Reacties
roland jacobs
Beste hans,
Je eigen progamatuur aanpassen is echt de basis van succes, Je sluit een aantal negatieve dingen uit en deze vervangen zichzelf door positieve. Al met al is dit echt zo, ben zelf ermee bezig en inderdaad het werkt. Ik onderschrijf dan ook absoluut want hier gezegd word. Ga het eens doen en je staat versteld van het resultaat. Hou het wel bij je eigen waarden en sta open voor nieuwe dingen.
Je bepaalt het nog steeds zelf het succes
Sebastiaan
Beste Hans en Roland,
"5 minuten voordat je gaat slapen stilletjes zeggen succes" is nog geen garantie voor succes. Dit soort "Wishfull thinking" helpt alleen als dit je ook tot actie aanzet.
Zelf ben ik er ook een voorstander van dat waaraan je denkt je dat ook uitstraalt. Dus denk je positief en succesvol dan kan je ook succesvol worden... MAAR.....
Wanneer je denkt dat het je allemaal komt aanwaaien alleen door het woord succes in je hoofd te blijven herhalen is onzin.
Excuses gaan zoeken terwijl je ook oplossingen kan zoeken is dom. Zoek het altijd bij jezelf ( wat anderen ook zeggen) Als je bij jezelf gaat afvragen wat je beter kan doen, verbeter je jezelf en daarmee ook je resultaten.
Dus mijn tip voor het slapen gaan.... Denk 5 min ( liefst nog ietsjes langer) over mogelijkheden om je omzet te vergroten die volgende dag, en je zult verstelt staan van de resultaten.
Succes ;)
bart peeters
De nagel op de kop, Hans!
Je eigen attitude, je verwachtingen, je geloof bepalen bewust en onbewust je daden, en je daden zijn van grotere invloed op je resultaten dan de omstandigheden, niet alleen in de verkoop, maar in ALLE facetten van het leven. Stel je bent een voetganger en je komt bij een zebrapad om een drukke straat over te steken. Als je nu een beetje opzij gedraaid gaat blijven staan en naar de gevels van de huizen en de vogeltjes in de bomen gaat staren, dan gaan de meeste automobilisten eerlijk gezegd waarschijnlijk niet voor je stoppen, verkeerscode op of neer, want je maakt gewoon niet de indruk echt te willen oversteken, ook al wil je dat natuurlijk wel. Als je daarentegen de eerstkomende auto nauwlettend in de gaten houdt, en daarbij ook een vertrekkensklare houding aanneemt, dan blijkt voor de bestuurder dat jij het gewoon vanzelfsprekend vindt dat hij gaat stoppen - wat niet iedereen maar toch op z'n minst velen dan ook gewoon gaan doen.
zgn. "Affirmaties" zijn ook een heel leuke variante op hetzelfde thema:
als je bvb topverkoper wil worden, stel je jezelf geregeld de vraag: waarom ben ik nu toch zo'n ongelooflijke topverkoper, ook al ben je het nog lang niet, alsof je het al zou zijn. Eerst ga je onderbewust, en daarna steeds meer bewust, geloven in jezelf als topverkoper, wat je handelingen onvermijdelijk gaat beinvloeden.
Het is natuurlijk geen toverspreuk, de daad moet nog altijd bij het woord gevoerd worden, mááár je gelooft na een tijdje tenminste ten volle in je eigen slagen.
Nu ben ikzelf lang geen topverkoper, zelfs geen verkoper meer, ik was vroeger gewoon een slechts verkoper die altijd de redenen zag waarom dingen niet lukten, bij manier van spreken een soort anti-verkoper, wat me op een bepaald moment natuurlijk m'n baan heeft gekost, en waardoor ik op de arbeidsmarkt natuurlijk ook een beetje verbrand was... Toen ben ik beginnen lezen over affirmaties, en ik heb mezelf en m'n gezin met het toepassen ervan wel uit de goot weten te houden toen een absolute financiële ondergang onafwendbaar leek, en ik ben inmiddels als ondernemer op gang geraakt zonder dat ik een rooie duit had... wat natuurlijk toch weer inhoudt dat ik weer verkoop, en deze keer mét succes!
Scheelt toch een slok op een borrel zou'k zo zeggen...
Jacques Bonneur
Zover ik weet noemen de dit autogene training toch?
Je moet daar in geloven (net als met kwakzalvers) anders werkt het niet. Wat voor de een niet werkt, werkt voor de ander wellicht wel. In een moeilijker markt, verkoopt het moeilijker. Zeker de consument (huishoudens) zijn er de laatste jaren niet rijker op geworden, hebben dus minder te besteden. Alle schietgebedjes ten spijt.
bart peeters
Ja Jacques,
Je moet erin geloven, dat zie je goed.
Daarover gaat het inderdaad net. Als je in je zaak gelooft, heb je misschien geen schietgebedjes nodig... Er zijn heel wat mensen geweest in de geschiedenis die daarmee de meest onleefbare omstandigheden hebben overleefd.
Een bosjesman leeft zijn gewone leventje in omstandigheden die de meeste mensen geen week volhouden - want omdat hij weet dat zijn voorouders net zo hebben geleefd, gelooft(/weet) hij dat hij zo kan (over)leven...
Inderdaad wordt dat autogene training genoemd en natuurlijk werkt dit alleen als je erin gelooft,
maar dan nog verkoop je er meer mee dan zonder, moeilijke markt of niet, of je overleeft er bvb. concentratiekampen mee. Wat is daar mis mee? Zou het soms rechtvaardig of logisch zijn als de antiverkoper het meest verkoopt in een moeilijke markt?
Sebastiaan
Beste Bart,
Dat noemt men positief denken !.
Om in jou voorbeeld te blijven. Een Bosjesman overleeft omdat hij weet hoe hij moet overleven. Hij weet niet anders dan zijn eigen levensstijl. Zo is het ook met top verkopers. Deze hebben een positieve instellingen en hebben doorzettingsvermogen. Hun gaan door waar andere verkopers ze laten schieten. Met alleen de gedachten dat je gaat verkopen kom je er niet.
Natuurlijk is het niet zo dat een anti-verkoper niet het meest verkoopt. Diegene die het meest verkoopt is diegene die de meeste capaciteiten ervoor heeft en het doorzettingsvermogen en het enthousiasme om het te leren.
Zo kan ik een voorbeeld schetsen:
In 3 verschillende winkels staan 3 verschillende verkopers. De 1 is anti-verkoper de ander is een positief ingestelde jongen en de 3e is een verkoper die positief ingesteld is, doorzettingsvermogen heeft en zich goed kan inleven in de klant.
De klant haakt al gauw af bij de anti-verkoper omdat de klant hier geen goed "Gevoel" bij heeft.
Bij de 2e verkoper die positief is ingesteld heeft hij al een beter gevoel, deze verkoper is positief ingesteld en ziet het voorzich dat hij gaat verkopen. Toch gaat de klant bij deze jongen weg... Waarom ??? Omdat de verkoper zich niet goed kan inleven in zijn wensen en behoeften en omdat hij toch nog even verder wil kijken.
Bij de 3e winkel aangekomen wordt de klant vriendelijk onthaalt door een verkoper die oprecht vriendelijk naar de klant lacht. De verkoper vraagt veel en luistert goed ( omdat hij weet dat hij 2 oren heeft en 1 mond, dus dat hij dubbel zoveel moet luisteren als praten) De klant heeft een erg goed gevoel bij deze jongen en meestal eindigt hier het verhaal. Wanneer deze man toch nog twijfelt en aangeeft dat hij verder wil kijken, onderscheidt deze verkoper zich van alle andere verkopers. Hij vraagt namelijk waar hij over twijfelt. Na zijn twijfels weg te hebben genomen, besluit de klant tot de koop over te gaan.
Lang verhaal ik weet het, maar het maakt wel duidelijk dat je alleen met positief denken er niet komt. Er zijn verschillen capaciteiten nodig om een goede verkoper te worden.
Ik ben het er mee eens dat positief denken sowieso heel belangrijk is. Het is ook de basis van succes, maar zeker niet garantie tot succes.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Mvg.
Sebastiaan van der Meer
Dag allemaal,
Heel veel dank voor jullie mooie en betrokken reacties.
Misschien mag ik nog een paar zaken juist neerzetten.
Waar gaat het nu in essentie om, wat maakt nu het verschil wat gegarandeerd leidt naar succes in wat je doet?
Is het positief denken?
Dit helpt je een heel eind op weg, maar zal net niet voldoende blijken om structureel succesvol te zijn in de verkoop.
Is doorzettingsvermogen dan waar het om draait?
Nee, in het geheel niet!
Doorzettingsvermogen is iets wat je energie kost en je kunt veel beter kiezen voor iets wat je energie opleverd.
Waar alles mee begint, dat is je persoonlijke blauwdruk. Je blauwdruk kun je zien als je persoonlijke programmering, de totale mix aan persoonlijke overtuigingen, want die staan altijd aan de basis van je gedachten. Je gedachten zijn altijd specifiek JOUW gedachten en JOUW gedachten ontstaan vanuit JOUW overtuigingen. Iemand die er vanuit zijn blauwdruk van overtuigd is dat hij succesvol is, vormt totaal andere gedachten en gedachtenpatronen dan iemand die de overtuiging heeft dat je hard moet werken en veel doorzettingsvermogen moet bezitten om succesvol te kunnen zijn.
Ook iemand die positief denkt hoeft niet persé succesvol te zijn, want nogmaals, het komt wel in de buurt, maar vanuit je overtuigingen moet je de overtuiging hebben, bezitten, dat je succesvol BENT.....en daar wordt je automatisch positief van. Het moet dus geen keus zijn om positief te zijn, het is een gevolg.
.........en wanneer ben je dat? Wanneer je vanuit je persoonlijke blauwprint leeft en handelt in vertrouwen.
Wanneer je leeft en handelt vanuit het absolute vertrouwen, dat je succesvol bent en dat je denken en je acties altijd tot succes zullen leiden, dan heb je geen positief denken en doorzettingsvermogen meer nodig, want dan handel je vanuit je flow......en die kost geen energie, die vraagt geen energie, die levert alleen maar energie op.
Je persoonlijke blauwdruk is daarom ook het gebied waar je je op moet richten, om andere en betere resultaten te willen halen. Daar ligt de essentie verscholen.
Verwacht succes
Hans
Dag allemaal,
Heel veel dank voor jullie mooie en betrokken reacties.
Misschien mag ik nog een paar zaken juist neerzetten.
Waar gaat het nu in essentie om, wat maakt nu het verschil wat gegarandeerd leidt naar succes in wat je doet?
Is het positief denken?
Dit helpt je een heel eind op weg, maar zal net niet voldoende blijken om structureel succesvol te zijn in de verkoop.
Is doorzettingsvermogen dan waar het om draait?
Nee, in het geheel niet!
Doorzettingsvermogen is iets wat je energie kost en je kunt veel beter kiezen voor iets wat je energie opleverd.
Waar alles mee begint, dat is je persoonlijke blauwdruk. Je blauwdruk kun je zien als je persoonlijke programmering, de totale mix aan persoonlijke overtuigingen, want die staan altijd aan de basis van je gedachten. Je gedachten zijn altijd specifiek JOUW gedachten en JOUW gedachten ontstaan vanuit JOUW overtuigingen. Iemand die er vanuit zijn blauwdruk van overtuigd is dat hij succesvol is, vormt totaal andere gedachten en gedachtenpatronen dan iemand die de overtuiging heeft dat je hard moet werken en veel doorzettingsvermogen moet bezitten om succesvol te kunnen zijn.
Ook iemand die positief denkt hoeft niet persé succesvol te zijn, want nogmaals, het komt wel in de buurt, maar vanuit je overtuigingen moet je de overtuiging hebben, bezitten, dat je succesvol BENT.....en daar wordt je automatisch positief van. Het moet dus geen keus zijn om positief te zijn, het is een gevolg.
.........en wanneer ben je dat? Wanneer je vanuit je persoonlijke blauwprint leeft en handelt in vertrouwen.
Wanneer je leeft en handelt vanuit het absolute vertrouwen, dat je succesvol bent en dat je denken en je acties altijd tot succes zullen leiden, dan heb je geen positief denken en doorzettingsvermogen meer nodig, want dan handel je vanuit je flow......en die kost geen energie, die vraagt geen energie, die levert alleen maar energie op.
Je persoonlijke blauwdruk is daarom ook het gebied waar je je op moet richten, om andere en betere resultaten te willen halen. Daar ligt de essentie verscholen.
Verwacht succes
Hans
Reageren
Let op
Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.
|