Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Follow up

Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
De goede follow up (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
Laat uw brief of mail swingen (Redactie Verkopersonline.nl)
Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail (Redactie Verkopersonline.nl)
Waarom u foldermateriaal beter thuis kunt laten! (Christiaan Knopper)
Acquisitie via e-mail (Richard van Houten)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 6 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 5 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 3 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 2 (David Bloch)
De 10 e-Geboden: bewustwording met e-mail, deel 1 (David Bloch)
Referenties krijgen (Peter Stinckens)
Stuur geen informatie vooraf (Victor Bonke)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Follow-up loont! (Peter Stinckens)
Léést de klant uw prospectus wel? (Redactie Verkopersonline.nl)
E-mail kán effectiever (David Bloch)
E-mail: het communicatiespook (Herman Meijer)
10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen (Redactie Verkopersonline.nl)

Laat uw brief of mail swingen

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Hoe creëert u optimale aandacht voor uw e-mail berichten en verkoopbrieven? Hier een aantal praktische aanwijzingen.

Laat uw brief of mail swingen

Praktische schrijftips

  • Begin uw brief of mail met een indringende vraag. Door de tekst heen werkt u met deelvragen die de aandacht en nieuwsgierigheid opwekken naar het juiste antwoord.
  • Begin met uw sterkste argument, i.c. het sterkste produktvoordeel.
  • Vermijd generalisaties en vaagheden. Wees specifiek.
  • Leg snel de koppeling tussen uw tekst en het belang, de wensen en behoeften van de lezer.
  • Concentreer u op de koopargumenten (het belang van de lezer) en niet op de verkoopargumenten. Verkoop voordelen, resultaten, besparingen, efficiency en oplossingen.
  • Noem de produktvoordelen met de grootste aantrekkingskracht, verlies u niet in allerlei details.
  • Zorg voor herkenbaarheid. Zodat de lezer zegt: Ja, zo gaat dat bij mij precies zo
  • Creëer levendige en herkenbare beelden, dramatiseer zonodig, maak u tekst dynamisch zodat de lezer geïnspireerd wordt. En liefst op zo kort mogelijke termijn wil delen in wat uw produkt aan voordelen te bieden heeft. 
  • Wat u schrijft moet entertaining zijn, nergens mag de tekst doorsukkelen.
  • Gebruik daartoe simpele, korte zinnen, kristalhelder van inhoud en betekenis.
  • Pas de bedrijvende stijl toe en gebruik levendige, actieve werkwoorden. 
  • Vermijd te veel bijvoeglijke naamworden, bijwoorden en bijzinnen. No-nonsense taal dus, vooral niet te technisch.
  • Zorg voor heldere bruggetjes tussen de tekstonderdelen, logische overgangen, zodat u van zin tot zin goed te volgen bent.

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 6,3
(4 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Ger Koreman |  http://ww.dea.nl

Let op! per 1 oktober mag er geen reclame meer gemaakt worden via e-mail. U dient vooraf toestemming te vragen aan de ontvanger en deze toestemming te bewaren.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel