Alle artikelen van Jorg Hartog

Jorg  Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en nieuwe klanten genereert? Ik geloof erin dat je prospects moet behandelen als mensen en niet als leads of kansen; met behulp van ABM-strategieën, gepersonaliseerde calls, e-mails en inmails bij ieder contact. Dat is voor mij het fundament een succesvolle new business machine. Ik ben graag in gesprek met vakgenoten over het salesvak en deel daarover veel op Linkedin.

4 strategieën voor omgaan met de emotionele toestand van prospects Klanten psychologie Prospects die vroegtijdig afhaken, wat doe je ertegen? Let eens op hun emotionele toestand op het moment dat je nog in gesprek bent. Daar liggen kansen om afhaken te voorkomen.
Lees verder..
5 cruciale stappen voor de perfecte demo Closing - 10,0 (1 stemmen) Hoe het verkopersvak ook verandert, demo’s horen erbij. Gebruik deze 5 tips om in het vervolg echte impact te creëren bij je prospects.
Lees verder..
Van groeistagnatie naar succes Salesmanagement - 10,0 (2 stemmen) Het is een situatie die iedere ondernemer en dus ook ieder salesteam vroeg of laat tegenkomt: groeistagnatie. Hoe ga je daarmee om?
Lees verder..
Maak van je LinkedIn account een leadkanon Social Selling Acquisitie via LinkedIn is een kunst die velen (nog) niet verstaan. Gebruik deze 9 tips om je social selling een boost te geven.
Lees verder..
Vertrouwen winnen in 5 stappen Acquisitie - 9,0 (28 stemmen) - 1 reacties Het is voor veel accountmanagers, ZZP’ers en ondernemers enorm lastig om in gesprek te komen met prospects. Ontdek hier de tools die je helpen om het perfecte gesprek te voeren.
Lees verder..
De toekomst van B2B verkoop Verkoopstrategie - 9,3 (21 stemmen) De B2B wereld is veranderd. Ga aan de slag met deze vier onmisbare strategieën om in de voorhoede van sales te blijven.
Lees verder..
Voorkom gezichtsverlies in een salesgesprek Gesprekstechniek - 9,5 (10 stemmen) - 1 reacties Hoe je praat bepaalt voor een groot deel hoe de prospect over je gaat denken. Twijfeltaal is uit den boze. Lees hier hoe je daarbij uit de buurt blijft.
Lees verder..
De 5 beste salestools ooit 9,5 (13 stemmen) Hoe kun je jouw salesproces met 200% verbeteren? We hebben de afgelopen jaren honderden salestools getest en beoordeeld. Daar zijn een paar ijzersterke tools van overgebleven die zo goed zijn dat we ze dagelijks gebruiken.
Lees verder..
From Call to Close Acquisitie - 5,5 (2 stemmen) 6 principes die iedere Software as a Service (SaaS) Sales Development Representative (SDR) uit het hoofd moet leren. Lees verder en doe er je voordeel mee.
Lees verder..
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! Acquisitie - 9,1 (13 stemmen) Veel salesmensen klagen dat ze zo weinig reacties krijgen op hun mails. Maar reageer je zelf ooit op een standaard salesmail? Precies. Met deze tips zorg je ervoor dat mensen wel gaan reageren.
Lees verder..
Wolven worden niet aan lijntjes gehouden Bezwaren - 8,8 (25 stemmen) - 1 reacties Valse bezwaren en uitvluchten zijn dagelijkse kost voor verkopers. De wolf van Wallstreet bedacht een effectieve methode om ze te lijf te gaan. Lees er hier alles over.
Lees verder..
Start niet met verkopen zonder deze nieuwe salesmethode! Acquisitie: Sales training - 7,0 (7 stemmen) - 1 reacties De saleservaring bepaalt voor meer dan 50% de klantloyaliteit. Lees hier met welke methode je die ervaring optimaal inzet voor meer verkoopsucces.
Lees verder..
New Business en de veranderende wereld om ons heen Verandering in de Verkoop - 8,6 (16 stemmen) De bekende salescoach uitspraak ‘Als je doet wat je deed…’ is in deze corona tijden meer dan ooit aanwezig. Wat kan je doen?
Lees verder..
3 FBI technieken om een gesprekspartner voor je te winnen Verkoopgesprek - 9,1 (20 stemmen) - 2 reacties Een salesgesprek is geen kruisverhoor, maar de FBI kan je wel helpen een stroef gesprek weer vlot te trekken. Gebruik deze 3 technieken…
Lees verder..
In 6 stappen meer reactie op je mail E-mail - 8,7 (20 stemmen) - 3 reacties Veel sales mensen klagen dat ze weinig tot geen reacties krijgen op hun mails. Zou dat ook aan die mails zelf kunnen liggen? 6 tips om wel binnen te komen met je mailbericht.
Lees verder..
'Waarom' laat je sales exploderen 8,4 (5 stemmen) Kinderen kunnen eindeloos de 'waarom' vraag stellen. Daar is een reden voor: ze leren er waanzinnig veel van. Ontdek hier hoe je dit toepast in jouw salespraktijk.
Lees verder..
Dit proces laat jouw sales exploderen, juist nu! Verkoopstrategie - 9,5 (16 stemmen) We werken niet meer op kantoor. Zomaar aanrijden bij prospects mag en kan niet meer. Beurzen en evenementen gaan niet door. Het speelveld is veranderd. Ontdek hier hoe je succesvol mee verandert.
Lees verder..
Mensenkennis maakt het verschil Klantenpsychologie - 8,8 (19 stemmen) 3 messcherpe voorbeelden waarom iedere salesorganisatie gedragswetenschap zou moeten toepassen in haar salesstrategie
Lees verder..
Van spitsen naar specialisten Salesteam - 8,5 (26 stemmen) - 1 reacties Nieuwe auteur Jorg Hartog presenteert zijn specialisme: jouw verkooporganisatie doorontwikkelen van een goed team naar een top team.
Lees verder..
Nieuwe business via nieuwe kanalen Nieuwe klanten - 7,8 (26 stemmen) Hoe zorg je ervoor dat jij als eerste aan tafel zit bij je prospects? En hoe zorg je ervoor dat de juiste mensen je demo te zien krijgen? Gebruik deze tips!
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..