Alle artikelen over Verkooptactiek

5 Tactieken waardoor u meer uit onderhandelingen haalt Onderhandelen - 7,0 (8 stemmen) Uw rug recht houden tijdens onderhandelingen maakt het verschil tussen een ‘zo-zo-deal’ en een winstgevende verkoopactie. Ontdek nog 5 tips voor een goede deal.
Lees verder..
Hoe verkoopt u uw meerwaarde? Behoeften bepalen - 7,0 (10 stemmen) In verkoop is meerwaarde een zwaar wegende factor: uw meerwaarde, die van uw product, die van uw advies in het verkoopproces. Leer afstemmen op de optimale inzet van uw meerwaarde met deze tips.
Lees verder..
Verkoopsucces? Maak 3 keuzes Acquisitie - 8,7 (27 stemmen) - 2 reacties Er zijn drie zaken waar u zich voor de volle 100% aan moet binden, maar dan gaat de deur naar verkoopsucces ook gegarandeerd voor u open.
Lees verder..
Euforisch verkopen Behoeften bepalen - 8,4 (16 stemmen) Voor wie met de sales funnel methode werkt, wordt een scoringspercentage van 4% als normaal gezien. Maar wat als u dat op kunt schroeven tot wel 50%? Volg deze twee tips en verhoog uw conversie!
Lees verder..
Wanneer is een cadeau een cadeau? Beïnvloeden - 7,9 (13 stemmen) Wat u zaait gaat u oogsten, dus op zijn tijd wat weggeven is geen slechte zet. Maar denk er goed over na, want cadeaus kunnen ook tegen u werken. Tips en voorbeelden voor meer invloed door te geven.
Lees verder..
Prijsbezwaren tackelen Prijsbezwaren - 7,5 (22 stemmen) - 2 reacties Cruijff over tackelen: "Ben je niet op tijd, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.’ Dat geldt zeker voor prijsbezwaren. Leer van de meester.
Lees verder..
Vijf buitengewone onderhandelingstips Onderhandelen - 6,8 (11 stemmen) Zit u wel eens met inkopers aan tafel? Of met beslissingsnemers die u alle hoeken van de kamer laten zien als het aankomt op gemene trucs om uw orderbedrag omlaag te praten? Ontdek hoe u zich daar het beste tegen kunt wapenen.
Lees verder..
Manipulatie: goed en fout Overtuigen - 7,3 (8 stemmen) Er is een dunne lijn tussen beïnvloeden en manipuleren. Manipuleren wordt vaak als slecht gezien, maar datt is maar hoe u het bekijkt. Wat is manipuleren eigenlijk precies? En hoe is het goed te gebruiken? Ontdek uw opties.
Lees verder..
Hoe om te gaan met vooroordelen over uw product Bezwaren - 7,7 (29 stemmen) - 3 reacties U bent nog niet binnen of de klant heeft al bezwaren tegen uw product. Er is een simpele oplossing!
Lees verder..
Dit is een goed voorbeeld van Sales Framing Verkooptactiek - 7,0 (22 stemmen) - 1 reacties Wat is duidelijker: 'prijsopgaaf' of 'investeringsvoorstel'? Ontdek waarom en gebruik het in uw voordeel.
Lees verder..
Omgaan met onderhandelingstrucs Onderhandelen - 8,0 (29 stemmen) - 3 reacties Hoe gaan we om met vervelende onderhandelingstrucs? We willen de relatie niet verstoren, maar willen ook niet met ons laten sollen. Enkele praktijktips.
Lees verder..
Verkoopgeheim nr. 1: Transfer trust Verkooptactiek - 7,7 (13 stemmen) - 2 reacties Het belangrijkste in het verkoopvak is een vertrouwensband creëren. Hoe u dat doet maakt het verschil: wordt u een allemansvriend, of een topverkoper?
Lees verder..
Uw kortingen liggen op straat Korting - 6,4 (26 stemmen) - 2 reacties Stel, de hogere korting van de ene klant wordt bekend bij een andere klant. Wat doet u: keihard ontkennen of dezelfde korting geven?
Lees verder..
Dan moet u naar een ander Prijs - 5,0 (10 stemmen) - 9 reacties De klant wil onderhandelen. En natuurlijk wil hij als iedere klant het onderste uit de kan. Laat u zich verleiden tot een prijsdiscussie of is er een slimme truc?
Lees verder..
Verkopen in Noord Holland is lastiger dan u denkt… Acquisitie - 9,5 (4 stemmen) - 3 reacties Iedere regio heeft eigenaardigheden. Dat geldt ook voor de mensen die er wonen en werken. Aan de hand van het voorbeeld Noord-Holland wordt dit thema uitgewerkt. Bent ú zich bewust van de provinciekenmerken?
Lees verder..
Echte koopjes bestaan niet Verkooptactiek - 7,4 (14 stemmen) - 4 reacties Koopt u wel eens via eBay? Maakt u zich geen illusies: u hebt vast te veel betaald. Dat komt omdat het veilingwezen speculeert op de bijzondere emoties die het bieden oproept. Vooral hebberigheid.
Lees verder..
De zeilboot aan de muur Voorbereiding - 7,8 (62 stemmen) - 4 reacties U heeft een eerste afspraak met een potentiële klant. Bij binnenkomst ziet u dat er een grote foto van een indrukwekkende zeilboot aan de muur van het kantoor hangt. Een uitgelezen kans voor een ijsbrekende vraag.
Lees verder..
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..