Stel klantbehoeften centraal!

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Wilt u succes met verkopen? Stel klantbehoeften centraal! Vijf punten waar u ook op kunt letten.
 

Stel klantbehoeften centraal!
  • The Human Factor in sales: raak mensen in hun hart
    U bent pas echt succesvol met de verkoop van uw producten of diensten, als ze vanuit uw hart terecht komen in het hart van de klant/consument. 

     
  • Het plezier van de koper
    De kwaliteit van uw product/dienst wordt ook beïnvloed door de mate van plezier die de koper heeft tijdens het kopen. Houd daar rekening mee.

     
  • Zekerheid & Veiligheid
    Erg bepalend voor de aankoop van de klant bij u, is de mate waarin hij wordt voorzien in zekerheid en veiligheid. Een hoge kwaliteit product voorziet vaak in deze 2 kernbehoeften. 

     
  • Volg uw klant
    Zorg altijd dat je met de ontwikkelingen van je klanten meegaat. Het aankoopgedrag en/of de wensen van uw loyale klanten veranderen ook. Wees de concurrentie vóór en laat uw producten/diensten mee ontwikkelen met de veranderende marktomstandigheden/ consumentenwensen.

     
  • Stel klantbehoeften centraal
    Stel de klant (zijn gevoelens, karaktereigenschappen, wensen en behoeften) ALTIJD centraal in uw onderneming. Wanneer een bedrijf failliet gaat, is de ondernemer vaak niet in staat geweest (of niet bereid geweest) het aanbod zo aan te passen, dat zij voldoende klanten tevreden stelden tegen acceptabele prijzen.

     
    Richard van Houten
    Bluetree

Richard van Houten

Richard van Houten
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen. Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Succesfactoren, Klantbehoefte
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   6,8
(15 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..