Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen?
Het versturen van informatie naar klanten is niet altijd zinvol. Wat moet u doen om daarmee echt resultaten te boeken?
Moet u informatie verzenden naar klanten? Weet dan waarom en houd rekening met de effecten.
Hoe bereikt u dat de documentatie gelezen wordt? Veel van de informatie en folders die u gaat verzenden, wordt zelden bekeken. Iedereen heeft het immers druk. Enkele tips om te zorgen dat uw documentatie tóch gelezen wordt:
- Vraag waarom men informatie wenst. Doe er een begeleidend briefje bij en verwijs naar de redenen die de klant zelf opgaf.
- Stuur zo weinig mogelijk op, maar wel alles wat de klant nodig heeft. Hoe groter het pakket hoe kleiner de kans dat het gelezen gaat worden.
- Geef follow up aan de informatie die u stuurt. Een klant die om informatie vraagt is een hot lead. Bel vier tot zes dagen nadat u de informatie verzonden hebt.
- Vraag nooit of uw klant de documentatie ontvangen heeft! Vraag steeds: 'Heeft u hiermee voldoende informatie?'
Tip Wees zuinig met informatie, ze lézen het niet! En knoop de bovenstaande vier punten in uw oren!
Peter Stinckens House of Imagination
Peter Stinckens
|
Peter Stinckens werkt momenteel als algemeen directeur voor het House Of Imagination. Hij werkte als verkoper, key account manager, commercieel directeur en CEO. Als spreker en auteur is hij een vaste waarde in sales land.
Alle artikelen van deze auteur
|
|