Alle artikelen van Christiaan Knopper
Christiaan Knopper heeft in zijn carrière alle aspecten van het verkoopvak "doorleefd". Vandaag de dag ondersteunt hij bedrijven die hun (commerciële)prestaties willen verbeteren. Hij verzorgt presentaties, schrijft, traint, coacht en werkt als interim manager.
|
|
|
|
|
Nieuwe klanten zoeken doet pijn!
Acquisitie - 7,7 (43 stemmen) - 11 reacties
"De verkopen blijven achter en daar moeten we verandering in brengen!" Veel verkopers zullen deze zin tijdens één van hun verkoopvergadering gehoord hebben.
|
Lees verder..
|
|
|
Offertes die scoren
Offertes - 7,6 (11 stemmen) - 3 reacties
Offertes, we zijn er in hoge mate afhankelijk van. De kwaliteit van de offertes is bepalend voor onze omzet. Welke moeilijkheden en vooral welke oplossingen doen zich voor?
|
Lees verder..
|
|
|
Behoefte versus wens
Prijs - 7,8 (31 stemmen) - 3 reacties
Het is heel normaal om te vragen of alles naar wens is. Tijdens verkooptrainingen leren we het belang van het achterhalen van de klantwens. Natuurlijk heeft u zichzelf volledig op scherp gezet om in al uw verkoopgesprekken de klantwens te achterhalen. Logisch toch..?
|
Lees verder..
|
|
|
Vraag uw klant om een introductie!
Acquisitie - 6,5 (4 stemmen) - 2 reacties
Het is heel goed denkbaar dat u tevreden klanten hebt. En dat die klanten over een behoorlijk netwerk beschikken. Waarom zou u die twee gegevens niet combineren?
|
Lees verder..
|
|
|
Het is (bijna) nooit de prijs
Prijs - 7,3 (15 stemmen) - 4 reacties
Veel verkopers zijn er bang voor! Met neergeslagen ogen beantwoorden ze, redelijk verkrampt, de niet te ontlopen vraag naar de prijs.
|
Lees verder..
|
|
|
Waarom u foldermateriaal beter thuis kunt laten!
Folders - 7,9 (22 stemmen) - 5 reacties
Het te snel presenteren van folders en brochures is schadelijk voor het verkoopgesprek. Het verhindert dat u zich volledig focust op de klant en omgekeerd. Hoe moet het wel?
|
Lees verder..
|
|
|
Kwalificeren is (g)een kunst
Kwalificeren - 8,1 (8 stemmen) - 5 reacties
Zou je zomaar € 100,- of meer uitgeven zonder te weten wat je ervoor krijgt? Natuurlijk niet! Het is heel normaal dat we eerst goed kijken naar de geboden dienst of goederen.
|
Lees verder..
|
|
|
V-R=S
Verwachtingsmanagement - 7,0 (1 stemmen) - 4 reacties
Pardon, is dit een wiskunde les....? Nee, hou ik mijn publiek voor. 'Dit is de meest onderschatte wetmatigheid waarmee verkooporganisaties te maken hebben.'
|
Lees verder..
|
|
|
|