Efficiënte beantwoording van voice- en e-mail
Redactie Verkopersonline.nl
Dagelijks zult u email moeten beantwoorden of voice-mail. Waar moet u op letten? 
Er zijn een paar richtlijnen die u altijd kunt toepassen en die u garanderen dat u echt doordringt tot de prospect/klant. Het zijn scrips die u vast in uw hoofd moet hebben en die van toepassing zijn op mail, voice-mail of wanneer u een gate-keeper aan de lijn hebt, de secretaresse dus, wier taak het is u af te houden .
Om u van maximale aandacht en response te verzekeren moet u de volgende kernpunten in gedachten houden:
Pijn Begin met het probleem van de klant. Niet met informatie over uzelf.
Hoop Zeg wat u heeft te bieden: Wij kunnen uw probleem oplossen.
Referenties Noem een paar klanten die hem bekend zijn en geloofwaardig.
Productfeatures Noem een paar unieke, onderscheidende producteigenschappen. Neem daarvoor niet meer dan 30 seconden de tijd.
Response Vertel de klant wat hij moet doen en hoe. Als u meer wilt weten, belt u me dan even.
Tip Houd uw bericht zo kort mogelijk en vermijd iedere uitwijding. De bovenstaande vijf punten zijn het geraamte en dat is voldoende.
(red.)
Redactie Verkopersonline.nl
|