Mail gereed hebben
Het is bij koude acquisitie belangrijk dat u een 'standaardmail' beschikbaar hebt. Daarmee kunt u alert en snel de besproken zaken nader toelichten. Zorg ervoor dat u nadat u een prospect gebeld hebt, direct een mail kunt sturen met daarin een kort overzicht van wat u voor iemand kunt betekenen; welke toegevoegde waarde u deze klant te bieden heeft. Inclusief een verwijzing naar uw website, uw contactgegevens e.d. Deze mail moet niet langer dan 3-4 alinea's zijn, steekwoorden bevatten en kort en krachtig zijn.
Standaardingrediënten Deze mail heeft enerzijds een aantal standaardingrediënten, maar wordt anderzijds elke keer weer specifiek aangepast voor de betreffende prospect. Denk hierbij aan (uiteraard) de naam, maar ook in het kort aan een aantal specifieke punten waarover gesproken is. In geval er al een afspraak gemaakt is, bevat het tevens de details over deze afspraak.
Tip Een standaardmail maakt het u mogelijk terstond te reageren op een acquisitiegesprek met een prospect, waardoor hij weet met wie hij gesproken heeft en welke toegevoegde waarde hij te beden heeft.
Victor Bonke Acquiro
Victor Bonke
|
Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd op zijn eigen meer dan 30 jaar ervaring. Daarnaast leert hij sales hoe ze LinkedIn als een effectief acquisitietool kunnen gebruiken. Acquiro & LinkedIn4Biz
Alle artikelen van deze auteur
|
|