Reacties
Stephan
Goedemorgen,
Dank u voor dit artikel. Ik heb mijzelf kapot gelachen. Bottom line, wees inderdaad anders dan je competitie en je maakt het verschil.
Wat gaaf zeg, chapeau!
Gr,
Stephan
Geweldig! Wat een verhaal. Je moet het maar durven.
Anton
Verrukkelijk!
Een tip die ik ergens oppikte van en goede verkoper, die niets liever wilde als sales maken:
Aan het einde van het onderhandelingsgesprek, bestaat er de kans dat de prospect zegt:
' Ik denk er nog even over na' of iets van die strekking.
De potentiele klant wil nog niet tot een beslissing over gaan.
Hij had een radio grafisch bestuurdbare helikopter bij zich, die zich inmiddels 100 voudig heeft terugbetaald als investering in onderhandelen.
Op het punt van 'ja' of 'nee' van de klant, zette hij de helicopter op tafel, en zei 10 seconden geen woord, maar keek de klant recht aan. Verwarring alom.
'Meneer, als wij deze opdracht voor u mogen uitvoeren, laat ik hem vliegen'
Spanning-brekend bij definitieve beslissingen om grote sommen geld en zeer effectief.
Roelof
Gaaf!!!
Zo zie je maar dat je creatief moet blijven.
De Earl Nightingale-methode moedigt verkopers aan om creatief te denken door het bedenken van 20 manieren die je zeker nooit zou gebruiken om een klant binnen te komen. Deze onmogelijke scenario’s dwingen je brein om buiten de gebaande paden te denken, en voor je het weet, zit er een bruikbaar idee tussen dat, mogelijk iets aangepast, verrassend effectief blijkt te zijn.
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|