Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Verkopers coachen

8 redenen waarom sales development-teams falen (Jorg Hartog)
Demotiverende valkuilen voor salesmanagers (Jan-Willem Seip)
Een echte sales professional kan zich niet meer verbeteren (Richard van Houten)
Een compliment is nog geen waardering (Jos Burgers)
Een andere kijk op sales: zo kan het ook! (Natasja Hoogenboom)
Een betrouwbare salesforecast? Vermijd deze drie valkuilen (Marcel Hoefman)
Tien ideeën voor succesvolle salesmeetings (Marcel Hoefman)
Hebt u dat killerinstinct? (Rene Knecht)
De dagstart – ideaal voor de retail (Jan-Willem Seip)
Succesfactoren van topverkopers (Michel Hoetmer)
Verkooptrainingen, hoe effectief zijn die nou eigenlijk? (Toine Simons)
Closing-skills coachen, hoe doe je dat? (Rene Knecht)
We houden (te veel) van eenvoud (Peter Stinckens)
Offerteopvolging voor salesmanagers (Walter Spruyt)
Toch scoren als u de deal verliest (Toine Simons)
10 Lessen voor de beginnende salesmanager (Harro Willemsen)
De plaag van goede gesprekken (Frank Wouters)
De gemiddelde verkoper bestaat niet (Rene Knecht)
Denk goed na over uw doelstellingen bij Salescoaching (Edwin Scheperman)
Nog meer succes in de verkoop! (Peter Stinckens)
Verbeter uw verkoopteam: ga coachen (Edwin Scheperman)
Verkoopmythe: provisie bevordert de verkoop (Michel Hoetmer)
Bouwen aan uw commerciële mindset (Hans Oelen)
Verandering van koers: van onmogelijkheden naar ‘opportunities’! (David Bloch)
Optimaal hunten én farmen (Richard van Houten)
Zo wordt u een goede verkoopcoach (Michel Hoetmer)
De kracht van salescoaching (Ronald van den Berg)
Topverkopers; vaak zuinige praters (Redactie Verkopersonline.nl)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Slapend rijk worden (Richard van Houten)
Salescoaching - do’s en don’ts (Alexander Loudon)
Pas uw verkoopstijl aan (Redactie Verkopersonline.nl)
Sales coaching – vier modellen (Alexander Loudon)
Twee soorten succesvolle verkopers (Richard van Houten)
De enorme voordelen van negatief denken (Michel Hoetmer)
Hoe bekwaam vindt de prospect u? (Tips & Advies Verkoop)
Bent u een topverkoper? (Verkoop Succes;)

Pas uw verkoopstijl aan

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Moet je als verkoper altijd dezelfde verkoopstijl hanteren? Nee, het gaat om een ideale combinatie van stijlen.

Pas uw verkoopstijl aan

Belangrijker dan een goed onderbouwde algemene verkooptechniek is het vermogen te weten wanneer u welke verkoopstijl moet inzetten. Selling style flexibility, zoals ze in Amerika zeggen. Er zijn vier te onderscheiden verkoopstijlen. Professionele verkopers zijn in staat alle vier stijlen te hanteren, maar gebruiken meestal een combinatie.

Verkopers gericht op samenwerking. Stellen veel vragen, luisteren actief, brainstormen met de klant, streven partnership na en zijn uit op een langdurige relatie met de klant.
In één zin: Mijnheer klant, We gaan het samen doen.

Technisch georiënteerde verkopers. Zien zichzelf als productexpert, praten graag over technische details, doen suggesties over verbeteringen en worden door de klant gezien als rationeel en objectief.
In één zin: Mijnheer klant, ik zal u alle bijzonderheden vertellen over ons product en onze service.

Verkopers gericht op afsluiting. Weten verkoopacties tot een goed einde te brengen en behalen dito resultaten. Zij hebben de neiging vergaande voorstellen te doen, onderhandelen graag, sluiten echter soms iets te vroeg af en nemen vaak genoegen met iedere deal ook als dat ten koste gaat van de lange termijn relatie.
In één zin: Mijn klant, wat moet ik doen om vandaag nog uw leverancier te worden?

Voorzichtige verkopers. Zijn gevoelig voor afwijssignalen en nogal benauwd de klant in een slechte stemming te brengen. Terwijl goede aflsuiters nogal eens te snel tot een deal willen komen, zijn terughoudende verkopers vaak te voorzichtig en passief.
► In één zin: Mijnheer klant, denkt u er nog eens over na en we spreken er samen nog over.

Tip
Natuurlijk is er niet één 'ideale' verkoopstijl. Het gaat er om die stijl toe te passen die in een specifieke situatie het meest productief is. Goede verkopers beschikken over de flexibiliteit die daarvoor nodig is.

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl
Alle artikelen van deze auteur
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   6,2
(19 stemmen)
Reacties

TV

Conclusie?

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel