Stel klantbehoeften centraal!
Wilt u succes met verkopen? Stel klantbehoeften centraal! Vijf punten waar u ook op kunt letten.
- The Human Factor in sales: raak mensen in hun hart
U bent pas echt succesvol met de verkoop van uw producten of diensten, als ze vanuit uw hart terecht komen in het hart van de klant/consument.
- Het plezier van de koper
De kwaliteit van uw product/dienst wordt ook beïnvloed door de mate van plezier die de koper heeft tijdens het kopen. Houd daar rekening mee.
- Zekerheid & Veiligheid
Erg bepalend voor de aankoop van de klant bij u, is de mate waarin hij wordt voorzien in zekerheid en veiligheid. Een hoge kwaliteit product voorziet vaak in deze 2 kernbehoeften.
- Volg uw klant
Zorg altijd dat je met de ontwikkelingen van je klanten meegaat. Het aankoopgedrag en/of de wensen van uw loyale klanten veranderen ook. Wees de concurrentie vóór en laat uw producten/diensten mee ontwikkelen met de veranderende marktomstandigheden/ consumentenwensen.
- Stel klantbehoeften centraal
Stel de klant (zijn gevoelens, karaktereigenschappen, wensen en behoeften) ALTIJD centraal in uw onderneming. Wanneer een bedrijf failliet gaat, is de ondernemer vaak niet in staat geweest (of niet bereid geweest) het aanbod zo aan te passen, dat zij voldoende klanten tevreden stelden tegen acceptabele prijzen.
Richard van Houten Bluetree
Richard van Houten
|
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
|
|