Sales Professional: waarin wilt u zich ontwikkelen?


Follow up

Scoren met e-mail: grijp direct de aandacht van uw prospect! (David Bloch)
De goede follow up (Peter Stinckens)
Hoe minder informatie, hoe beter voor de klant (Jos Burgers)
De kracht van uw eigen territorium (David Bloch)
Mail gereed hebben (Victor Bonke)
Wanneer kopen klanten? (Peter Stinckens)
Wanneer is het zinvol klanten informatie te sturen? (Peter Stinckens)
Hoe reageert u op offerteaanvragen? (Michel Hoetmer)
Laat uw brief of mail swingen (Redactie Verkopersonline.nl)
Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail (Redactie Verkopersonline.nl)
Waarom u foldermateriaal beter thuis kunt laten! (Christiaan Knopper)
Acquisitie via e-mail (Richard van Houten)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 6 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 5 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 3 (David Bloch)
De 10 e-Geboden, bewustwording met e-mail, deel 2 (David Bloch)
De 10 e-Geboden: bewustwording met e-mail, deel 1 (David Bloch)
Referenties krijgen (Peter Stinckens)
Stuur geen informatie vooraf (Victor Bonke)
De andere kant van de tafel (Peter Stinckens)
Follow-up loont! (Peter Stinckens)
Léést de klant uw prospectus wel? (Redactie Verkopersonline.nl)
E-mail kán effectiever (David Bloch)
E-mail: het communicatiespook (Herman Meijer)
10 tips bij het verzamelen van e-mailadressen (Redactie Verkopersonline.nl)

Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Dagelijks zult u email moeten beantwoorden of voice-mail. Waar moet u op letten?

Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail

Er zijn een paar richtlijnen die u altijd kunt toepassen en die u garanderen dat u echt doordringt tot de prospect/klant.
Het zijn scrips die u vast in uw hoofd moet hebben en die van toepassing zijn op mail, voice-mail of wanneer u een gate-keeper aan de lijn hebt, de secretaresse dus, wier taak het is u af te houden .

Om u van maximale aandacht en response te verzekeren moet u de volgende kernpunten in gedachten houden:

Pijn
Begin met het probleem van de klant. Niet met informatie over uzelf.

Hoop
Zeg wat u heeft te bieden: Wij kunnen uw probleem oplossen.

Referenties
Noem een paar klanten die hem bekend zijn en geloofwaardig.

Productfeatures
Noem een paar unieke, onderscheidende producteigenschappen. Neem daarvoor niet meer  dan 30 seconden de tijd.

Response
Vertel de klant wat hij moet doen en hoe. Als u meer wilt weten, belt u me dan even.

Tip
Houd uw bericht zo kort mogelijk en vermijd iedere uitwijding. De bovenstaande vijf punten zijn het geraamte en dat is voldoende.

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel