Alle artikelen van Ronald van den Berg

Ronald van den Berg

Ronald van den Berg MSc is consultant, trainer en coach bij customervision. Hij ondersteunt BtoB-ondernemingen bij het verhogen van duurzaam rendement door het professionaliseren van verkoop op strategisch, organisatorisch en individueel niveau. Daarnaast is Ronald o.a. MBA-docent Strategisch Sales & Accountmanagement.

Hoe passeer ik mijn contactpersoon? Contactpersoon - 8,2 (21 stemmen) - 3 reacties Wanneer de relatie met uw contactpersoon bij een klant u niet verder brengt, hoe kunt u deze persoon dan passeren? Of zijn er andere mogelijkheden om de relatie succesvol te verbreden en te verdiepen?
Lees verder..
De kracht van salescoaching Sales coaching - 7,9 (17 stemmen) - 4 reacties De complexiteit van het verkoopvak vraagt om voortdurende ontwikkeling van verkopers. Salescoaching is een van de meest effectieve manieren om verkopers te ontwikkelen en daarmee direct de kans op verkoopsucces te vergroten.
Lees verder..
Pipeline management: voorspelbaar verkoopsucces Sales Management - 7,5 (19 stemmen) - 2 reacties Slagingspercentages van verkoopkansen inschatten is lastig en zelden accuraat. Door Pipeline management in te zetten brengt u daar verandering in.
Lees verder..
Is het effect van de gunfactor afgenomen? Gunfactor - 6,6 (25 stemmen) - 5 reacties Het is een bekend maar ongrijpbaar fenomeen: de gunfactor. Verkopers willen het graag hebben en salesmanagers willen verkopers die erover beschikken. Maar wat is het precies, kan het beïnvloed worden en is het aan verandering onderhevig?
Lees verder..
CRM: lust of last? CRM - 7,9 (29 stemmen) - 21 reacties De inzet van CRM kan voor de verkoper een lust of een last zijn. Dit komt door misverstanden over wat CRM is en de manieren waarop het wordt geïmplementeerd. Zet CRM in om duurzaam concurrentievoordeel te realiseren.
Lees verder..
Het salesteam als motor van succes Salesteam - 7,0 (10 stemmen) Door de aandacht voor het team te vergroten liggen er kansen om de effectiviteit te vergroten, relaties met klanten te verstevigen en meer omzet en rendement te realiseren.
Lees verder..
Vergroot de slagingskans van offertes Offertes - 8,2 (23 stemmen) - 1 reacties De slagingskans van offertes ligt meestal tussen de 10 en 30%. Verhoog deze kans aanzienlijk met gekwalificeerde leads en een nieuwe kijk op het begrip offerte.
Lees verder..
Voorkom twijfel na de koop After-sales - 8,8 (9 stemmen) Verkopers besteden veel tijd aan het scoren van een order. Wanneer deze is binnengehaald bestaat de kans dat de aandacht voor deze klant enigszins verslapt. Het is zaak om mogelijke twijfel na de koop, wat de relatie serieus negatief kan beïnvloeden, in alle gevallen te voorkomen.
Lees verder..
Benut strategische verkoopkansen Strategie - 7,9 (24 stemmen) - 2 reacties Hoe denkt u mee met de klant over strategische oplossingen? In 4 stappen naar meer toegevoegde waarde.
Lees verder..
Haal meer rendement uit verkooptrainingen Salestraining - 7,0 (15 stemmen) - 7 reacties Verkooptrainingen, hebben die wel zin? Misschien niet altijd, maar wel als u deze vier tips ook echt in de praktijk brengt.
Lees verder..
Opening verkoopgesprek: bezint eer ge begint Verkoopgesprek - 8,6 (61 stemmen) - 8 reacties Net als bij een goed boek ligt alles wat komen gaat in een verkoopgesprek al besloten in de opening. Het belang daarvan wordt nog wel eens onderschat. Met SODAT krijgt de opening de aandacht die hij verdient en die u verder brengt.
Lees verder..
Verkoopstrategieën Verkoopstrategie - 5,4 (59 stemmen) - 11 reacties De druk om het jaartarget 2013 te halen voelbaar. Toch is het zinvol om ook de verkoopstrategieën voor de middellange en lange termijn niet uit het oog te verliezen. Het groeimodel van Ansoff levert die strategieën
Lees verder..
Veranderende eisen aan verkopers Consultative Selling - 6,8 (25 stemmen) - 8 reacties Veranderende omstandigheden stellen aanvullende eisen aan verkopers. Over welke kwaliteiten moet een verkoper beschikken om in hedendaagse, dynamische en competitieve markten succesvol te zijn en te blijven?
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..