Alle artikelen over Afspraken

Zeven ingrediënten voor effectieve koude acquisitie Koude Acquisitie - 8,3 (161 stemmen) - 34 reacties Koude acquisitie behoort tot één van de minst geliefde activiteiten binnen organisaties. Met deze zeven cruciale ingrediënten kunt u er toch een succes van maken.
Lees verder..
Een vliegende start in het nieuwe jaar Afspraken - 8,9 (33 stemmen) - 4 reacties Gas terugnemen in december? Geen sprake van. Juist deze maand biedt kansen. Bekijk vier tips om ze te grijpen.
Lees verder..
Een acquisitie scorebord: meerwaarde of onruststoker? Acquisitie - 5,8 (4 stemmen) Een scorebord met daarop de gemaakte acquisitie-afspraken per salespersoon; is dat een waardevolle toevoeging of jaagt het salesmensen op de kast, met als gevolg een averechts effect?
Lees verder..
Zo komt u ongeschonden uit prijsonderhandelingen Onderhandelen - 7,8 (10 stemmen) Prijsonderhandelingen gaan niet alleen over geld, maar ook over uw betrouwbaarheid en de indruk die u achterlaat. Met deze tips komt u goed beslagen ten ijs.
Lees verder..
Onorthodoxe binnenkomers Creativiteit in de verkoop - 7,8 (28 stemmen) - 4 reacties In de verkoop is creativiteit belangrijk. Het kan de aandacht van uw klant trekken zodat u niet snel meer wordt vergeten. Maar hoe komt u nou met iets wat zij nog niet eerder hebben meegemaakt?
Lees verder..
Er meteen op afvliegen of...? Afspraken - 7,1 (19 stemmen) - 5 reacties Wanneer het in zware tijden niet mee zit, springen veel verkopers een gat in de lucht wanneer een potentiële klant zich bij hen meldt. Maar rekent u zich niet te snel rijk.
Lees verder..
Verontschuldiging zonder verklaring: kunst en kunde Afspraken - 7,4 (17 stemmen) - 10 reacties Te laat komen of afspraken verzetten, daar score je geen punten mee. Of wel? Ontdek hoe uw verontschudiging in uw voordeel kan werken.
Lees verder..
Bent u bij de tijd? Afspraken - 7,1 (14 stemmen) Wat is eigenlijk vroeg en wat is laat? Hoe lang duurt uw gesprek? De tijdsbeleving van uw klant kan verschillen met de tijden die uw horloge aangeeft - een gegeven waar u terdege rekening mee moet houden.
Lees verder..
Afwijzing: vervelend, maar keep going! Moeilijke klanten - 7,2 (18 stemmen) - 4 reacties Als verkoper moeten we behoorlijk wat incasseringsvermogen hebben, want we horen vaker 'nee' dan 'ja'. Hoe gaat u nou het beste om met al die teleurstellingen? Motivatie-expert A. Mortell geeft antwoord.
Lees verder..
De eerste afspraak; vlekkeloos verlopen! Afspraken - 7,7 (30 stemmen) - 2 reacties De eerste afspraak met een nieuwe klant; u weet het, een belangrijk moment. Maakt u dezelfde fouten die veel verkopers op dat moment maken?
Lees verder..
Do’s en don’ts voor bij de receptie Afspraken - 6,3 (32 stemmen) - 1 reacties U meldt uzelf bij de receptioniste. Die zegt meestal iets in de zin van: "Ik zal meneer roepen, gaat u maar eventjes zitten. Kan ik u iets te drinken aanbieden?" Twee voorstellen die u beter kunt afslaan.
Lees verder..
Verkoop de afspraak Cold Calling - 7,8 (39 stemmen) - 11 reacties Bij acquisitie verkoopt u de afspraak, niet uw product. Hoe zorgt u dat uw opperste concentratie en enthousiasme door de telefoon spettert.
Lees verder..
Denken, daar gaat het om Afspraken - 7,9 (56 stemmen) - 7 reacties In dit artikel wil ik je meenemen naar de meest essentiële factoren voor commerciële resultaten. Veel verkopers maken namelijk de cruciale denkfout dat succes het resultaat zou zijn van verkoopkunde en productkennis.
Lees verder..
Bent u een verkoper of afspraakjessprokkelaar? Afspraken - 7,4 (36 stemmen) - 10 reacties Verkopers fixeren zich tijdens koude acquisitiegesprekken eenzijdig op afspraken. Is geforceerd toewerken naar een afspraak wel zo verstandig?
Lees verder..
Wat moet je weten van telefonische acquisitie? Telefoontechniek - 7,6 (181 stemmen) - 22 reacties Omdat het geluid van één kant kwam, die van de sales rep. en ik aandachtig naar haar verhaal luisterde, was het voelbaar dat ze zich niet op haar gemak voelde. Had ze maar deze volgende 3 eenvoudige regels toegepast...
Lees verder..
Vele wegen leiden naar order Communicatie - 6,0 (2 stemmen) De tijden dat 5 à 6 bezoeken per dag konden worden afgelegd is passé. Hoe bereiken we dan al onze klanten? Noodzakelijk zijn een effectief bezoekfequentie-beleid en een helder communicatieprogramma met de klant.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..