Vijf essentiële vragen bij het begin van het klantengesprek

Redactie Verkopersonline.nl
Redactie Verkopersonline.nl

Iedere verkoper weet dat in de eerste fase van het gesprek het ijzer gesmeed moet worden. Wat zijn de speciale aandachtspunten voor het gespreksbegin?

Vijf essentiële vragen bij het begin van het klantengesprek

Vijf vragen die in elk geval gesteld moeten worden
  • Hoe kan ik in één enkele zin tegenover de klant het nut benadrukken dat mijn aanbieding, mijn produkt, mijn dienst hem zal opleveren?
  • Hoe kom ik er achter wat de klant precies wil? Welke vragen moet ik stellen om te ontdekken wat zijn problemen, zijn behoeften en zijn speciale wensen zijn? Hoe kan ik hem helpen die wensen expliciet te maken?
  • Welke referenties moet ik inbrengen om de produktvoordelen te illustreren? Hoe kan ik het entousiasme van andere klanten produktief inbrengen in het verkoopgesprek?
  • Wat is precies mijn inbreng bij het verhelpen van de klantproblemen? Welke middelen/mogelijkheden heb ik tot mijn besschikking? En hoe communiceer ik dat naar de klant?
  • Hoe maak ik het hem makkelijker tot een koopbeslissing te komen? Welke informatie en/of uitleg is daarbij nodig?

(red.)

Redactie Verkopersonline.nl

Redactie Verkopersonline.nl

Alle artikelen van deze auteur
Lezerswaardering 4,4
(7 stemmen)
 
Hoe waardeert u dit artikel?









10

Dit artikel delen:

Sluit u aan bij onze LinkedIn groep
Volg ons op Twitter
Vind ons leuk op Facebook
Word lid van onze gratis nieuwsbrief
Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Wilt u als eerste reageren?
 
Reageren

Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

Uw naam
Uw emailadres  optioneel
Uw website optioneel
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..