|
|
Pak tegenwerpingen met kop en staart aan!
Tegenwerpingen - 7,2 (6 stemmen) - 1 reacties
Tegenwerpingen kosten veel orders. Hoe ga je daarmee om? Gebruik deze 3 strategieën om tegenwerpingen onschadelijk te maken en meer te gaan scoren.
|
Lees verder..
|
|
|
Omgaan met bezwaren is niet verkopen
Bezwaren - 8,8 (37 stemmen) - 5 reacties
Krijgt u vaak te maken met bezwaren en tegenwerpingen. Dan is het tijd om uw salesaanpak te evalueren. Lees hier wat niet en wel te doen bij weerstand.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkopen aan autoritaire klanten
Acquisitie - 9,1 (28 stemmen) - 3 reacties
Stel u moet iets verkopen aan Donald Trump, bent u dan snel geïmponeerd? Verliest u gemakkelijk de leiding in het gesprek? Ontdek hoe u de bereidheid tot samenwerken creëert bij een autoritaire gesprekspartner.
|
Lees verder..
|
|
|
Gek op prijsbezwaren
Prijs - 7,7 (10 stemmen) - 1 reacties
Wie zijn huis voor de vraagprijs verkoopt is blij. Maar als dat aan de eerste koper is, rijst meteen de vraag of er niet meer in had gezeten. Ontdek wat u kunt leren van een beetje weerstand tegen uw prijs.
|
Lees verder..
|
|
|
“Ik denk er nog even over na”
Afsluittechnieken - 7,1 (74 stemmen) - 6 reacties
Die kent u! Een van de meest irritante bezwaren die klanten kunnen hebben. Hoe gaat u daarmee om?
|
Lees verder..
|
|
|
De vraag die de tegenwerping opheft
Vraagtechniek - 6,8 (10 stemmen)
Wanneer u er in slaagt een tegenwerping van de klant om te zetten in een vraag, is de stap naar overeenstemming niet ver meer.
|
Lees verder..
|
|
|
Doe mij maar een goede helm
Klantbehoefte - 6,8 (5 stemmen)
Willen ook uw klanten altijd nog even steggelen over de prijs? Volgens de verkoopexperts Steinmetz en Brooks moet u ze dan wijzen op wat ze echt willen.
|
Lees verder..
|
|
|
En via de zijdeur weer naar binnen...
Presenteren - 7,7 (20 stemmen) - 8 reacties
U heeft zojuist de verkooppresentatie van uw leven gegeven en de prospect reageert nauwelijks of spreekt openlijk zijn twijfel uit. Hij wil er nog eventjes over nadenken. Staat u op en vertrekt u of is er nog een redmiddel?
|
Lees verder..
|
|
|
“Al zeg ik het zelf”
Argumentatie - 6,0 (15 stemmen) - 1 reacties
Omgaan met tegenargumenten is nog niet zo gemakkelijk. Tenslotte bent u in de ogen van de klant niet helemaal objectief. Wat kan u daarbij helpen?
|
Lees verder..
|
|
|
Gesprekstechniek bij bezwaren
Tegenwerpingen - 7,7 (88 stemmen) - 14 reacties
Teveel in principe goede verkoopgesprekken resulteren helaas toch niet in het gewenste resultaat, omdat we vaak onnodig vastlopen in de valkuil van de bezwaren die de prospect aanvoert.
|
Lees verder..
|
|
|
De prijs moet geprezen worden
Prijs - 7,8 (22 stemmen) - 4 reacties
De presentatie van de prijs van een product vormt vaak het grootste dilemma tijdens of bij de afronding van een verkoopgesprek. Hoe brengt u dit gesprek tot een goed einde?
|
Lees verder..
|
|
|
Daar wil ik nog even over nadenken…
Tegenwerpingen - 7,3 (33 stemmen) - 4 reacties
Tja, de klant wil nog even nadenken. Hoe vaak hoort u deze uitvlucht niet? En wat is daarop uw reactie? >>>
|
Lees verder..
|
|
|
Een klant heeft nooit tegenwerpingen! (waar/nietwaar?)*
Tegenwerpingen - 7,9 (33 stemmen) - 4 reacties
De betekenis die je aan een situatie geeft, bepaalt voor een groot gedeelte hoe je daar mee om gaat. Zo ook met de woorden van een klant. We blijken zelf te bepalen of een opmerking van de klant een tegenwerping of een koopsignaal is.
|
Lees verder..
|
|
|
Onzin-tegenargumenten, ofwel muurtjes
Tegenwerpingen - 6,0 (4 stemmen) - 2 reacties
Iedere inkoper is bang om te kopen. Zelfs als hij een bepaald artikel beslist moet inkopen is hij bang om de opdracht te verstrekken. Zelf beseft hij die angst niet altijd, maar hij ervaart hem zeker.
|
Lees verder..
|
|
|
Help! De klant komt met bezwaren in mijn verkoopgesprek
Tegenwerpingen - 6,8 (5 stemmen) - 4 reacties
Voor uw gevoel had u een perfect verkoopgesprek gevoerd. Maar in plaats van bijval stuitte u op een muur van onbegrip. Gelukkig heeft u meestal nog wel een tweede kans om het goed te maken.
|
Lees verder..
|
|
|
Bezwaren en tegenwerpingen?
Bezwaren - 4,0 (5 stemmen) - 2 reacties
Iedere klant heeft vragen. Dat worden ten onrechte vaak bezwaren of tegenwerpingen genoemd. Hoe gaat u er effectief mee om, samen met uw collega's? >>>
|
Lees verder..
|
|
|
Non-verbale reacties op bezwaar
Lichaamstaal - 7,6 (24 stemmen) - 2 reacties
Hoe moet je reageren op de twijfel, onverschilligheid en bezwaren van de klant? Om op deze houdingen op de juiste wijze te reageren bestaan verschillende gesprekstechnieken.
|
Lees verder..
|
|
|
Overtuigen of drammen?
Argumentatie - 7,2 (5 stemmen)
Zou u zich laten overtuigen door een drammer? Nee toch! Breng daarom variatie aan in uw argumenten. >>>
|
Lees verder..
|
|
|
Maak duidelijk dat de klant geen risico’s loopt
Koopproces - 7,2 (33 stemmen) - 1 reacties
Bijna is de deal rond. En tóch krijgt u geen volmondig ja. De klant aarzelt, maar...waarom? Wat is er met hem aan de hand? U kunt er de vinger niet op leggen. Wat moet u doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe ga je om met weifelende klanten?
Moeilijke klanten - 7,5 (62 stemmen) - 3 reacties
Het verkoopvak zou er heel anders uitzien zonder een dagelijkse dosis "Ik wil er nog eventjes over nadenken!" Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn. Helaas loop je regelmatig tegen dit bezwaar aan. Hoe pak je het aan?
|
Lees verder..
|
Show me the money
Films voor verkopers - 6,6 (16 stemmen) - 3 reacties
|