Effectief optreden op vakbeurzen

Harro  Willemsen
Harro Willemsen
3to1.nl

Tip 6: Los het informatie dilemma op
Klanten bezoeken beurzen om in korte tijd veel informatie op te doen, maar als verkoper wil u natuurlijk ook informatie hebben. Zorg voor een goede balans tussen vertellen en vragen. Stel een aantal gerichte, effectieve vragen die u een idee geven hoe waardevol uw gesprekspartner kan zijn. Voorbeelden:
• Kunt u in het kort een beeld schetsen van de activiteiten van uw bedrijf?
• Naar wat voor soort producten of diensten bent u naar op zoek vandaag?
• Wat zijn uw belangrijkste wensen en eisen bij de keuze van een leverancier op dit gebied?
Vraag in ieder geval goed door (luisteren, samenvatten, doorvragen). Als de bezoeker een potentieel interessante klant is, biedt dan een kop koffie aan of stel voor een afspraak in te plannen bij zijn of haar bedrijf. Vergeet niet het visitekaartje te vragen en schrijf direct na het gesprek alle belangrijke details op van het gesprek. Anders bent u na een drukke beursdag de meeste details van het gesprek weer vergeten.
Uw cijfer:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
10,0 (1 stemmen)
Volgende Tip

1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..