Volg ons op Facebook 2.881
Volg ons op Twitter 6.776
Sluit u aan bij onze LinkedIn groep 5.778
Word lid van onze gratis nieuwsbrief 26.790

Overtuigende verkoopgesprekken voeren


Tip 1: Een goed begin van uw verkoopgesprek
Er zijn verkopers die veronderstellen dat ze eerst over koetjes en kalfjes moeten praten. Verkopers leiden zo’n rundveegesprek vaak in met een aardige opmerking over het interieur van het kantoor, zoals een schilderij of een trofee. Dat mag allemaal vreselijk aardig klinken, maar het is ook een beetje klef. Hoe vaak zou de prospect dit gehoord hebben? Met andere woorden: U zet u uzelf neer als clichémannetje of -vrouwtje. U scoort er niet mee.
Erger: soms leidt het tot een negatieve wending aan het gesprek. Het zal u maar overkomen dat u een compliment maakt dat helemaal verkeerd valt. Een verkoper maakte ooit een lovende opmerking over een foto van een kind. De klant trok wit weg en stamelde ‘dat was mijn zoon, die is pasgeleden verongelukt!’ Au!
U kunt dit gemakkelijk voorkomen: houd het gesprek zakelijk. Refereer aan uw eerdere contacten en vat kort samen wat uw bedoelingen zijn. De prospect weet namelijk ook dat u komt om een zakelijk gesprek te voeren. Hij verwacht dat u het zakelijk houdt. Veel later, als u uw gesprekspartner beter kent is er uiteraard meer ruimte voor het uitwisselen van persoonlijke zaken.
Volgende Tip



Welk cijfer geeft u deze tip?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Lezerswaardering: 10,0 (1 stemmen)


1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
Gratis en vrijblijvend 3 offertes? Klik hier!
5 tips Sales Training selecteren
7 tips Personal Branding voor Sales Trainers
Onze auteurs
Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Walter  Spruyt

Walter Spruyt

Walter Spruyt is 1 van de 2 drijvende krachten acher Salesguide.be. Al 15 jaar vergezelt en coacht.. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman is als trainer en ondernemer actief bij Kenneth Smit. Hij helpt ambitieuze salespro.. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

David  Bloch

David Bloch

In zijn internationale praktijk is David een veelgevraagd presentator, trainer, consultant, coach .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

   Rob Snoeijen

Rob Snoeijen

Sales-Inspirator Rob Snoeijen is gecertificeerd salestrainer, coach, spreker, oprichter van SalesT.. meer..

NOG MEER VERKOPEN?