Auditieve indrukken en verkopen

Zijn woorden genoeg om uw klant te bereiken? Nee, intonatie en lichaamstaal is nodig om uw informatie doorslaggevende kracht te geven.

Auditieve indrukken en verkopen

Maak gebruik van meerdere kanalen
Tijdens een verkoop is het belangrijk om gebruik te maken van verschillende informatiekanalen om de klant te bereiken. Met behulp van woorden kunt u informatie geven over uw product en deze kunt u ondersteunen met behulp van lichaamstaal. Als u dit op een juiste wijze doet, bereikt u de klant via verschillende zintuigen.

Auditieve indrukken
Door spreken kunt u de klant al op auditieve wijze (horen) bereiken. Goede intonatie op het juiste moment ondersteunt de inhoud van het verhaal.
Als uw product een geluid maakt, kunt u daarvan gebruik maken, bijvoorbeeld de motor van een auto starten, of slaan met de portierdeur. U kunt dit geluid accentueren door het te benoemen, maar beter is het om op een speelse wijze hierop de aandacht te richten. Gooi bijvoorbeeld de portierdeur demonstratief dicht, houd uw hoofd een beetje schuin en zeg dan: klik!. Hiermee benadrukt u het zachte dichtslaan van de deur. Kijk daarbij naar de klant met een triomfantelijke glimlach alsof u wilt zeggen: Hoor eens, wat mooi!

Tip
Het bijzondere is ook dat de trots waarmee u deze demonstratie geeft overtuigender is dan een gesproken waardering.

Frank van Marwijk
Lichaamstaal.nl

Frank van Marwijk

Frank van Marwijk
Frank van Marwijk is gespecialiseerd in lichaamstaal. Hij is oprichter van Lichaamstaal.nl en Bodycom, een training- en adviesbureau op het gebied van lichaamstaal / non-verbale communicatie.
Alle artikelen van deze auteur
Meer artikelen over: Lichaamstaal
De auteur wil graag weten
hoe u dit artikel waardeert:









10
 
Waardering   8,0
(1 stemmen)
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, .. meer..

Marianne van de Water

Marianne van de Water

Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jorg  Hartog

Jorg Hartog

Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..