Alle artikelen over Focus

Verkoopsucces? Maak 3 keuzes Acquisitie - 8,7 (27 stemmen) - 2 reacties Er zijn drie zaken waar u zich voor de volle 100% aan moet binden, maar dan gaat de deur naar verkoopsucces ook gegarandeerd voor u open.
Lees verder..
Weg met het USP! Leve het ISP! Doelgroep - 7,9 (14 stemmen) - 2 reacties Bedrijven en experts roepen via allerlei media om het hardst hoe uniek hun product is. Toegegeven, iedereen moet ergens bijzonder in zijn, anders heeft de klant niets te kiezen. Maar, spreekt uw zelfbenoemde uniciteit uw klant wel voldoende aan?
Lees verder..
Beslis! Kies uw klant Doelgroep - 8,0 (24 stemmen) - 2 reacties Fors groeien als het economisch klimaat even tegenzit? Dat kan, mits u selectief durft te zijn. Breng focus aan in uw klantenbestand; juist nu.
Lees verder..
Meer opdrachten scoren uit offertes Offertes - 8,6 (16 stemmen) Ook zo benieuwd waarom uw concurrenten meer opdrachten uit offertes scoren? Ontdek de gemeenschappelijke kwaliteiten van deze winnaars van offertetrajecten en verhoog uw eigen winkansen!
Lees verder..
Klantloyaliteit: een must! Accountplan - 7,6 (34 stemmen) - 4 reacties Bedrijven doen vaak aanbiedingen die niet reëel zijn. Realiseer in drie stappen een krachtig alternatief voor deze prijsconcurrentie.
Lees verder..
Ook als het goed gaat kan het beter Sales Management - 9,2 (29 stemmen) - 1 reacties Soms zijn processen zo vanzelfsprekend, dat niemand meer ziet dat het beter kan. Die passiviteit staat verkoopsucces in de weg. Hoe houdt u zichzelf en uw verkopers scherp?
Lees verder..
Naar meer winstgevende klanten met het GIK profiel Doelgroep - 7,2 (10 stemmen) - 4 reacties Uit onderzoek blijkt dat voor een gemiddeld bedrijf slechts 15 tot 20% van het klantenbestand bijdraagt aan de winst. Met het GIK profiel kunt u dat veranderen. Hoe pakt u dit aan?
Lees verder..
Uw klanten: winstgevend of kostenpost? Focus - 8,6 (36 stemmen) - 4 reacties Dragen al uw klanten bij aan uw bedrijfswinst of zijn er ook afnemers die u juist geld kosten? Als u uw winstgevendheid serieus wilt verbeteren, moet u van die laatste groep afscheid durven nemen.
Lees verder..
Multi-tasken werkt niet Focus - 7,7 (28 stemmen) - 1 reacties Onze hersenen zijn een krachtige computer, maar wel met grenzen. Ontdek waarom het, ook juist in de verkoop, beter is één ding tegelijk te doen.
Lees verder..
Bereikt u de omzet en de marge die u wilt? Focus - 7,6 (23 stemmen) - 7 reacties Bent u er ook zo bedreven in om steeds maar weer resultaten te boeken die u niet wilt? Lage omzet, te lage marges, te weinig afspraken, te weinig leads….etc? Hoe kan dat nou?
Lees verder..
Zorg voor focus in uw presentatie en vermijd een afgang Presenteren - 8,9 (20 stemmen) Een goede presentatie is als een karatetrap: om uw doel te bereiken moet u focussen. Lukt dat niet, dan is het resultaat zeer pijnlijk.
Lees verder..
Hoe maakt u een goed verkoopplan? Verkoopplan - 7,2 (26 stemmen) - 3 reacties Hoeveel taken doet u naast uw kerntaak als verkoper? Hoeveel tijd besteedt u aan zaken die niets te maken hebben met het bereiken van de doelen waarvoor uw functie is bedoeld?
Lees verder..
Presteren, presteren, presteren! Voorbereiding - 7,4 (25 stemmen) - 2 reacties Elke organisatie leeft bij gratie van de resultaten, winst, marktaandeel, omzet…Maar laten we eerlijk blijven met ons zelf. Uiteindelijk is de winst die een organisatie moet maken, de grondreden voor haar bestaan.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..