Alle artikelen van Harrie van Heck

Harrie van Heck

DrSeelz (Harrie van Heck) zijn lezingen en publicaties zijn nu al legendarisch. Zijn innovatieve kijk op het verkoopvak, gekoppeld aan een grenzeloze humor, maakt hem één van de meest gevraagde sprekers op het gebied van verkopen in Nederland.

Wat doet u om klanten meer aan u te binden? Klantgerichtheid - 7,8 (38 stemmen) - 4 reacties Meer en meer verkopers klagen over de 'ontrouw' van hun klanten. De vraag is wat doen we er aan om de klanten meer aan ons te binden?
Lees verder..
Vakantie en omzetplanning Planning - 7,4 (9 stemmen) Mijn drukste tijd is vlak na de vakanties. Mijn (sales)patiënten voelen zich dan geroepen om even een nieuw dopamineshot te halen om zo de rest van het jaar makkelijker te overleven.
Lees verder..
De kunst van het kopen Psychologie in de verkoop - 8,8 (11 stemmen) - 5 reacties Hoeveel van de verkopers verdiepen zich daadwerkelijk in het koopgedrag van hun klanten? Wat zou het opleveren als wij begrijpen hoe het koopgedrag van de klant het verkoopgedrag van de verkoper beïnvloedt?
Lees verder..
Vragen brengen u naar het antwoord! Vraagtechniek - 7,7 (35 stemmen) - 3 reacties Het stellen van de juiste diagnose is de basis van het verkopen. Maar hoe komt het dat veel verkopers beginnen met het aanbieden van oplossingen terwijl de diagnose nog niet duidelijk is?
Lees verder..
Het succesvol introduceren van nieuwe producten Sales Management - 7,0 (44 stemmen) - 4 reacties Ongeveer 60% van de nieuwe producten die op de markt worden gebracht mislukken door een gebrekkige voorbereiding- en verkoopstrategie. In dit artikel krijgt u een aantal handvatten om uw producten succesvol te introduceren.
Lees verder..
Het bouwen van een verkooppresentatie Vraagtechniek - 6,9 (62 stemmen) - 4 reacties Ik spreek hier bewust over het bouwen van een verkooppresentatie. Het is namelijk van belang dat uw presentatie een herkenbare structuur heeft voor uw publiek.
Lees verder..
Verkoopvragen stellen is een kunst Vraagtechniek - 7,4 (35 stemmen) Ik word erg enthousiast als ik zie hoeveel reacties er komen over vraagstellingtechnieken. Dit geeft aan dat we als verkopers realiseren hoe belangrijk deze vaardigheid is voor ons vak.
Lees verder..
Een klant heeft nooit tegenwerpingen! (waar/nietwaar?)* Tegenwerpingen - 7,9 (33 stemmen) - 4 reacties De betekenis die je aan een situatie geeft, bepaalt voor een groot gedeelte hoe je daar mee om gaat. Zo ook met de woorden van een klant. We blijken zelf te bepalen of een opmerking van de klant een tegenwerping of een koopsignaal is.
Lees verder..
Het eerste verkoopgesprek Eerste indruk - 7,8 (33 stemmen) - 4 reacties Hoe komt het toch dat er zo heel veel meer eerste verkoopgesprekken plaatsvinden dan tweede? Wat is het effect als we meer eerste gesprekken kunnen converteren naar vervolgafspraken?
Lees verder..
Het verlagen van koopweerstand Koopweerstand - 6,7 (37 stemmen) - 13 reacties Verkopers en ondernemers klagen in toenemende mate over (koop)weerstand van hun klanten. Hoe gaan we met koopweerstand om? De polariteitsaanpak is een efficiënt hulpmiddel: we maken de klant aankoop-positief.
Lees verder..
Het verkopen van een beleving Verwachtingsmanagement - 7,6 (14 stemmen) - 1 reacties Wat vindt u belangrijk als u iets gaat kopen? Welke zaken triggeren u om te kopen? Wat stoot u af? Allemaal vragen die te maken hebben met de manier waarop de verkoper met u om gaat.
Lees verder..
Uitstelsyndroom Uitstellen - 8,0 (42 stemmen) - 13 reacties Soms tref ik ineens mensen in mijn wachtkamer die ik daar al lang verwacht had. Veelal zijn dit verkopers of ondernemers die hun bezoek aan mij meerdere keren uitgesteld hebben. Geen wonder want zij komen voor een effectief medicijn tegen het uitstelsyndroom.
Lees verder..
Managen van je onzekerheid als verkooptool Problemen met Verkopen - 8,2 (45 stemmen) - 2 reacties Hoe vaak bent u onzeker? Hoe vaak twijfelt u aan uw genomen of te nemen beslissingen, het realiseren van uw target of aan het scoren van een bepaalde opdracht? Welke uitwerking heeft die twijfel op uw (verkoop)gedrag?
Lees verder..
Vijf toegevoegde waardes om uw prijs te verkopen Prijs - 7,4 (10 stemmen) - 1 reacties De kern van verkopen tegen het prijsniveau dat u wilt, ligt in het wegnemen van angst bij de klant en het onderscheidend vermogen zoveel mogelijk concretiseren.
Lees verder..
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces Verkoopproces - 7,7 (14 stemmen) - 2 reacties Verkopen is goed te vergelijken met schaatsen. De eindtijd bij schaatsen is de optelsom van de rondetijden. Zonder tussentijdse metingen weet je nooit of je goed onderweg bent. Bij de verkoop is het verkrijgen van deelcommitments net zo belangrijk.
Lees verder..
Koopsubsidie Korting - 7,9 (22 stemmen) - 15 reacties Meer dan eens word ik geconfronteerd met het kortingsyndroom. Waarom wordt er zoveel over korting gesproken? Welke rigide gedachtegang zit er toch achter het idee dat korting helpt?
Lees verder..
Hoe maakt u een goed verkoopplan? Verkoopplan - 7,1 (28 stemmen) - 3 reacties Hoeveel taken doet u naast uw kerntaak als verkoper? Hoeveel tijd besteedt u aan zaken die niets te maken hebben met het bereiken van de doelen waarvoor uw functie is bedoeld?
Lees verder..
Over prijspijn en hoe af te komen van onrendabele klanten? Prijs - 8,1 (26 stemmen) - 7 reacties In verkoopland is een erge epidemie aan de gang. Prijspijn! Wat zijn de symptomen en wat is de diagnose?
Lees verder..
Het eerste verkoopgesprek als ontwikkeltool (deel II) Verkoopgesprek - 8,3 (23 stemmen) - 1 reacties Het blijft soms een mysterie dat je iemand tijdens het eerste verkoopgesprek ontmoet en dat je jezelf hoort doorratelen in plaats van contact te maken en inventariserend vragen stellen.
Lees verder..
Dilemma. Gezin of klant? 8,1 (8 stemmen) - 3 reacties Als ondernemer of sales manager moet u dagelijks uw prioriteiten stellen. Even deze klant terugbellen en snel nog even met één van uw verkopers overleggen om zeker te zijn dat een bepaalde order niet verloren gaat.
Lees verder..
Het Offerte Ritueel Offertes - 8,3 (20 stemmen) - 5 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..