Klantcontact = ALLES
Klantcontact = ALLES. Bij het begin van het verkoopproces en aan het eind! Klantcontact = ALLES (1) Meer contacten met prospects = meer verkopen. Een adviesbureau uit de VS heeft een analyse gemaakt, waaruit bleek dat in een organisatie de verkopers gemiddeld slechts 4 klantcontacten per week hadden. O.b.v. deze analyse voerde men een contactmanagementsysteem in, waar iedere verkoper minstens 2 klantcontacten per dag (10 per week) moest invoeren. De week daarop steeg de omzet van de hele onderneming met 50%!!
Klantcontact = ALLES (2) Uit onderzoek blijkt dat de prospect gemiddeld 5x moet worden gevraagd om een order (of moet in de gelegenheid gesteld worden om te kopen) alvorens hij daadwerkelijk tot aanschaf over gaat. Vraag dus minimaal 5x om een order! Werkelijk waar; 4x vragen om een order = veel verkoop mislopen. (Het betreft hier complexere producten dan producten als zeep en food) Tip De hoeveelheid opleiding of vaardigheid is ondergeschikt aan de noodzaak van het persoonlijk contact met bestaande en toekomstige klanten. Richard van Houten Bron & Partners
Richard van Houten
|
Richard van Houten was 15 jaar eigenaar/MD van Bron & Partners Sales- en Communicatieopleidingen.
Nu geeft hij met zijn bedrijf Blue Tree Consultancy BV advies op gebied van organisatiestrategie, verandermanagement, soepel samenwerken, commercie en emotionele invloeden bij aan/verkoop van bedrijven. (Sales)Trainingen verzorgt hij via Bron & Partners
Alle artikelen van deze auteur
|
|