Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Follow up

Zo word je digitaal persoonlijk met je klant (Rene Knecht)
6 stappen om de reacties op je mail gigantisch te verhogen! (Jorg Hartog)
In 6 stappen meer reactie op je mail (Jorg Hartog)
Het ABC van bellen in deze tijd: Aanhouden Bellen Corona (Marianne van de Water)
Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
De goede follow up (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
Laat uw brief of mail swingen (Redactie Verkopersonline.nl)
Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail (Redactie Verkopersonline.nl)
Waarom u foldermateriaal beter thuis kunt laten! (Christiaan Knopper)
Acquisitie via e-mail (Richard van Houten)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 6 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 5 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 3 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 2 (David Bloch)
De 10 e-Geboden: bewustwording met e-mail, deel 1 (David Bloch)
Referenties krijgen (Peter Stinckens)
Stuur geen informatie vooraf (Victor Bonke)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Follow-up loont! (Peter Stinckens)
Léést de klant uw prospectus wel? (Redactie Verkopersonline.nl)
E-mail kán effectiever (David Bloch)
E-mail: het communicatiespook (Herman Meijer)
10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen (Redactie Verkopersonline.nl)

Mail gereed hebben

Het is bij koude acquisitie belangrijk dat u een 'standaardmail' beschikbaar hebt. Daarmee kunt u alert en snel de besproken zaken nader toelichten. 

Mail gereed hebben

Zorg ervoor dat u nadat u een prospect gebeld hebt, direct een mail kunt sturen met daarin een kort overzicht van wat u voor iemand kunt betekenen; welke toegevoegde waarde u deze klant te bieden heeft. Inclusief een verwijzing naar uw website, uw contactgegevens e.d. Deze mail moet niet langer dan 3-4 alinea's zijn, steekwoorden bevatten en kort en krachtig zijn.

Standaardingrediënten
Deze mail heeft enerzijds een aantal standaardingrediënten, maar wordt anderzijds elke keer weer specifiek aangepast voor de betreffende prospect. Denk hierbij aan (uiteraard) de naam, maar ook in het kort aan een aantal specifieke punten waarover gesproken is. In geval er al een afspraak gemaakt is, bevat het tevens de details over deze afspraak.

Tip
Een standaardmail maakt het u mogelijk terstond te reageren op een acquisitiegesprek met een prospect, waardoor hij weet met wie hij gesproken heeft en welke toegevoegde waarde hij te beden heeft.

Victor Bonke
Acquiro

Victor Bonke

Victor  Bonke
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro  & LinkedIn4Biz

Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Acquisitie, E-mail
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   7,6
(16 stemmen)
Reacties

Goede tip! Zo kan je snel doorwerken en zorg je voor een goed belritme!

Kees Voorbogt

Prima idee.

Heb je nog meer tips?

Victor Bonke |  http://www.acquiro.nl

Beste Kees,

Als je op deze site zoekt op 'bonke' krijg je er zomaar nog een tiental...

Hartelijke groet,

Victor

nicole de Rivière |  http://www.limtravel.be

Het zij zo evidente vaststellingen en wijsheden ,soms is het enkel een vergetelheid om dit echt toe te passen , maar dit is zeker zin vol , en doet verder denken
alvast bedankt en ik bekijk ALTIJD uw adviezen , maar ze toepassen is niet altijd mogelijk .

grtjs
Nicole de Rivière

Errol van Engelen |  http://slidesha.re/UsYDGI

Heel goede tip. Op deze wijze kan je helemaal inzoomen op de uitdagingen van de prospect.

Bas L.M. Jansen |  http://nilba.eu

wij zijn gebruikers en resellers van ACT en Swiftpage en juist deze combinatie maakt reageren zoals besproken in het artikel heel goed mogelijk.

Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel