Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 28.150

Alle artikelen van Koert Wijnands

Koert  Wijnands

Koert Wijnands is directeur-eigenaar van BCB, hetgeen staat voor Begeleiding, Coaching en Beoordeling van verkopers terwijl ze op pad zijn. Hij is een ouwe rot in het verkopersvak en begeleidt vooral de wat jongere en onervaren of half ervaren vertegenwoordigers.

Een goed argumentarium geeft de doorslag Argumentatie - 6,3 (6 stemmen) - 2 reacties Natuurlijk is het voor de verkoper belangrijk te beschikken over goede argumenten. Maar hij moet daar ook voorzichtig mee zijn. Juiste dosering van precies de goede argumenten is waar het om gaat.
Lees verder..
De openingszin, dáár moet u de slag slaan Gespreksopening - 5,2 (15 stemmen) Veel mensen denken dat het niet veel uitmaakt wat u zegt, als u het maar netjes doet. Daarom heb ik eens de verkeerde 'ideale' openingszin bedacht.
Lees verder..
De receptioniste, toon uw respect Poortwachter - 4,5 (6 stemmen) Zij is de eerste persoon waarmee u bij binnenkomst te maken heeft. Ze kan u maken en breken, helpen of tegenwerken.
Lees verder..
Wachten bij de receptie Afspraken - 7,5 (31 stemmen) - 1 reacties U heeft een afspraak en bent op tijd. De receptioniste heeft u aangemeld, uw klant weet dat u aan de receptie op hem zit te wachten. En dan...
Lees verder..
Beslissingsbevoegdheid, ontdek de juiste man Beslissingsbevoegdheid - 5,0 (1 stemmen) Natuurlijk is het leuk en soms zelfs nuttig om uw verhaal af te steken tegen degene die met uw product gaat werken. Maar als hij geen beslissingsbevoegdheid heeft is het gesprek zinloos.
Lees verder..
Verkopen aan meerdere personen tegelijk Onderhandelen - 6,0 (3 stemmen) Het kan gebeuren dat u een product aan moet bieden, waar meerdere personen tegelijkertijd over gaan oordelen. Er zal altijd een dominant bij zijn die de boel gaat afkatten. Niets deugt er van uw product.
Lees verder..
Het maken van een afspraak Afspraken - 4,8 (22 stemmen) Over het algemeen maakt u de afspraak telefonisch. Zomaar een bedrijf binnen lopen en de inkoper te spreken vragen is niet meer van deze tijd.
Lees verder..
Onzin-tegenargumenten, ofwel muurtjes Tegenwerpingen - 6,0 (4 stemmen) - 2 reacties Iedere inkoper is bang om te kopen. Zelfs als hij een bepaald artikel beslist moet inkopen is hij bang om de opdracht te verstrekken. Zelf beseft hij die angst niet altijd, maar hij ervaart hem zeker.
Lees verder..
Koopsignalen, niet altijd even duidelijk Koopsignalen - 5,7 (3 stemmen) - 1 reacties Tijdens de derde fase van het verkoopgesprek, het dramatiseren, kan een inkoper een koopsignaal geven. Stop onmiddellijk met het dramatiseren en ga over naar de vierde fase, het afsluiten.
Lees verder..
Zorg dat uw spullen in orde zijn Efficiency - 7,0 (1 stemmen) Zorg dat uw spullen in orde zijn. Zodat u bij een klant niet om een balpen hoeft te vragen. Of een duimstok. Of dat de batterij van uw laptop halverwege een powerpoint-presentatie leeg is.
Lees verder..
De auto, opgeruimd en schoon Autos voor verkopers - 6,7 (3 stemmen) - 1 reacties Een auto van een verkoper moet een bepaalde standing uit stralen. Geen opvallende extravagante bak, maar ook geen wrak van de maand.
Lees verder..
Het noemen van de prijs = de prijs verkopen Prijs - 7,2 (13 stemmen) - 16 reacties Als u op een rommelmarkt naar de prijs van een bepaald artikel vraagt, krijgt u meestal een correct antwoord. De verkoper blijft achter zijn kraam zitten en mompelt iets in de trant van: "Tien euro".
Lees verder..
Kleding, belangrijke factor in de verkoop Kleding - 7,3 (9 stemmen) - 6 reacties Voor veel mensen een moeilijk onderwerp. Iedereen beseft dat 'netjes' noodzakelijk is, maar wat is 'netjes'?
Lees verder..
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?