Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Follow up

Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
De goede follow up (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
Laat uw brief of mail swingen (Redactie Verkopersonline.nl)
Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail (Redactie Verkopersonline.nl)
Waarom u foldermateriaal beter thuis kunt laten! (Christiaan Knopper)
Acquisitie via e-mail (Richard van Houten)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 6 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 5 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 3 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 2 (David Bloch)
De 10 e-Geboden: bewustwording met e-mail, deel 1 (David Bloch)
Referenties krijgen (Peter Stinckens)
Stuur geen informatie vooraf (Victor Bonke)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Follow-up loont! (Peter Stinckens)
Léést de klant uw prospectus wel? (Redactie Verkopersonline.nl)
E-mail kán effectiever (David Bloch)
E-mail: het communicatiespook (Herman Meijer)
10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen (Redactie Verkopersonline.nl)

Acquisitie via e-mail

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Waaraan moet u denken als u uw prospects en klanten gaat mailen met uw aanbod van producten of diensten?

Acquisitie via e-mail

10 gouden Tips

  • Zorg voor 100% foutloze adressering (ook geen spatie teveel).
  • Wek nieuwsgierigheid op aan de buitenkant/bij de eerste woorden van de brief.
  • Zorg dat men zichzelf (eigenschappen/wensen/dromen) direct herkent als men de verkoopbrief/offerte gaat lezen.
  • Druk op de knop 'plezier, pijn of pijn willen voorkomen'.
  • Creëer een gouden bestand van 'willende kopers' (nieuwsgierigen en behoeftigen).
    (Hou de kopers vast in een apart bestand)
  • Geen standaardbrieven. Zorg voor onorthodoxheid. Begin anders en sluit anders af (dan de standaard zinnen).
  • Maak gebruik referenties (van tevreden klanten).
  • Houd rekening met magische (positieve) en tragische (negatieve) woorden.
  • Betrek ook de onzichtbare beïnvloeders van beslissers (U wilt toch niet dat uw kind iets overkomt?. Als u overlijdt…. kan uw partner dan nog wel de kosten opbrengen?).
  • Zorg ook ná de aankoop voor gedegen ondersteuning van de beslisser om zijn genomen beslissing nog eens te rechtvaardigen. Voor zichzelf én voor zijn omgeving.

Gouden Marketing Regels van uw offerte/voorstel/aanbod/tekst
Magische en tragische woorden: de juiste woorden in uw verkoopboodschap inspireren uw prospect en maken hen enthousiast over een aankoop bij uw onderneming. De verkeerde woorden maken van een fantastische dienst of topproduct een mislukking.

Magische woorden
gratis – nieuw – u – verkoop – besparing – geld – ontdekken – resultaten – makkelijk – bewezen – gegarandeerd – voordelen – alternatief – nu – win – verkrijgen – blij – vertrouwd – comfortabel – gezond – veilig – juist – correct – fun – waarde – advies – gewild – uw – waarom – 'de naam' – persoonlijk – vertrouwelijk – vandaag – tijdelijk –snel - bijzonder aanbod - alleen voor… exclusief – bespaar - voor 't eerst – eindelijk –uniek – Hoe u...

Tragische woorden
koop – verplichting – fout – probleem – slecht – verkoop – verlies – moeilijk – mislukking – besluit – deal – verantwoordelijkheid – lastig – kosten – contract.

Maar let op: vermijd ook constructies als 'geen mislukking, niet lastig'. De aandacht wordt toch getrokken door de negatieve woorden. Denk maar aan de zin: Denk niet aan 5 groene appels...

Veel succes met het schrijven van een succesvolle krachtige e-mailing.

Richard van Houten
Bron & Partners

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 5,6
(34 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel