Overtuigen en beïnvloeden


Tip 10: Zorg voor gelijkheid in de relatie met uw klant
Overtuigen, beïnvloeden zal alleen maar optimaal gebeuren in een gelijkwaardige interactie, op hetzelfde niveau. Als u verkoopt aan CEO’s of andere hooggeplaatste mensen is het van belang dat u op hetzelfde niveau communiceert, zowel verbaal als non-verbaal.

Verbaal: Zorg ervoor dat de klant ook naar u luistert en u interessante informatie geeft. U laat de klant komen en iets van zichzelf weggeven. Bereid daarom 100% op de klant gerichte vragen voor.
BIJVOORBEELD: "Welke oplossingen hebt u zelf al geprobeerd?".

Non-verbaal: Zorg voor neutraliteit.
BIJVOORBEELD: U zou in plaats van de interactie te laten doorgaan in de directiekamer ook kunnen voorstellen samen een bezoek te brengen aan een afdeling (rondleiding productie, lab of een werf?!).

Met dergelijke acties stelt u zich meer op als een "sparring partner". Wees geen onderdanige verkoper: dat werkt niet.
Uw cijfer:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
9,3 (3 stemmen)
Volgende Tip

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..