Overtuigende verkoopgesprekken voeren


Tip 4: Voor alles is een juiste plaats en tijd
Geduldig de wensen van klanten onderzoeken is lastig omdat verkopers eigenlijk met een andere doelstelling naar hun klant gaan. Ze willen deals sluiten. En dus proberen ze bij de eerste de beste gelegenheid hun product of dienst te presenteren. Dat lijkt de snelste weg naar meer omzet. Ze doen dit soms al na enkele minuten in het verkoopgesprek. Het zal u niet verbazen dat op zo’n moment de prospect zijn hakken stevig in het hoogpolige tapijt drukt. Op deze manier lokken verkopers allerhande tegenwerpingen uit.

Slimme verkopers tonen eerst interesse in het wel en wee van hun klanten. Ze gaan op onderzoek uit. Ze proberen uit te vinden of de klant bepaalde problemen heeft waar de verkoper mee kan helpen. Is er zo’n probleem? Dan neemt hij samen met de klant de aard van het probleem en de negatieve gevolgen van dit probleem door. Pas wanneer de klant inziet dat er een probleem is en dat er een oplossing moet komen staat het sein op veilig voor een presentatie. Bovendien kan de verkoper dan ook gerichte argumenten aandragen in plaats van allerlei generieke voordelen uit de folder oplepelen.
Uw cijfer:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
9,0 (1 stemmen)
Volgende Tip

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..