Reacties
Ik heb er aantekeningen van gemaakt en deze ga ik benutten. Groeten van Annet van Prooijen.
Beste Marcel,
Het interessante van dit artikel vind ik, dat de drie punten die je bespreekt op zich los staan van de verkooptechnische kant. Ze hebben eerder betrekking op de instelling van verkopers: 1. niet zeuren over de middelen die je niet hebt; 2. de keuze voor verkoopkanalen, die tot de beste resultaten leiden (ook al is koude acquisitie niet altijd leuk) en 3. "gewoon" keihard willen werken!
Met jouw aanbevelingen kan elke verkoper zo z'n voordeel doen!
Groet, Jan Verhoef.
Martien van Elderen
Hier is geen speld tussen te krijgen!
3 spelregels die je moet hanteren.
prima verhaal
Eric Nijpels
Zeer herkenbaar stuk. In mijn rol als manager en dus verantwoordelijk voor de de aansturing van onder andere verkopers hoorde ik vooral in het begin van de relatie over het ontbreken van folders, brochures en wat al niet meer. Tot dat men door had dat jezelf de beste folder bent.
Een gewaardeerd collega zij ooit eens in een acquisitie telefoongesprek op de vraag van de klant of hij een brochure op wilde sturen:
Dat wordt een beetje lastig, ik pas niet door de brievenbus! met een glimlach uiteraard. Dit is mij altijd bij gebleven.
Jij maakt het verschil, en niet het papier.
Marcel Hoefman
Dank voor jullie reacties en aanvullingen. En veel succes en plezier met de vertaalslag naar jullie praktijk!
De punten die je aangeeft zullen wel goed zijn maar van de persoon in kwestie zou ik nog geen potlood kopen.
Cruijff zou een goed voorbeeld geweest zijn.
Sell yourself first.
Hans-Wouter van Dam
Zie de 8 verkoopwetten van Cruijff:
https://www.verkopersonline.nl/artikel/412/scoor-met-de-8-verkoopwetten-van-johan-cruijff.html
Geheel mee eens,no nonse methode,s werken het best. Zo laat je zien wat er van je verwacht kan worden.
rudie
Ik heb sterk het idee dat jullie reeds eerder gepubliceerde en verouderde artikelen promoten. Dit is minstens twee jaar oud.
Graag wat meer vernieuwing en geen oude koeien uit de sloot halen aub!!
Dit is goedkoop scoren.
Hans-Wouter van Dam
Heel scherp, Rudie!
Inderdaad, wij besteden extra aandacht aan goede artikelen., vooral in de zomerperiode.
De inhoud is min of meer tijdloos dus ik ben het niet eens dat het "oude koeien" zijn.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|