5 reacties
Traint de trainer van een topteam alleen de aanvallers? Tuurlijk niet! Waarom gaat dat dan in sales vaak wel zo? Vijf tips voor een bredere aanpak en meer verkoopsucces.
|
Lees verder..
|
Wonderwoorden in sales
Gesprekstechniek - 8,8 (29 stemmen) - 1 reacties
|
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters
Doelen stellen - 9,0 (20 stemmen)
|
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie
Acquisitie - 8,1 (26 stemmen) - 6 reacties
|
Bent u beter dan goed?
Zelfontwikkeling - 8,0 (17 stemmen) - 2 reacties
|
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes
Verkooptechniek - 8,0 (32 stemmen) - 2 reacties
|
Hoe goed bent u in uw vak?
Salestraining - 8,3 (13 stemmen)
|
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen)
Verkoopsucces - 8,8 (10 stemmen)
|
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek
Cold Calling - 8,6 (21 stemmen) - 3 reacties
|
Winnen op waarde, durft u?
Prijs - 9,0 (27 stemmen) - 3 reacties
|
Vijf voornemens voor verkopers
Acquisitie - 8,6 (14 stemmen) - 2 reacties
|
Maak het verschil, bereidt u goed voor!
Voorbereiding - 7,9 (15 stemmen) - 1 reacties
|
In sales geldt alleen goud...
Kwaliteiten van de Verkoper - 8,9 (14 stemmen)
|
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal
Topverkopers - 8,2 (88 stemmen) - 10 reacties
|
Met dit wapen verslaat u prijsvechters
Acquisitie - 8,4 (69 stemmen) - 8 reacties
|
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie
Acquisitie - 8,4 (18 stemmen) - 8 reacties
|
Vakkennis: valkuil of voorsprong?
Klantbehoefte - 8,6 (15 stemmen) - 3 reacties
|
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien.
Acquisitie - 7,9 (44 stemmen) - 5 reacties
|