|
|
5 Krachtige manieren om een afspraak te realiseren
Koude acquisitie - 7,5 (11 stemmen) - 1 reacties
Bellen is je lust en je leven. Alles draait om sales en customer relations management, of beter gezegd: customer succes management. Je bent ambitieus en vraagt je af hoe het nog beter kan. Zo:
|
Lees verder..
|
|
|
Waarom een goed belscript zo belangrijk is
Koude acquisitie - 8,4 (12 stemmen) - 3 reacties
Verkopers zijn doorgaans vlotte praters die niet om een woordje verlegen zitten. Dus hoezo dan een belscript??! Lees er alles over in dit artikel.
|
Lees verder..
|
|
|
Bezoekafspraak? Zeker! Bellen!
Acquisitie - 8,3 (4 stemmen)
Je kan weer fysiek bij klanten en prospects langs. En daarmee keert het belang van je telefonisch gemaakte afspraken terug. Lees hier hoe je dit effectief aanpakt.
|
Lees verder..
|
|
|
Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie
Koude Acquisitie - 8,3 (170 stemmen) - 35 reacties
Koude acquisitie behoort tot één van de minst geliefde activiteiten binnen organisaties. Met deze zeven cruciale ingrediënten kunt u er toch een succes van maken.
|
Lees verder..
|
|
|
Een vliegende start in het nieuwe jaar
Afspraken - 8,9 (34 stemmen) - 4 reacties
Gas terugnemen in december? Geen sprake van. Juist deze maand biedt kansen. Bekijk vier tips om ze te grijpen.
|
Lees verder..
|
|
|
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker?
Acquisitie - 6,0 (5 stemmen)
Een scorebord met daarop de gemaakte acquisitie-afspraken per salespersoon; is dat een waardevolle toevoeging of jaagt het salesmensen op de kast, met als gevolg een averechts effect?
|
Lees verder..
|
|
|
Zo komt u ongeschonden uit prijsonderhandelingen
Onderhandelen - 7,2 (11 stemmen)
Prijsonderhandelingen gaan niet alleen over geld, maar ook over uw betrouwbaarheid en de indruk die u achterlaat. Met deze tips komt u goed beslagen ten ijs.
|
Lees verder..
|
|
|
Onorthodoxe binnenkomers
Creativiteit in de verkoop - 7,6 (30 stemmen) - 5 reacties
In de verkoop is creativiteit belangrijk. Het kan de aandacht van uw klant trekken zodat u niet snel meer wordt vergeten. Maar hoe komt u nou met iets wat zij nog niet eerder hebben meegemaakt?
|
Lees verder..
|
|
|
Er meteen op afvliegen of...?
Afspraken - 7,1 (19 stemmen) - 5 reacties
Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een potentiële klant zich bij hen meldt. Maar rekent u zich niet te snel rijk.
|
Lees verder..
|
|
|
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde
Afspraken - 7,4 (17 stemmen) - 10 reacties
Te laat komen of afspraken verzetten, daar score je geen punten mee. Of wel? Ontdek hoe uw verontschudiging in uw voordeel kan werken.
|
Lees verder..
|
|
|
Bent u bij de tijd?
Afspraken - 7,1 (14 stemmen)
Wat is eigenlijk vroeg en wat is laat? Hoe lang duurt uw gesprek? De tijdsbeleving van uw klant kan verschillen met de tijden die uw horloge aangeeft - een gegeven waar u terdege rekening mee moet houden.
|
Lees verder..
|
|
|
Afwijzing: vervelend, maar keep going!
Moeilijke klanten - 7,2 (18 stemmen) - 4 reacties
Als verkoper moeten we behoorlijk wat incasseringsvermogen hebben, want we horen vaker 'nee' dan 'ja'. Hoe gaat u nou het beste om met al die teleurstellingen? Motivatie-expert A. Mortell geeft antwoord.
|
Lees verder..
|
|
|
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen!
Afspraken - 7,7 (30 stemmen) - 2 reacties
De eerste afspraak met een nieuwe klant; u weet het, een belangrijk moment. Maakt u dezelfde fouten die veel verkopers op dat moment maken?
|
Lees verder..
|
|
|
Do’s en don’ts voor bij de receptie
Afspraken - 6,3 (32 stemmen) - 1 reacties
U meldt uzelf bij de receptioniste. Die zegt meestal iets in de zin van: "Ik zal meneer roepen, gaat u maar eventjes zitten. Kan ik u iets te drinken aanbieden?" Twee voorstellen die u beter kunt afslaan.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkoop de afspraak
Cold Calling - 7,8 (39 stemmen) - 11 reacties
Bij acquisitie verkoopt u de afspraak, niet uw product. Hoe zorgt u dat uw opperste concentratie en enthousiasme door de telefoon spettert.
|
Lees verder..
|
|
|
Denken, daar gaat het om
Afspraken - 7,9 (56 stemmen) - 7 reacties
In dit artikel wil ik je meenemen naar de meest essentiële factoren voor commerciële resultaten. Veel verkopers maken namelijk de cruciale denkfout dat succes het resultaat zou zijn van verkoopkunde en productkennis.
|
Lees verder..
|
|
|
Bent u een verkoper of afspraakjessprokkelaar?
Afspraken - 7,4 (36 stemmen) - 10 reacties
Verkopers fixeren zich tijdens koude acquisitiegesprekken eenzijdig op afspraken. Is geforceerd toewerken naar een afspraak wel zo verstandig?
|
Lees verder..
|
|
|
Wat moet je weten van telefonische acquisitie?
Telefoontechniek - 7,6 (182 stemmen) - 22 reacties
Omdat het geluid van één kant kwam, die van de sales rep. en ik aandachtig naar haar verhaal luisterde, was het voelbaar dat ze zich niet op haar gemak voelde. Had ze maar deze volgende 3 eenvoudige regels toegepast...
|
Lees verder..
|