Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Verkopers coachen

Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
Closing-skills coachen, hoe doe je dat? (Rene Knecht)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
Offerteopvolging voor salesmanagers (Walter Spruyt)
Toch scoren als u de deal verliest (Toine Simons)
10 Lessen voor de beginnende salesmanager (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Denk goed na over uw doelstellingen bij Salescoaching (Edwin Scheperman)
Nog meer succes in de verkoop! (Peter Stinckens)
Verbeter uw verkoopteam: ga coachen (Edwin Scheperman)
Verkoopmythe: provisie bevordert de verkoop (Michel Hoetmer)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Zo wordt u een goede verkoopcoach (Michel Hoetmer)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Slapend rijk worden (Richard van Houten)
Salescoaching - do’s en don’ts (Alexander Loudon)
Pas uw verkoopstijl aan (Redactie Verkopersonline.nl)
Sales coaching – vier modellen (Alexander Loudon)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
De enorme voordelen van negatief denken (Michel Hoetmer)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Bent u een topverkoper? (Verkoop Succes;)

Bouwen aan uw commerciële mindset

Zoveel is van invloed op uw succes, dat u het gevoel kunt krijgen nergens echt grip op te hebben. Een uitnodiging om bij het begin te beginnen: bij uzelf.

Bouwen aan uw commerciële mindset

Elke ochtend, wanneer u opstaat, draagt u als salesprofessional de verantwoordelijkheid, uzelf mentaal in het juiste krachtige pak te steken met de 24 gloednieuwe uren die u tot uw beschikking krijgt. Een kostbaar geschenk, waarmee u het vermogen hebt om zaken zodanig te doen, dat deze 24 uur u en de klanten die u benadert, waarde, plezier, succes en bovenal het gevoel van geluk zullen brengen, of … iets wat daar, ongewenst, tegengesteld aan is, aan u de keus!

Definitie
Hebt u een definitie voor het begrip geluk?
Is geluk voor u een gevoel of is het juist een expressie, of nog iets anders? Ik heb mezelf de overtuiging cadeau gedaan, dat geluk bovenal een keuze is, een keuze door mij te maken, aan het begin van elke dag weer!

U en ik veranderen niets aan de manier waarop de wereld zich, met haar veelheid aan klanten, dagelijks aan ons presenteert. Wat we daarentegen wel kunnen, is onze keuzevrijheid inzetten bij het interpreteren van die presentatie, ofwel: zelf kiezen waar we onze aandacht op richten! Het goede nieuws wordt ons namelijk ingegeven door wat de wetten van het leven, de wetten van bewustzijn, ons vertellen:

Waar u uw aandacht op richt, dat groeit. En het groeien werkt als een uitnodiging!


Dit betekent concreet dat als u ervoor kiest om u, ondanks wat er om u heen gebeurt, te richten op het mooie, het genereuze, het succesvolle, het inspirerende, het vreugdevolle en het gelukzalige, u meer van de goede dingen zult ervaren. Zo kunt u bewust steeds gelukkiger en daarmee vervolgens succesvoller zijn.

De kans is best groot dat u in het verleden de wegen hebt bewandeld die vele anderen ook belopen (hebben), waardoor u gewild of ongewild met uw aandacht gericht was op de problemen, de belemmeringen en de vele teleurstellingen buiten uzelf, met al de resultaten van dien. Want juist daardoor brengt u uzelf ongewild actief in een crisis die niet van u is.

Ik nodig u uit
Ik nodig u daarom nu uit, vanaf morgenochtend bewust voor iets anders te kiezen. Door anders te gaan denken richt uw aandacht zich als vanzelf op andere dingen, verandert en verbetert uw gevoel, verandert u en realiseert u wezenlijk andere en betere resultaten, op alle gebieden van uw werk en uw leven.

'Als ik dàt bereik, dàn ben ik gelukkig…'
is pertinent geen productieve mindset,
want pas vanaf het moment dat je gelukkig bent
zul je dat kunnen bereiken!'

Kijken naar onszelf
Kijkt u doorgaans naar de zon of naar de schaduw?
Richt u zich op wat goed gaat of op wat niet is gelukt?
Waardeert u zichzelf doorlopend of loopt u uzelf af te kraken?
Bent u als verkoper uzelf of speelt u als verkoper een rol?

Bevraag uzelf voortdurend en ontdek elke dag meer welke waarde u als mens uw prospects en uw klanten te bieden hebt.
 
Wat zou het één of het ander met uw gevoel en uw kwaliteit van werk en leven doen, denkt u? En in hoeverre beïnvloedt dit dan uw persoonlijke en bovenal ook uw zakelijke resultaten?

Misschien geldt het ook voor u, dat u de persoon ontmoet die u allerlei beperkingen in het leven en uw carrière oplegt, wanneer u eens kritisch in de spiegel kijkt.

Maak bewust uw keuzes en richt uw aandacht op het gelukkige, het succesvolle, het waarde-toevoegende, het gewenste.

Ik wens u alles wat u wenst
in de resterende tijd vanaf morgenochtend.

Hans  Oelen

Hans Oelen

Hans Oelen is oprichter, trainer en succescoach van Palaver-trainingen. Op de gebieden leiderschap, sales en dienstverlening, heeft hij vele mensen en bedrijven geholpen het beste uit zichzelf te halen en hun dromen te realiseren. Als auteur geniet hij bekendheid door zijn boeken ‘Zijn…wat je wilt worden’ en ‘Het nieuwe verkopen’ .
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,3
(7 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel