Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Follow up

Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
De goede follow up (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
Laat uw brief of mail swingen (Redactie Verkopersonline.nl)
Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail (Redactie Verkopersonline.nl)
Waarom u foldermateriaal beter thuis kunt laten! (Christiaan Knopper)
Acquisitie via e-mail (Richard van Houten)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 6 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 5 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 3 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 2 (David Bloch)
De 10 e-Geboden: bewustwording met e-mail, deel 1 (David Bloch)
Referenties krijgen (Peter Stinckens)
Stuur geen informatie vooraf (Victor Bonke)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Follow-up loont! (Peter Stinckens)
Léést de klant uw prospectus wel? (Redactie Verkopersonline.nl)
E-mail kán effectiever (David Bloch)
E-mail: het communicatiespook (Herman Meijer)
10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen (Redactie Verkopersonline.nl)

Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen?

Het versturen van informatie naar klanten is niet altijd zinvol. Wat moet u doen om daarmee echt resultaten te boeken?

Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen?

Moet u informatie verzenden naar klanten? Weet dan waarom en houd rekening met de effecten.     

Hoe bereikt u dat de documentatie gelezen wordt?
Veel van de informatie en folders die u gaat verzenden, wordt zelden bekeken. Iedereen heeft het immers druk. Enkele tips om te zorgen dat uw documentatie tóch gelezen wordt:

  • Vraag waarom men informatie wenst. Doe er een begeleidend briefje bij en verwijs naar de redenen die de klant zelf opgaf. 

  • Stuur zo weinig mogelijk op, maar wel alles wat de klant nodig heeft. Hoe groter het pakket hoe kleiner de kans dat het gelezen gaat worden.

  • Geef follow up aan de informatie die u stuurt. Een klant die om informatie vraagt is een hot lead. Bel vier tot zes dagen nadat u de informatie verzonden hebt. 

  • Vraag nooit of uw klant de documentatie ontvangen heeft! Vraag steeds: 'Heeft u hiermee voldoende informatie?'

Tip
Wees zuinig met informatie, ze lézen het niet! En knoop de bovenstaande vier punten in uw oren!

Peter Stinckens
House of Imagination

Peter  Stinckens

Peter Stinckens

Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 5,9
(66 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Fakier |  http://www.aacc.nl

Ik vraag altijd of de informatie ontvangen is, dit ivm sommige firma's die een netwerk probleem hebben etc....

Is dit dan echt zo fout?!


Sales Manager

nog beter is het om informatie persoonlijk te overhandigen, heb je ook weer een goed contact moment om te kijken of er nog meer speelt bij de klant, om zo een nieuwe order te krijgen!

Robin

Je kan in plaats van te vragen of ze het ontvangen hebben beter vragen wat ze van de informatie vinden.. Mochten ze het niet ontvangen hebben dan hoor je dat vanzelf en dan kan je het alsnog toesturen ( weer een contactmoment erbij )

succes!

Errol van Engelen |  http://www.bizzmaxx.nl

Stel het volgende: je wordt als start-up nog weinig gebeld om informatie te sturen. Je weet dat je via cold calling niet gemakkelijk binnen komt.

Wat doe je dan? Je stuurt een company profile op, belt na een week op en probeert de link te leggen naar je contactpersoon. Cold calling is nu minder 'cold'. Vraag is of dit een goede benadering is of dat het nog effectiever kan.

martijn joosten |  http://www.leadstomore.com

Een andere manier is om aan de mensen zelf te vragen hoe ze geïnformeerd
wensen te worden. Als ze echt interesse hebben laten ze dit zeker weten.
je kunt de bezoekers die op je website komen gewoon vragen hoe ze de informatie willen ontvangen. Geef hierbij ook duidelijk weer dat je er een vervolg aan zult geven dan valt het telefoontje ook niet helemaal koud op hun dak.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel