Klantcontact = ALLES

Richard van Houten
Richard van Houten
Bron & Partners

Klantcontact = ALLES. Bij het begin van het verkoopproces en aan het eind!

Klantcontact = ALLES

Klantcontact = ALLES (1)
Meer contacten met prospects = meer verkopen.
Een adviesbureau uit de VS heeft een analyse gemaakt, waaruit bleek dat in een organisatie de verkopers gemiddeld slechts 4 klantcontacten per week hadden. O.b.v. deze analyse voerde men een contactmanagementsysteem in, waar iedere verkoper minstens 2 klantcontacten per dag (10 per week) moest invoeren. De week daarop steeg de omzet van de hele onderneming met 50%!! 

Klantcontact = ALLES (2)

Uit onderzoek blijkt dat de prospect gemiddeld 5x moet worden gevraagd om een order (of moet in de gelegenheid gesteld worden om te kopen) alvorens hij daadwerkelijk tot aanschaf over gaat. Vraag dus minimaal 5x om een order! Werkelijk waar; 4x vragen om een order = veel verkoop mislopen. (Het betreft hier complexere producten dan producten als zeep en food)  

    Tip
    De hoeveelheid opleiding of vaardigheid is ondergeschikt aan de noodzaak van het persoonlijk contact met bestaande en toekomstige klanten.

    Richard van Houten
    Bron & Partners

    Richard van Houten

    Richard van Houten
    Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven (o.a) over sales. Hij is een begenadigd trainer en vertelt beeldend en confronterend wat wél en niet werkt. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen.
    Alle artikelen van deze auteur
    Meer artikelen over: Klantencontact
    De auteur wil graag weten
    hoe u dit artikel waardeert:









    10
     
    Waardering   7,8
    (4 stemmen)
    Reacties

    Koert Wijnands |  http://www.bcbwijnands.nl

    Als de omzet in de week na de tien klantencontacten 50% meer omzet opleverde, wat gebeurde er in de weken daarna. Zonder dat gegeven heeft die 50% van geen betekenis.

    Reageren

    Let op
    Uw naam en eventueel uw website worden getoond boven uw reactie.
    Vul uw emailadres in als u op de hoogte gehouden wilt worden over reacties op dit artikel.

    Uw naam
    Uw emailadres  optioneel
    Uw website optioneel
    Persoonlijke Sales Ontwikkeling


    Abonneer
    Onze auteurs
    Jan-Willem  Seip

    Jan-Willem Seip

    Jan-Willem Seip (1968) is oefenmeester in klantcontact. Zijn motto is “Verkopen is mensenwerk”.. meer..

    Rene  Knecht

    Rene Knecht

    Sinds 1999 ben ik continu op zoek gegaan naar betere manieren om mijn eigen diensten te verkopen. .. meer..

    Natasja   Hoogenboom

    Natasja Hoogenboom

    De missie van Natasja Hoogenboom is kristalhelder: bedrijven helpen succesvoller te worden in hun .. meer..

    Michel  Hoetmer

    Michel Hoetmer

    Michel Hoetmer helpt met zijn verkooptrainingen en publicaties bedrijven meer winstgevende omzet t.. meer..

    Harro  Willemsen

    Harro Willemsen

    Harro Willemsen is commercieel trainer, publicist en partner van 3to1. "Mijn missie is simpel: Ik .. meer..

    Richard van Houten

    Richard van Houten

    Richard van Houten is directeur/ eigenaar en trainer bij Bron & Partners. Hij adviseert bedrijven .. meer..

    Marianne van de Water

    Marianne van de Water

    Expert koude acquisitie | Trainen, schrijven en vertellen over succesvol bellen | Iedereen met een.. meer..

    Toine  Simons

    Toine Simons

    Toine Simons is Consultative Selling specialist en oprichter van trainingsbureau Beerschot & Simon.. meer..

    Jorg  Hartog

    Jorg Hartog

    Hoe bouw je een new business machine waarmee je iedere maand een constante flow van afspraken en n.. meer..

    Jos  Burgers

    Jos Burgers

    Jos Burgers is veelgevraagd spreker en auteur van bestsellers zoals ‘Klanten zijn eigenlijk net .. meer..

    André  Hagelen

    André Hagelen

    André Hagelen is ondernemer en heeft meerdere bedrijven opgericht in marketing en sales. Zijn spe.. meer..