Alle artikelen van Henk Hemstra

Henk  Hemstra

Henk Hemstra helpt financiële dienstverleners bij het vinden, binden en excellent bedienen van klanten. Zijn klantenkring telt zowel internationale banken en verzekeraars als zelfstandig opererende financieel adviseurs. Zijn motto: Tijd Pauzeert Nooit!

Zijn uw verkoopdoelen concreet genoeg? Doelen stellen - 5,5 (6 stemmen) - 2 reacties Uw verkoopdoelen ondersteunen uw strategie optimaal. U heeft ze zelf vertaald naar team- en individuele doelen. Ja toch? Gebruik onze vragenlijst verkoopdoelen wanneer u twijfelt.
Lees verder..
Weg met verkoopprovisies! Provisie - 7,4 (37 stemmen) - 3 reacties U en uw verkopers maken zware tijden door: nieuwe klanten binnenhalen is uitdagender dan ooit en uw trouwe klanten houden beide handen op de knip.
Lees verder..
Doe niet mee aan misleidende telefonische verkooppraktijken Acquisitie - 6,6 (9 stemmen) - 1 reacties Agressieve of misleidende telefonische verkooppraktijken zijn uiteraard uit den boze. Consumenten wantrouwen telefonische verkoop, hebben er vaak een hekel aan en u beschadigt de reputatie van uw bedrijf.
Lees verder..
Loont kwaliteit als strategie? Kwaliteit - 7,5 (4 stemmen) Let maar eens op wat er gebeurt als u de kwaliteit van uw dienstverlening verlaagt. Kunt u zich met kwaliteit als belangrijkste wapen naar een betere marktpositie manoeuvreren? En die positie dan vasthouden?
Lees verder..
Vraag het eerst aan uw klanten! 7,5 (6 stemmen) Heeft u plannen om iets in uw verkoopmethoden of uw assortiment te veranderen? Vraag eerst aan een groep klanten of dat wel een goed idee is. Niet iedere verandering is namelijk automatisch een verbetering.
Lees verder..
Succesvol bezuinigen met solide verkooprapportages Rapporteren - 7,0 (8 stemmen) Wanneer u de geldkraan dichtdraait voor marketing & verkoop om uw winsten weer op peil te brengen loopt u de kans het tegendeel te bereiken omdat daardoor uw omzet daalt.
Lees verder..
Misschien verkoopt u te duur Prijs - 6,8 (8 stemmen) De snelste manier om uw verkoopkosten te verlagen? Verkoop uw diensten en producten via goedkopere kanalen waar dat kan.
Lees verder..
Checklist Sales Actie Salesmanager - 6,1 (21 stemmen) Bereid u een sales-actie voor? Met een goed communicatieplan voorkomt u weerstanden en vertraging. Het hoe u zo'n plan in de kern opstelt leggen we hieronder uit.
Lees verder..
Klanttevredenheidsmetingen. Simpel of te Simpel? Klanttevredenheid Uw klanten weten uitstekend welke onderdelen van uw dienstverlening wel of niet aan hun eisen voldoen. De vraag is: houdt u gelijke tred met de klant, ofwel: zijn uw tevredenheidsmetingen nog steeds adequaat?
Lees verder..
Kent u het koopgedrag van uw klanten? Klantenkennis - 5,3 (8 stemmen) U wilt het liefst zo veel mogelijk weten van het koopgedrag van uw klanten. Er is maar één manier om er achter te komen: Praat met ze. Met deze checklist bepaalt u of u genoeg weet.
Lees verder..
In 3 stappen naar een (h)echt team Sales Management - 8,0 (8 stemmen) In een optimaal functionerend team wordt goed samengewerkt. De leden vervullen niet alleen hun eigen rol, maar helpen elkaar waar nodig. Hoe krijg je zo'n optimaal team van de grond?
Lees verder..
Het dominante koopmotief zien Koopmotieven - 7,1 (8 stemmen) - 3 reacties Waarom koopt niet iedereen de auto met de beste prijs/prestatieverhouding? Omdat we niet kopen op grond van pure logica. We nemen emotionele beslissingen.
Lees verder..
Klantenkennis? Klantenkennis - 8,0 (1 stemmen) - 4 reacties U wilt het liefst zo veel mogelijk weten van het koopgedrag van uw klanten. Er is maar één manier om er achter te komen: Praat met ze. Met deze checklist bepaalt u of u genoeg weet.
Lees verder..
Heeft uw provisiesysteem gewerkt? Provisie - 9,0 (1 stemmen) - 1 reacties Functioneert uw provisiesysteem wel naar behoren? Hieronder leest u wat er mis kan gaan en wat u daaraan kunt doen.
Lees verder..
Zijn uw verkoopdoelen concreet genoeg? Doelen stellen - 6,5 (6 stemmen) Uw verkoopdoelen ondersteunen uw strategie optimaal. U heeft ze zelf vertaald naar team- en individuele doelen. Ja toch? Gebruik de vragenlijst wanneer u twijfelt, bestemd voor verkoopleider én verkopers.
Lees verder..
CV-fraude (catch me if you can) Carrière in de Verkoop - 6,8 (4 stemmen) - 2 reacties Wanneer u zuinig op uw klanten bent, zorgt u dat u het beste personeel aanneemt en houdt. Dat begrijpt ieder managementteam. En toch gaat het zo nu en dan heel erg fout.
Lees verder..
Een bonus van 36 miljoen Klantenbinding - 2 reacties Wilt u een eerlijke en betrouwbare relatie met uw klanten opbouwen zodat ze steeds opnieuw bij u kopen en het aan hun vrienden doorvertellen? Wilt u hen zelfs fans van uw merk maken? Lees hier hoe.
Lees verder..
Denk in termen van omzet, praat niet over klanten Provisie - 8,0 (1 stemmen) - 1 reacties Attent word ik met allerlei voordelen gelokt om vooral nu klant te worden. Geen enkele moeite lijkt teveel. Keer op keer word ik gebeld en bezocht. Net zolang tot ik getekend en betaald heb. En daarna?
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..