Alle artikelen over Verkoopproces

De belangrijkste pijler van succes in de verkoop Klantenkennis - 8,1 (7 stemmen) - 4 reacties
Lees verder..
Meer omzet met de Buyers Journey Sales Management - 5,0 (3 stemmen) Met hetzelfde verkoopteam veel meer omzet binnenhalen? Begin dan bij de Buyers Journey!
Lees verder..
7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten Consultative Selling - 7,4 (19 stemmen) Consultative Selling of Solution Selling? Het maakt niet uit. Beide methodes hebben dezelfde grondbeginselen. Daarop baseren wij 7 uitgangspunten voor het succesvol verkopen van diensten.
Lees verder..
Niet verkopen, maar waarde aantonen Consultative Selling - 8,5 (17 stemmen) - 1 reacties Het verkopen van diensten slaagt gemiddeld in minder dan de helft van de gevallen. Wilt u daar verandering in brengen? Pas dan uw strategie aan met deze tips.
Lees verder..
‘Agile’ verkopen Verkoopproces - 9,5 (2 stemmen) ‘Niet wat de klant vraagt, maar wat de klant nodig heeft.’ Traditionele dienstenverkoop verliest haar kracht. Ontdek hier het antwoord op de ontwikkelingen in inkoop-land.
Lees verder..
Waarom is "teamwork" onmisbaar in de verkoop? Klantgerichtheid - 9,3 (7 stemmen) Teamwork is een onmisbare factor bij daadwerkelijk klantgericht handelen. Lees hier waarom en hoe u uw teamwork up to speed kan brengen.
Lees verder..
Hoe houdt u de regie over het verkoopgesprek in handen Acquisitie - 7,5 (13 stemmen) - 1 reacties Wie de regie voert over het verkoopgesprek maakt meer kans een deal te sluiten, maar hoe krijgt u die regie? Ontdek de SUPERB vraagstructuur voor meer verkoopsucces.
Lees verder..
De ‘V’ in Verkopen Verkoopproces - 8,5 (13 stemmen) Er zijn meer dan 700 technische tools om verkopers te helpen verkopen. Wat we wel eens vergeten is dat het belangrijkste woord in die zin nog steeds ‘Verkopen’ is. Ontdek de waarde van de mens achter de techniek.
Lees verder..
Praat u met een blocker of een mobilizer? Verkoopstrategie - 9,6 (12 stemmen) In complexe salestrajecten praten verkopers vaak met de verkeerde contactpersoon. Hoe vindt u de echte DMU mobilizers?
Lees verder..
Houd die achterban in de peiling! Bezwaren - 7,7 (3 stemmen) U heeft een fantastisch gesprek gehad, maar wanneer u weer contact opneemt is het klimaat opeens veranderd. Ze willen niet meer … Wat is er gebeurd?
Lees verder..
De paradox van beïnvloeden Acquisitie - 9,3 (19 stemmen) - 1 reacties De klant lijkt geen oren te hebben naar uw USP's. Denkt u wel met de klant mee? Daar begint uw weg naar succes.
Lees verder..
Uitdagen of niet uitdagen? Verkooptheorieën - 8,8 (12 stemmen) - 3 reacties Overbekende verkoopmethoden (Solution Selling, SPIN-selling, etc.) worden de laatste jaren minder effectief in complexe salesomgevingen. Challenger Sales is daar sterk in opkomst. Is het zinvol het uitdagen te adopteren voor uw eigen verkooppraktijk?
Lees verder..
We verkopen verandering Verkooptheorieën - 8,2 (19 stemmen) - 1 reacties Complexe salesomgevingen vragen helemaal niet om een ROI of business case voor de klant. U dient over iets heel anders te praten dan uw product. Wat, en hoe, dat ontdekt u hier.
Lees verder..
Hoe wordt u als verkoper ook een goede onderhandelaar? Onderhandelen - 6,9 (15 stemmen) Voor verkopen en onderhandelen zijn verschillende vaardigheden vereist. Ontwikkel ook de onderhandelaar in u met deze praktijkvoorbeelden en tips.
Lees verder..
De verkoop verandert, transformeer uw aanpak Verkoopproces - 7,9 (13 stemmen) Tegenwoordig nemen inkopers pas contact op met mogelijke verkopers als 57% van het inkoopproces is gepasseerd. Tips voor de moderne verkoper om de manier van verkopen te laten aansluiten bij deze verandering.
Lees verder..
Is uw contactpersoon een marionet? Verkoopgesprek - 7,5 (2 stemmen) - 2 reacties U twijfelt of de persoon tegenover u aan tafel wel beslissingsbevoegdheid heeft. Elke verkoper kent deze situatie. Maar wat te doen?
Lees verder..
Het succes van de ELITE verkoopmethode Vragen stellen - 8,1 (18 stemmen) - 3 reacties Wat een topgolfer doet in vijf soorten slagen, doet een topverkoper in vijf soorten vragen. Beheerst u de ELITE-verkoopvragen?
Lees verder..
U krijgt uw superieure oplossing niet verkocht? Gesprekstechniek - 8,3 (27 stemmen) - 2 reacties Als u door de klant te veel wordt vergeleken met uw concurrenten dan beschouwt de klant u als een “commodity”en gaat simpelweg prijzen vergelijken. Kijk daarom eerst naar het proces. De inhoud volgt dan vanzelf.
Lees verder..
Kritieke momenten in de verkoop Verkoopproces - 7,0 (21 stemmen) - 4 reacties In elk verkoopproces zijn er een aantal 'momenten van waarheid'. Juist op deze momenten kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten en de order binnenslepen of… verknallen.
Lees verder..
Offertes die scoren Offertes - 7,6 (11 stemmen) - 3 reacties Offertes, we zijn er in hoge mate afhankelijk van. De kwaliteit van de offertes is bepalend voor onze omzet. Welke moeilijkheden en vooral welke oplossingen doen zich voor?
Lees verder..
Vraag de klant om commitment over het verkoopproces Verkoopproces - 7,5 (13 stemmen) - 2 reacties
Persoonlijke Sales Ontwikkeling


Abonneer
Onze auteurs
Rene  Knecht

Rene Knecht

Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

Marcel  Hoefman

Marcel Hoefman

Marcel Hoefman traint en adviseert organisaties en individuen die meer rendement uit commerciële .. meer..

Natasja   Hoogenboom

Natasja Hoogenboom

De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

Michel  Hoetmer

Michel Hoetmer

Michel Hoetmer is oprichter van SalesQuest, een trainingsbureau gespecialiseerd in acquisitie- en .. meer..

Harro  Willemsen

Harro Willemsen

Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

Richard van Houten

Richard van Houten

Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

Toine  Simons

Toine Simons

Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

Jan-Willem  Seip

Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

Victor  Bonke

Victor Bonke

Als bevlogen spreker, trainer en coach helpt Victor salesmensen bij (koude) acquisitie, gebaseerd .. meer..

Jos  Burgers

Jos Burgers

Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

André  Hagelen

André Hagelen

André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..