Sales Manager: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Sales Theorieën

Trek klanten aan met een wit papier (Jan-Willem Seip)
De klant een nieuw verhaal laten schrijven (Rene Knecht)
Verkopen met een “glazen bol” (Rene Knecht)
Bent u oplossingsgericht of procesgericht? (Toine Simons)
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten (Toine Simons)
Niet verkopen, maar waarde aantonen (Toine Simons)
Breng uw klant in trance (Rene Knecht)
Nieuwe privacywetgeving nekslag voor koude acquisitie? (Vladan Soldat)
Mythbusting: fabels en feiten in sales (Vladan Soldat)
Praat u met een blocker of een mobilizer? (Harro Willemsen)
Uitdagen of niet uitdagen? (Harro Willemsen)
We verkopen verandering (Harro Willemsen)
‘Sales’ bestaat niet (Harro Willemsen)
Neuro Sales werkt bij Cold Calling, want … (André Hagelen)
Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie (André Hagelen)
Laat Steve Jobs u helpen bij koude acquisitie (André Hagelen)
Tunnelen of lummelen (Vladan Soldat)
Veranderende eisen aan verkopers (Ronald van den Berg)
Pas op voor ‘rode vlag’ klanten (Richard van Houten)
Hoe verkoopt u volgens de SPIN-methode? (Verkoopgesprek)
Overleef in steeds agressievere markten (Redactie Verkopersonline.nl)
De 80/20 regel van verkopers (Enno van Kersen)
Natuurwetten in de verkoop (Herman Meijer)
Klanten kopen ondanks uw presentatie (Enno van Kersen)
In deze tijd moet je vooral Vercoöpen (Redactie Verkopersonline.nl)
De 80/20 regel in sales (Alexander Loudon)
Overspelige klanten (Jan-Willem Seip)
“Hoe krijgt u het toch voor elkaar?” (Richard van Houten)
SPIN, een veel toegepaste vraagtechniek (Peter Stinckens)
De 80-20 regel van communicatie (Richard van Houten)
Verkoop Methodieken: AIDA (Peter Stinckens)
Grote orders binnenhalen (Vladan Soldat)
Wetten van Succes (Verkoop Succes)
Omzet bepalen volgens de Scotsman-methode (Redactie Verkopersonline.nl)
Is salessucces gebaseerd op wetenschap? (Hans Oelen)

Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie

Kunnen dezelfde woorden in een andere volgorde uw succes vergroten? Meer dan u misschien denkt.

Gebruik deze simpele tip voor meer succes met uw acquisitie

Hieronder staan twee rijtjes met woorden. Het betreffen de karaktereigenschappen van een topper en een loser. De vraag is: wie is de topper, wie is de loser? Kijk er eens naar en geef uw oordeel.
Persoon 1: Succes - Groei - Gewoon - Tegenvaller - Domper
Persoon 2: Domper - Tegenvaller - Gewoon - Groei - Succes
Wat is uw eerste indruk? Wie is de topper, wie is de loser?

De theorie
Er is geen juist antwoord, maar 95% van de mensen zegt dat persoon 1 de topper is. Ondanks het feit dat de woorden gelijk zijn, maar dan in een andere volgorde. Die uitslag is zo overtuigend, dat er geen sprake meer kan zijn van toeval: Kennelijk speelt de volgorde van de woorden een belangrijke rol in de betekenis ervan.

Ons onderbewustzijn geeft de meeste betekenis aan de eerste indruk. En die eerste indruk beïnvloedt in sterke mate de betekenis van de woorden die volgen. De theorie stelt zelfs dat in het bovenstaande rijtje van vijf woorden, het eerste woord voor 90% de lading van een zin bepaalt. Het tweede woord 5% en de overige woorden de laatste 5%.

De praktijk
Dit betekent dat u veel meer succes uit uw cold calls en acquisitiegesprekken kunt halen wanneer u goed let op de samenstelling van uw zinnen.
Of moet ik zeggen:  Als u goed let op de volgorde van uw zinnen, kunt u meer succes halen….

Nog een voorbeeld:
We hebben een aantal nieuwe ontwikkelingen geïntroduceerd waarmee u 20% bespaart.
Of: U kunt 20% besparen, door gebruik te maken van een aantal nieuwe ontwikkelingen.

Wij merken in de praktijk (S&R is een B2B callcenter, gespecialiseerd in het werven van nieuwe klanten) dat dit vaak het verschil maakt in een succesvol gesprek.

Dat maakt telefonische acquisitie zo'n mooi proces.
Een succesvol gesprek is een schaakspel waarbij je speelt met gesprekstechnieken….

Succes!

André Hagelen

André  Hagelen
André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn specialisme is het optimaliseren van het salesproces. Hij is al jaren lang actief voor de Speakers Academy en werd gekozen tot de beste spreker ooit op het Nationale MKB Congres. Hij ontwikkelde de ‘De zeven basisprincipes voor forse omzetgroei’, die inmiddels duizenden ondernemers hebben geïnspireerd. Zie ook sales-drive.nl en andrehagelen.nl
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Neuro Sales, Cold Calling, Acquisitie
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,4
(82 stemmen)
Reacties

Ivan

Ik denk dat een topverkoper dit instinctief aanvoelt, maar toch zeer interessant artikel. Wat psychologie met de grijze massa doet...

Jorden

Het misschien iets wat iedere verkoper weet of zou moeten weten, toch kan het zeker geen kwaad om er nog eens op gewezen te worden.
Leuk artikel, bedankt!

Marianne

Interessant! Vooral omdat ik niet bij die 95% zat ;-)
Stof om over na te denken en dat werkt altijd inspirerend!

Ik ben het helemaal eens met Andre's verhaal. Het succes zit tussen de oren en met name in de binnenkomer. You never have a second chance to get a first impression, en dat geldt zeker in new business afspraken en het maken van afspraken.

Annemiek Dercksen |  http://www.cmenp.nl/amersfoort

Het sterke aan dit "tips" artikel vind ik de helderheid en beknoptheid er van. De tip is voor iedereen herkenbaar, direct toepasbaar en vraagt nauwelijks tijd om te bevatten.

Paul Stoffels

Het verschilm zit inderdaad vaak in kleine dingen. De tips in het artikel zijn al lezend nogal voor de hand liggend. Maar juist daardoor verlies je het makkelijk uit het oog.

Mark

Top verhaal!

R.Beverwijk

Dit geeft voor mij een hele nieuwe kijk op acquisitiegesprekken. Bedankt voor de tip, ga hem direct uitproberen.

Goed om te lezen dat de volgorde van je woorden mede je succes bepaalt.

Martin Jan Hoekstra |  http://zien360.nl

Simpele, maar belangrijke tip voor het maken van een cold calling script.

Goede tip!
praat nooit over kosten maar investering.
Herhaal nooit het negatieve voorbeeld:
Dus het is voor u niet intressant om..... buig dit om
Het is toch belangrijk voor u dat........

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel