|
|
Stel jezelf deze 3 vragen om meer deals te scoren
Vragen stellen - 8,6 (16 stemmen)
Een hogere conversie uit je vele afspraken halen? Werk je salesproces dan opnieuw uit rondom deze 3 cruciale vragen.
|
Lees verder..
|
|
|
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop?
Klantgerichtheid - 8,8 (13 stemmen)
Teamwork is een onmisbare factor bij daadwerkelijk klantgericht handelen. Lees hier waarom en hoe u uw teamwork up to speed kan brengen.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen
Acquisitie - 8,0 (22 stemmen) - 2 reacties
Wie de regie voert over het verkoopgesprek maakt meer kans een deal te sluiten, maar hoe krijgt u die regie? Ontdek de SUPERB vraagstructuur voor meer verkoopsucces.
|
Lees verder..
|
|
|
‘Agile’ verkopen
Verkoopproces - 9,3 (3 stemmen)
‘Niet wat de klant vraagt, maar wat de klant nodig heeft.’ Traditionele dienstenverkoop verliest haar kracht. Ontdek hier het antwoord op de ontwikkelingen in inkoop-land.
|
Lees verder..
|
|
|
Houd die achterban in de peiling!
Bezwaren - 7,7 (3 stemmen)
U heeft een fantastisch gesprek gehad, maar wanneer u weer contact opneemt is het klimaat opeens veranderd. Ze willen niet meer … Wat is er gebeurd?
|
Lees verder..
|
|
|
De belangrijkste pijler van succes in de verkoop
Klantenkennis - 8,1 (8 stemmen) - 5 reacties
|
Lees verder..
|
|
|
Meer omzet met de Buyers Journey
Sales Management - 6,0 (4 stemmen)
Met hetzelfde verkoopteam veel meer omzet binnenhalen? Begin dan bij de Buyers Journey!
|
Lees verder..
|
|
|
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten
Consultative Selling - 7,6 (22 stemmen)
Consultative Selling of Solution Selling? Het maakt niet uit. Beide methodes hebben dezelfde grondbeginselen. Daarop baseren wij 7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten.
|
Lees verder..
|
|
|
Niet verkopen, maar waarde aantonen
Consultative Selling - 8,5 (17 stemmen) - 1 reacties
Het verkopen van diensten slaagt gemiddeld in minder dan de helft van de gevallen. Wilt u daar verandering in brengen? Pas dan uw strategie aan met deze tips.
|
Lees verder..
|
|
|
De ‘V’ in Verkopen
Verkoopproces - 8,5 (13 stemmen)
Er zijn meer dan 700 technische tools om verkopers te helpen verkopen. Wat we wel eens vergeten is dat het belangrijkste woord in die zin nog steeds ‘Verkopen’ is. Ontdek de waarde van de mens achter de techniek.
|
Lees verder..
|
|
|
Praat u met een blocker of een mobilizer?
Verkoopstrategie - 9,7 (19 stemmen)
In complexe salestrajecten praten verkopers vaak met de verkeerde contactpersoon. Hoe vindt u de echte DMU mobilizers?
|
Lees verder..
|
|
|
De paradox van beïnvloeden
Acquisitie - 9,3 (21 stemmen) - 1 reacties
De klant lijkt geen oren te hebben naar uw USP's. Denkt u wel met de klant mee? Daar begint uw weg naar succes.
|
Lees verder..
|
|
|
Uitdagen of niet uitdagen?
Verkooptheorieën - 8,8 (13 stemmen) - 3 reacties
Overbekende verkoopmethoden (Solution Selling, SPIN-selling, etc.) worden de laatste jaren minder effectief in complexe salesomgevingen. Challenger Sales is daar sterk in opkomst. Is het zinvol het uitdagen te adopteren voor uw eigen verkooppraktijk?
|
Lees verder..
|
|
|
We verkopen verandering
Verkooptheorieën - 8,3 (20 stemmen) - 4 reacties
Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient over iets heel anders te praten dan uw product. Wat, en hoe, dat ontdekt u hier.
|
Lees verder..
|
|
|
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar?
Onderhandelen - 6,9 (15 stemmen)
Voor verkopen en onderhandelen zijn verschillende vaardigheden vereist. Ontwikkel ook de onderhandelaar in u met deze praktijkvoorbeelden en tips.
|
Lees verder..
|
|
|
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak
Verkoopproces - 7,9 (14 stemmen)
Tegenwoordig nemen inkopers pas contact op met mogelijke verkopers als 57% van het inkoopproces is gepasseerd. Tips voor de moderne verkoper om de manier van verkopen te laten aansluiten bij deze verandering.
|
Lees verder..
|
|
|
Is uw contactpersoon een marionet?
Verkoopgesprek - 7,5 (2 stemmen) - 2 reacties
U twijfelt of de persoon tegenover u aan tafel wel beslissingsbevoegdheid heeft. Elke verkoper kent deze situatie. Maar wat te doen?
|
Lees verder..
|
|
|
Het succes van de ELITE verkoopmethode
Vragen stellen - 8,1 (18 stemmen) - 3 reacties
Wat een topgolfer doet in vijf soorten slagen, doet een topverkoper in vijf soorten vragen. Beheerst u de ELITE-verkoopvragen?
|
Lees verder..
|
|
|
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht?
Gesprekstechniek - 8,3 (27 stemmen) - 2 reacties
Als u door de klant te veel wordt vergeleken met uw concurrenten dan beschouwt de klant u als een “commodity”en gaat simpelweg prijzen vergelijken. Kijk daarom eerst naar het proces. De inhoud volgt dan vanzelf.
|
Lees verder..
|
|
|
Kritieke momenten in de verkoop
Verkoopproces - 7,0 (21 stemmen) - 4 reacties
In elk verkoopproces zijn er een aantal 'momenten van waarheid'. Juist op deze momenten kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten en de order binnenslepen of… verknallen.
|
Lees verder..
|
Offertes die scoren
Offertes - 7,6 (11 stemmen) - 3 reacties
|
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces
Verkoopproces - 7,7 (14 stemmen) - 2 reacties
|