Alle artikelen over Tegenwerpingen

Pak tegenwerpingen met kop en staart aan! Tegenwerpingen - 7,2 (6 stemmen) - 1 reacties Tegenwerpingen kosten veel orders. Hoe ga je daarmee om? Gebruik deze 3 strategieën om tegenwerpingen onschadelijk te maken en meer te gaan scoren.
Lees verder..
Omgaan met bezwaren is niet verkopen Bezwaren - 8,8 (37 stemmen) - 5 reacties Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet en wel te doen bij weerstand.
Lees verder..
Verkopen aan autoritaire klanten Acquisitie - 9,1 (28 stemmen) - 3 reacties Stel u moet iets verkopen aan Donald Trump, bent u dan snel geïmponeerd? Verliest u gemakkelijk de leiding in het gesprek? Ontdek hoe u de bereidheid tot samenwerken creëert bij een autoritaire gesprekspartner.
Lees verder..
Gek op prijsbezwaren Prijs - 7,7 (10 stemmen) - 1 reacties Wie zijn huis voor de vraagprijs verkoopt is blij. Maar als dat aan de eerste koper is, rijst meteen de vraag of er niet meer in had gezeten. Ontdek wat u kunt leren van een beetje weerstand tegen uw prijs.
Lees verder..
“Ik denk er nog even over na” Afsluittechnieken - 7,1 (74 stemmen) - 6 reacties Die kent u! Een van de meest irritante bezwaren die klanten kunnen hebben. Hoe gaat u daarmee om?
Lees verder..
De vraag die de tegenwerping opheft Vraagtechniek - 6,8 (10 stemmen) Wanneer u er in slaagt een tegenwerping van de klant om te zetten in een vraag, is de stap naar overeenstemming niet ver meer.
Lees verder..
Doe mij maar een goede helm Klantbehoefte - 6,8 (5 stemmen) Willen ook uw klanten altijd nog even steggelen over de prijs? Volgens de verkoopexperts Steinmetz en Brooks moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen.
Lees verder..
En via de zijdeur weer naar binnen... Presenteren - 7,7 (20 stemmen) - 8 reacties U heeft zojuist de verkooppresentatie van uw leven gegeven en de prospect reageert nauwelijks of spreekt openlijk zijn twijfel uit. Hij wil er nog eventjes over nadenken. Staat u op en vertrekt u of is er nog een redmiddel?
Lees verder..
“Al zeg ik het zelf” Argumentatie - 6,0 (15 stemmen) - 1 reacties Omgaan met tegenargumenten is nog niet zo gemakkelijk. Tenslotte bent u in de ogen van de klant niet helemaal objectief. Wat kan u daarbij helpen?
Lees verder..
Gesprekstechniek bij bezwaren Tegenwerpingen - 7,7 (88 stemmen) - 14 reacties Teveel in principe goede verkoopgesprekken resulteren helaas toch niet in het gewenste resultaat, omdat we vaak onnodig vastlopen in de valkuil van de bezwaren die de prospect aanvoert.
Lees verder..
De prijs moet geprezen worden Prijs - 7,8 (22 stemmen) - 4 reacties De presentatie van de prijs van een product vormt vaak het grootste dilemma tijdens of bij de afronding van een verkoopgesprek. Hoe brengt u dit gesprek tot een goed einde?
Lees verder..
Daar wil ik nog even over nadenken… Tegenwerpingen - 7,3 (33 stemmen) - 4 reacties Tja, de klant wil nog even nadenken. Hoe vaak hoort u deze uitvlucht niet? En wat is daarop uw reactie? >>>
Lees verder..
Een klant heeft nooit tegenwerpingen! (waar/nietwaar?)* Tegenwerpingen - 7,9 (33 stemmen) - 4 reacties De betekenis die je aan een situatie geeft, bepaalt voor een groot gedeelte hoe je daar mee om gaat. Zo ook met de woorden van een klant. We blijken zelf te bepalen of een opmerking van de klant een tegenwerping of een koopsignaal is.
Lees verder..
Onzin-tegenargumenten, ofwel muurtjes Tegenwerpingen - 6,0 (4 stemmen) - 2 reacties Iedere inkoper is bang om te kopen. Zelfs als hij een bepaald artikel beslist moet inkopen is hij bang om de opdracht te verstrekken. Zelf beseft hij die angst niet altijd, maar hij ervaart hem zeker.
Lees verder..
Help! De klant komt met bezwaren in mijn verkoopgesprek Tegenwerpingen - 6,8 (5 stemmen) - 4 reacties Voor uw gevoel had u een perfect verkoopgesprek gevoerd. Maar in plaats van bijval stuitte u op een muur van onbegrip. Gelukkig heeft u meestal nog wel een tweede kans om het goed te maken.
Lees verder..
Bezwaren en tegenwerpingen? Bezwaren - 4,0 (5 stemmen) - 2 reacties Iedere klant heeft vragen. Dat worden ten onrechte vaak bezwaren of tegenwerpingen genoemd. Hoe gaat u er effectief mee om, samen met uw collega's? >>>
Lees verder..
Non-verbale reacties op bezwaar Lichaamstaal - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties Hoe moet je reageren op de twijfel, onverschilligheid en bezwaren van de klant? Om op deze houdingen op de juiste wijze te reageren bestaan verschillende gesprekstechnieken.
Lees verder..
Overtuigen of drammen? Argumentatie - 7,2 (5 stemmen) Zou u zich laten overtuigen door een drammer? Nee toch! Breng daarom variatie aan in uw argumenten. >>>
Lees verder..
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties Bijna is de deal rond. En tóch krijgt u geen volmondig ja. De klant aarzelt, maar...waarom? Wat is er met hem aan de hand? U kunt er de vinger niet op leggen. Wat moet u doen?
Lees verder..
Hoe ga je om met weifelende klanten? Moeilijke klanten - 7,5 (62 stemmen) - 3 reacties Het verkoopvak zou er heel anders uitzien zonder een dagelijkse dosis "Ik wil er nog eventjes over nadenken!" Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn. Helaas loop je regelmatig tegen dit bezwaar aan. Hoe pak je het aan?
Lees verder..
Show me the money Films voor verkopers - 6,6 (16 stemmen) - 3 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..