Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Follow up

Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
De goede follow up (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
Laat uw brief of mail swingen (Redactie Verkopersonline.nl)
Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail (Redactie Verkopersonline.nl)
Waarom u foldermateriaal beter thuis kunt laten! (Christiaan Knopper)
Acquisitie via e-mail (Richard van Houten)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 6 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 5 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 3 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 2 (David Bloch)
De 10 e-Geboden: bewustwording met e-mail, deel 1 (David Bloch)
Referenties krijgen (Peter Stinckens)
Stuur geen informatie vooraf (Victor Bonke)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Follow-up loont! (Peter Stinckens)
Léést de klant uw prospectus wel? (Redactie Verkopersonline.nl)
E-mail kán effectiever (David Bloch)
E-mail: het communicatiespook (Herman Meijer)
10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen (Redactie Verkopersonline.nl)

Léést de klant uw prospectus wel?

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

U geeft of verstuurt de klant uw prospectus of catalogus. Maar léést hij het ook echt?

Léést de klant uw prospectus wel?

Het is frustrerend als u de klant informatiemateriaal geeft over uw product en u bent er niet zeker van dat hij het ook werkelijk leest. 

En dat is vaak wel de praktijk: informatiemateriaal dat bij de klant linea recta richting prullenbak gaat.

Drie simpele manieren om de prullenbak te ontlopen

  • Gebruik een geel markeerstift en streep de informatie aan waarvan u wilt dat de klant het leest.
  • Plak felle stickertjes op de pagina's die betrekking hebben op de producten waarover u met de klant hebt gesproken.
  • Maak met een paperclip uw visitekaartje vast op de prijs/productlijst.

Met deze drie 'ingrepen' creëert u voldoende nieuwsgierigheid bij de klant om te bereiken dat hij echt gaat LEZEN. En daar gaat het om.
Het gebruik van een markeerpen en stickers laat ook zien dat u zich de tijd en inspanning heeft getroost om de klant van dienst te zijn.

Tip
U krijgt alleen commitment van de klant als u er alles aan heeft gedaan dat hij het toegestuurde materiaal ook werkelijk léést.

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel