Alle artikelen van Ronald van den Berg
Ronald van den Berg MSc is consultant, trainer en coach bij customervision. Hij ondersteunt BtoB-ondernemingen bij het verhogen van duurzaam rendement door het professionaliseren van verkoop op strategisch, organisatorisch en individueel niveau. Daarnaast is Ronald o.a. MBA-docent Strategisch Sales & Accountmanagement.
|
|
|
|
|
Hoe passeer ik mijn contactpersoon?
Contactpersoon - 8,2 (21 stemmen) - 3 reacties
Wanneer de relatie met uw contactpersoon bij een klant u niet verder brengt, hoe kunt u deze persoon dan passeren? Of zijn er andere mogelijkheden om de relatie succesvol te verbreden en te verdiepen?
|
Lees verder..
|
|
|
De kracht van salescoaching
Sales coaching - 7,9 (17 stemmen) - 4 reacties
De complexiteit van het verkoopvak vraagt om voortdurende ontwikkeling van verkopers. Salescoaching is een van de meest effectieve manieren om verkopers te ontwikkelen en daarmee direct de kans op verkoopsucces te vergroten.
|
Lees verder..
|
|
|
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces
Sales Management - 7,5 (19 stemmen) - 2 reacties
Slagingspercentages van verkoopkansen inschatten is lastig en zelden accuraat. Door Pipeline management in te zetten brengt u daar verandering in.
|
Lees verder..
|
|
|
Is het effect van de gunfactor afgenomen?
Gunfactor - 6,6 (25 stemmen) - 5 reacties
Het is een bekend maar ongrijpbaar fenomeen: de gunfactor. Verkopers willen het graag hebben en salesmanagers willen verkopers die erover beschikken. Maar wat is het precies, kan het beïnvloed worden en is het aan verandering onderhevig?
|
Lees verder..
|
|
|
CRM: lust of last?
CRM - 7,9 (29 stemmen) - 21 reacties
De inzet van CRM kan voor de verkoper een lust of een last zijn. Dit komt door misverstanden over wat CRM is en de manieren waarop het wordt geïmplementeerd. Zet CRM in om duurzaam concurrentievoordeel te realiseren.
|
Lees verder..
|
|
|
Het salesteam als motor van succes
Salesteam - 7,0 (10 stemmen)
Door de aandacht voor het team te vergroten liggen er kansen om de effectiviteit te vergroten, relaties met klanten te verstevigen en meer omzet en rendement te realiseren.
|
Lees verder..
|
|
|
Vergroot de slagingskans van offertes
Offertes - 8,2 (23 stemmen) - 1 reacties
De slagingskans van offertes ligt meestal tussen de 10 en 30%. Verhoog deze kans aanzienlijk met gekwalificeerde leads en een nieuwe kijk op het begrip offerte.
|
Lees verder..
|
|
|
Voorkom twijfel na de koop
After-sales - 8,8 (9 stemmen)
Verkopers besteden veel tijd aan het scoren van een order. Wanneer deze is binnengehaald bestaat de kans dat de aandacht voor deze klant enigszins verslapt. Het is zaak om mogelijke twijfel na de koop, wat de relatie serieus negatief kan beïnvloeden, in alle gevallen te voorkomen.
|
Lees verder..
|
|
|
Benut strategische verkoopkansen
Strategie - 7,9 (24 stemmen) - 2 reacties
Hoe denkt u mee met de klant over strategische oplossingen? In 4 stappen naar meer toegevoegde waarde.
|
Lees verder..
|
|
|
Haal meer rendement uit verkooptrainingen
Salestraining - 7,0 (15 stemmen) - 7 reacties
Verkooptrainingen, hebben die wel zin? Misschien niet altijd, maar wel als u deze vier tips ook echt in de praktijk brengt.
|
Lees verder..
|
|
|
Opening verkoopgesprek: bezint eer ge begint
Verkoopgesprek - 8,6 (61 stemmen) - 8 reacties
Net als bij een goed boek ligt alles wat komen gaat in een verkoopgesprek al besloten in de opening. Het belang daarvan wordt nog wel eens onderschat. Met SODAT krijgt de opening de aandacht die hij verdient en die u verder brengt.
|
Lees verder..
|
|
|
Verkoopstrategieën
Verkoopstrategie - 5,4 (59 stemmen) - 11 reacties
De druk om het jaartarget 2013 te halen voelbaar. Toch is het zinvol om ook de verkoopstrategieën voor de middellange en lange termijn niet uit het oog te verliezen. Het groeimodel van Ansoff levert die strategieën
|
Lees verder..
|
|
|
Veranderende eisen aan verkopers
Consultative Selling - 6,8 (25 stemmen) - 8 reacties
Veranderende omstandigheden stellen aanvullende eisen aan verkopers. Over welke kwaliteiten moet een verkoper beschikken om in hedendaagse, dynamische en competitieve markten succesvol te zijn en te blijven?
|
Lees verder..
|
|
|
|