Alle artikelen van Marcel Hoefman

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële mogelijkheden willen halen. Marcel zegt wat hij denkt, gaat voor resultaat en is allergisch voor verkooponzin. Marcel is als zelfstandig trainer en ondernemer verbonden aan Kenneth Smit. Zijn columns schrijft hij op persoonlijke titel.

Iets opsturen in complexe salessituaties? Niet doen! Verkoopgesprek - 8,8 (19 stemmen) - 1 reacties Een prospect vraagt u iets op te sturen voor jullie volgende afspraak. Drie redenen waarom u dat niet moet doen, met tips hoe u dat aanpakt.
Lees verder..
Acquireren is een werkwoord Acquisitie Succesvolle acquisitie is de levensader van elke organisatie. Toch worstelen veel salesprofessionals met de vraag hoe ze dit het best kunnen aanpakken,
Lees verder..
Een deuk in je zelfvertrouwen? Zo kom je er bovenop! Zelfvertrouwen - 8,5 (30 stemmen) - 3 reacties Zelfvertrouwen en afwijzing zijn basiselementen van sales. Helaas breekt veel afwijzing je zelfvertrouwen snel af. Vijf tips om te zorgen dat je voortaan makkelijk zelf de knop weer om zet.
Lees verder..
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen Verkoopresultaat - 7,9 (32 stemmen) Er zijn drie veelvoorkomende obstakels voor een goede resultatenvoorspelling. Lees hier welke dat zijn en gebruik de tips om ze te omzeilen.
Lees verder..
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings Sales Management - 8,8 (55 stemmen) - 1 reacties Salesmeetings zijn een krachtig middel om uw salesteam een boost te geven. Maar weet wat u doet! 3 don'ts en 10 do's voor een effectieve verkoopvergadering.
Lees verder..
Vijf tips voor het omgaan met lastige klanten Moeilijke klanten - 8,5 (24 stemmen) Iedere verkoper kent ze wel: klanten met dominant of afstandelijk gedrag, eigenwijze klanten of klanten die overal over twijfelen, ronduit respectloze klanten… Lees hier hoe u daarmee om kunt gaan.
Lees verder..
Telling én selling Communicatie - 8,3 (21 stemmen) 'Telling is not selling’ - dit verkoopmantra van de oude verkoopgoeroe Brian Tracy is nog steeds populair bij sommige verkoopcoaches en andere sales-o-logen. Toch kan ‘vertellen’ u wel meer succes opleveren, lees hier hoe.
Lees verder..
7 tips om vooral NIET nog méér te verkopen Motivatie - 7,7 (54 stemmen) - 10 reacties Voelt u weerstand als uw sales manager veranderingen wil opdringen? Gaat het wel goed zo? Lees dan deze tips om alles bij het oude te laten.
Lees verder..
Een verpletterende eerste indruk? Zo doe je dat! Eerste indruk - 8,5 (50 stemmen) - 3 reacties Adviezen over de eerste indruk gaan vaak over hoe u bij de ander overkomt. Pak het eens anders aan: richt uw aandacht op welk gevoel u de ander over zichzelf geeft - met tips en advies.
Lees verder..
Durft u deze 3 vragen te stellen? Kwalificeren - 9,0 (22 stemmen) Wilt u ook graag serieus genomen worden door uw prospects? Dat heeft u zelf in de hand! Schat uw kansen beter in met deze 3 cruciale vragen.
Lees verder..
Voorkom dat u verliest van de concurrent Opdracht verliezen - 9,0 (17 stemmen) We verliezen deals vaak om andere redenen dan waarom we ze winnen. Dat is vreemd. Lees mee wat er mis gaat in die redenering en leer uw concurrenten overtreffen.
Lees verder..
Een goed gesprek? Drie vragen die u na elk klantcontact moet stellen Klantencontact - 8,6 (86 stemmen) - 6 reacties Optimaliseer het resultaat van uw gesprekken en filter de prospects die toch niet gaan kopen: ontdek het verschil tussen een goed gevoel en een goed gesprek.
Lees verder..
Incasseren kunt u leren: 3 manieren om met afwijzing om te gaan Afwijzingen - 8,9 (30 stemmen) - 1 reacties Elke salesprofessional maakt het mee: “Nee” te horen krijgen. Soms verwacht, soms onverwacht, maar nooit leuk. Zo gaat u er effectief mee om.
Lees verder..
Drie kostbare verkoopzondes Verkoopmissers - 8,0 (21 stemmen) Zowel ervaren als minder ervaren salesprofessionals begaan ze: verkoopzondes. Lees over drie kostbare fouten,met tips om ze te voorkomen.
Lees verder..
Een vliegende start in het nieuwe jaar Afspraken - 8,9 (34 stemmen) - 4 reacties Gas terugnemen in december? Geen sprake van. Juist deze maand biedt kansen. Bekijk vier tips om ze te grijpen.
Lees verder..
De goed geïnformeerde klant: kans of excuus? Moeilijke klanten - 8,1 (9 stemmen) - 1 reacties Hebt u last van klanten die te goed geïnformeerd zijn om nog naar u als salesprofessional te willen luisteren? Lees dan hier hoe u dit tij kunt keren.
Lees verder..
Het slechtste advies voor verkopers Salestraining - 8,6 (32 stemmen) - 2 reacties ‘Jezelf zijn’ in sales klinkt weliswaar lekker, maar in de praktijk hebben de meesten onder ons wel wat meer nodig dan dat. Ontdek hier waarom, en wat dan.
Lees verder..
Veranderangst: zo brengt u uw klant in beweging! Verkoopbevordering - 8,8 (10 stemmen) - 1 reacties U als verkoper weet vaak beter dan uw klant wat de risico’s en behoeften van de branche zijn. Doe daar uw voordeel mij en maak uw klant rijp voor verandering!
Lees verder..
Vijf tips om vertrouwen te winnen Vertrouwen - 8,4 (28 stemmen) - 2 reacties Als het over vertrouwen gaat, gaat het over wat uw gedrag laat zien aan de klant. Niet over wat u denkt, maar over wat u doet! 5 tips om direct aan de slag te gaan met effectiever vertrouwen winnen.
Lees verder..
Meer sales? Denk als een topcoach! Verkooptechniek - 9,0 (9 stemmen) - 5 reacties Traint de trainer van een topteam alleen de aanvallers? Tuurlijk niet! Waarom gaat dat dan in sales vaak wel zo? Vijf tips voor een bredere aanpak en meer verkoopsucces.
Lees verder..
Wonderwoorden in sales Gesprekstechniek - 8,8 (29 stemmen) - 1 reacties
Doelen stellen: topverkopers leren van topsporters Doelen stellen - 9,0 (20 stemmen)
3 voorwaarden voor succesvolle acquisitie Acquisitie - 8,1 (26 stemmen) - 6 reacties
Bent u beter dan goed? Zelfontwikkeling - 8,0 (17 stemmen) - 2 reacties
De valkuilen van vaagtaal en verkoopmythes Verkooptechniek - 8,0 (32 stemmen) - 2 reacties
Hoe goed bent u in uw vak? Salestraining - 8,3 (13 stemmen)
Vijf manieren om opdrachten te verliezen (en hoe u dat kunt voorkomen) Verkoopsucces - 8,8 (10 stemmen)
"Doe ff normaal" - drie tips voor een natuurlijker telefoongesprek Cold Calling - 8,6 (21 stemmen) - 3 reacties
Winnen op waarde, durft u? Prijs - 9,0 (27 stemmen) - 3 reacties
Vijf voornemens voor verkopers Acquisitie - 8,6 (14 stemmen) - 2 reacties
Maak het verschil, bereidt u goed voor! Voorbereiding - 7,9 (15 stemmen) - 1 reacties
In sales geldt alleen goud... Kwaliteiten van de Verkoper - 8,9 (14 stemmen)
Wat verkopers kunnen leren van Louis van Gaal Topverkopers - 8,2 (88 stemmen) - 10 reacties
Met dit wapen verslaat u prijsvechters Acquisitie - 8,4 (69 stemmen) - 8 reacties
Uw waardepropositie: krachtig hulpmiddel bij acquisitie Acquisitie - 8,4 (18 stemmen) - 8 reacties
Vakkennis: valkuil of voorsprong? Klantbehoefte - 8,6 (15 stemmen) - 3 reacties
Is koud bellen verleden tijd? Dat valt nog te bezien. Acquisitie - 7,9 (44 stemmen) - 5 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..